ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

3 × 2 =

بستن
بستن

چگونه در مسابقه طناب کشی برنده شویم؟

چگونه در مسابقه طناب کشی برنده شویم؟

مسابقه طناب کشی

طناب کشی یک بازی قدیمی است که معمولا بین قسمت بچه ها و جمع خانوادگی برگزار میشود.

در بازی طناب کشی دو تیم در مقابل هم قرار گرفته و تلاش برای کشیدن طناب سمت خطی که معین شده دارند.

اگرچه بازی آسانی بنظر نمی رسد اما استراتژی های زیادی وجود دارد.

برای بردن مسابقه طناب کشی که موقعیت قرارگیری دو تیم و تکنیک های آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.

مسابقه طناب کشی یک بازی سالم و نشاط آور است.

که می تواند در یک روز در کنار خانواده یا دوستان روز بسیار خوب و لذت بخشی  را به همراه داشته باشد.

مطالب مرتبط


گام 1 - حالت تیