ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

2 × 1 =

بستن
بستن

چگونه می توان حواس پرتی های روزمره را کاهش داد؟

چگونه می توان حواس پرتی های روزمره را کاهش داد؟

آموزش تمرکز و دوری از حواس پرتی

گیج بودن در زندگی روزمره می‌تواند شما را به چالش بکشد تا به تعهدات خود عمل کند.

ممکن است با تمرکز بر روی وظایف اصلی به خاطر حواس‌پرتی و یا مشکل رسیدن به اهداف خود تلاش کنید چون نمی‌توانید چشم خود را از روی بعضی کارها بردارید.

شما می‌توانید با ایجاد فضایی که آرام و عاری از حواس‌پرتی است،عوامل حواس‌پرتی روزمره را کاهش دهید.

شما همچنین باید هر گونه حواس‌پرتی را که در مسیر بهره‌وری خود قرار می‌گیرند را مسدود کنید و سعی کنید بر روی وظایف و اهداف خود تمرکز کنید.

مطالب مرتبط


گام 1 - ایجاد فضای آرام و بدون حواس پرتی

ایجاد فضای آرام و بدون حواس پرتی

1-یک محیط کاری آرام پیدا کنید.

با راه‌اندازی یک محیط کاری که آرام و خصوصی است شروع کنید.

این می‌تواند یک اتاق اضافی در خانه یا بخشی از اتاق شما باشد.

همچنین ممکن است از یک اتاقک یا یک میز خالی استفاده کنید.

پیدا کردن محیطی که آرام و خصوصی است می‌تواند به شما کمک کند تمرکز کنید.

نکته1: همچنین می‌توانید محیط کاری موجود خود را طوری تنظیم کنیدکه راحت‌تر شود.

 این به این معنی است که مطمئن شوید که در هنگام کار کردن یا تنظیم اتاقک خود، بسته می‌شود،بنابراین دور از دیگران است.

نکته2: همچنین ممکن است فضای خود را به منطقه‌ای منتقل کنید که آرام‌تر و خصوصی‌تر باشد، مانند یک فضای اداری در منزل یا آپارتمان شما.

ایجاد فضای آرام و بدون حواس پرتی

2-فضای کاری خود را تنظیم کنید. 

شما باید یک فضای کاری ایجاد کنید که منجر به تمرکز و انجام کارها شود. 

یک سطح کار محکم مانند یک میز را در محیط کار انتخاب شده خود تنظیم کنید. 

حتماً یک قسمت در فضای کاری یا درب خود داشته باشید تا بتوانید هرگونه سر و صدای بیرون را مسدود کنید.

همچنین باید تمام کتاب ها ، قلم ها و کاغذ های خود را در فضای کار خود نگه دارید.

از رایانه خود در مکان مناسب و صندلی خود را طوری تنظیم کنید که راحت بتوانید در آن بنشینید.

ایجاد فضای آرام و بدون حواس پرتی

3-فضای را با گذشت زمان تنظیم کنید.

پس از تنظیم فضای آرام و بدون حواس پرتی،باید آن را با گذشت زمان تنظیم کنید تا راحت و متناسب با نیازهای شما بماند.

اگر متوجه شوید با نگاه کردن به پنجره دچار حواس پرتی می شوید،می توانید میز کار خود را  مجدداً تغییر دهید تا از یک پنجره دور شود.

یا ممکن است کامپیوتر خود را حرکت دهید تا بتوانید صفحه را به درستی مشاهده کنید و روی کارهایی که در دست دارید تمرکز کنید.

نکته1: ممکن است یک ویژگی ارگونومیک را به فضای کاری خود اضافه کنید.

مانند یک پد پشتیبانی در هنگام تایپ رایانه یا یک موش ارگونومیک،یک دستکش پشتیبانی کنید.

همچنین می توانید صندلی را تهیه کنید که از قسمت تحتانی کمر شما پشتیبانی کند.

بنابراین در حین کار از مشکلات کمر یا ستون فقرات پریشان نشوید.

گام 2 - مسدود کردن حواس پرتی های روزمره

مسدود کردن حواس پرتی های روزمره

1- تلفن همراه خود را خاموش یا قطع کنید.

یکی از حواس پرتی بزرگ در زندگی ما ، فناوری مخصوصاً تلفنهاها هستند.

با خاموش کردن تلفن این حواس پرتی را قطع کنید تا بتوانید تمرکز کنید.

شما حداقل یک ساعت در روز تلفن خود را خاموش کنید تا بتوانید در طول روز روی یک کار خاص تمرکز کنید یا آن را بی صدا کنید.

بنابراین فقط آن را انتخاب کرده و در طول روز چند بار به آن نگاه می کنید.

سعی کنید کمتر عادت داشته باشید که تلفن خود را کمتر چک کنید و بیشتر روی کار یا کارهایتان تمرکز کنید.

نکته1:سعی کنید یک تایمر بر روی تلفن خود تنظیم کرده و آن را در جایی قرار دهید که نمی توانید آن را ببینید.

پس از اتمام زمان سنج ، به شما اجازه می دهد تلفن خود را بررسی کنید.

این می تواند به شما کمک کند بیش از حد از چک کردن تلفن خود دوری کنید.

مسدود کردن حواس پرتی های روزمره

2-اتصال وای فای خود را خاموش کنید.

یک حواس‌پرتی بزرگ دیگر اینترنت است.

اگر به اینترنت نیاز ندارید تا کارتان تمام شود, می‌توانید اتصال وای فای را به فضای کاری خود برای مدت زمانی طولانی کنید.

ممکن است یک ساعت را در روز آزاد اینترنتی, جایی که مشغول خواندن, مطالعه, یا گرفتن کاره‌ای دیگر هستید, کنار بگذارید.

خاموش‌کردن وای فای شما باعث می‌شود که دوری کردن از اینترنت آسان‌تر شود.

نکته1: زمانی که ارتباط وای فای را قطع می‌کنید،.

ممکن است اجازه دهید دیگران اطراف شما بدانند و به آن‌ها توصیه کنند که اگر به چیزی نیاز دارند با شما ارتباط برقرار کنند.

این به دیگران نشان می‌دهد که شما برون‌خط شوید و برای مدتی بر چیزهای دیگر تمرکز کنید.

مسدود کردن حواس پرتی های روزمره

3-استفاده از رسانه های اجتماعی و ایمیل خود را مدیریت کنید.

همچنین باید سعی کنید چند روزه از رسانه های اجتماعی و ایمیل استفاده کنید.

اگر متوجه شدید چندین بار در ساعت ایمیل خود را بررسی می کنید،ممکن است سعی کنید این کار را فقط به چندین بار در روز کاهش دهید

همچنین ممکن است سعی کنید چند بار رسانه های اجتماعی را بررسی کنید.

اگر تمایل دارید هر ساعت یکبار رسانه های اجتماعی را بررسی کنید،فقط هر ساعت دیگر آن را چک کنید.

نکته1: اگر به نظر نمی رسد که شما می توانید استفاده از رسانه های اجتماعی و ایمیل را کنترل کنید.

ممکن است سعی کنید اتصال وای فای خود را به طور کامل برای چند ساعت در روز خاموش کنید.

یا ممکن است تلفن هوشمند خود را به یکی از دوستان خود هدیه کنید تا در هنگام کار ، از بررسی بیش از حد آن جلوگیری کنید.

مسدود کردن حواس پرتی های روزمره

4-به دیگران بگویید که شما را تنها بگذارند.

باید به اطرافیان خود اطلاع دهید که می خواهید متمرکز بمانید و از حواس پرتی خودداری کنید.

به هم اتاقی ها ، شریک زندگی خود یا اعضای خانواده خود بگویید که می خواهید برای مدت معینی مشغول کار باشید و باید تنها بمانید.

همچنین ممکن است به همکاران اطلاع دهید که می خواهید متمرکز شوید و یک بار دیگر با شما صحبت کنیم.

نکته1: سعی کنید یک علامت "نه" را روی در خود قرار دهید و یا در را بسته نگه دارید.

همچنین می‌توانید به دیگران در اطراف خود آموزش دهید که اگر در بسته شده‌باشد، قبل از ورود باید اول در بزنید تا مزاحم نشوید.

نکته2:به دوستانتان بگویید و به آن‌ها نشان دهید که مشغول انجام کار مدرسه یا کار در اداره هستید پس آن‌ها را برای مدتی تنها می‌گذارند.

یا ممکن است ایمیلی به افراد دیگر ارسال کنید که به آن‌ها می‌فهماند که شما ایمیل تان را برای یک دوره زمانی مشخص چک نخواهید کرد تا بتوانید تمرکز کنید.

 

 

گام 3 - تمرکز روی وظایف و اهداف

1-نیازها و خواسته های خود را کشف کنید.

مدتی را صرف انجام اکتشاف خود کنید و آنچه را که واقعاً از وظایف

یا اهداف خاص خود می خواهید ، مشخص کنید و نه آنچه دیگران ممکن است

از شما انتظار داشته باشند. بعضی اوقات ، افراد وظایفی را انجام می دهند ،

اهداف را تعیین می کنند ، یا مسیری خاص را در زندگی از سر ناامیدی انتخاب می کنند

تا خود را از اضطراب ندانستن به کجا بروند یا چه کاری انجام دهند

مردم همچنین سعی می کنند دیگران را با پیروی از انتظارات

و خواسته های خود خوشحال کنیم ، نه اینکه شخصی باشد.

تمرکز روی وظایف و اهداف

2-لیستی از وظایف و اهداف را برای روز ایجاد کنید.

برای اینکه متمرکز و سازمان یافته باشید ، باید لیستی از وظایف و اهداف ایجاد کنید.

وظایف مربوط به روز و اهداف یا کارهایی را که باید انجام دهید بنویسید.

لیست را در جایی بنویسید که بتوانید آن را ببینید و با تکمیل موارد آنها را علامت بزنید.

این به شما کمک می کند تا متمرکز شوید و از دور شدن از وظایف مورد نظر خودداری کنید.

نکته1: شما ممکن است لیست را بر اساس مهمترین وظایف تا کمترین کارها سفارش دهید.

یا ممکن است سعی کنید لیست را بر اساس کوچکترین کار تا بزرگترین کار انجام دهید.

به این ترتیب ، می توانید کارهای کوچکتر را به سرعت از بین ببرید و زمان کافی برای رسیدن به کارهای بزرگتر داشته باشید.

نکته2: به عنوان مثال ، شما ممکن است وظیفه انجام کارهای خانه را در بالای لیست وظایف خود داشته باشید ، و به دنبال آن اتاق تمیز انجام می شود.

یا می توانید "ایمیل های خود را انجام دهید" در بالای لیست خود قرار دهید،و به دنبال آن "میز سازمانی" استفاده کنید.

تمرکز روی وظایف و اهداف

3-یک بار با یک چیز مقابله کنید.

به راحتی می توانید از لیست کارهای خود ناراحت شوید،به خصوص هنگامی که مستعد حواس پرتی هستید.

به جای اینکه سعی کنید همه کارها را یکباره انجام دهید،سعی کنید یکبار با یک چیز مقابله کنید. روی یک کار متمرکز شوید،آن را کامل کنید و سپس به کار بعدی بروید.

به این ترتیب،شما دچار ناراحتی نمی شوید و می توانید با انجام هر کار انجام شده،حس موفقیت را بدست آورید.

نکته1: به عنوان مثال ، ممکن است در لیست خود "گزارش پایان کتاب" و "انجام کارها" داشته باشید.

ابتدا با تمرکز بر روی اتمام گزارش کتاب خود شروع کنید.

پس از اتمام این کار ، تمرکز خود را به انجام کارهای خود تغییر دهید.

تمرکز روی وظایف و اهداف

4-برنامه زمان استراحت.

دقت کنید که به خودتان کمی استراحت بین کارها و یا اهداف بدهید.

داشتن چند دقیقه استراحت می‌تواند به شما کمک کند و استرس کمتری داشته باشید.

شما ممکن است در ده دقیقه از استراحت بین کارها برنامه‌ریزی کنید اگر یک روز خیلی شلوغ داشته باشید و یا یک ساعت استراحت

بعد از شام به خود بدهید قبل از این که کار بیشتری انجام دهید.

نکته1: شما ممکن است از تفریح ​​خود برای گشت و گذار در اینترنت رفتن به رسانه های اجتماعی یا گپ زدن با یک دوست استفاده کنید.

پس از اتمام خرابی ، مطمئن شوید که تمرکز خود را به لیست وظایف خود برگردانید.

تمرکز روی وظایف و اهداف

5-موفقیت خود را تجسم کنید.

برای داشتن انگیزه و تمرکز ممکن است به تجسم موفقیت شما در روز کمک کند.

شما ممکن است این کار را در ابتدای روز انجام دهید, جایی که خود را تصور می کنید تمام وظایف خود را انجام می دهید و به اهداف خود می رسید.

شما همچنین ممکن است این کار را قبل از رفتن به خواب در رختخواب انجام دهید ،تجسم روز و توانایی تمرکز خود را نشان می دهد.

 

اطلاعات مطلب

  • اعصاب و روان
  • 122 بازدید
  • (No Ratings Yet)
    Loading...
  • آخرین ویرایش توسط : فخر کامبیز - شنبه, 28 سپتامبر 19, 11:35 ق.ظ

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب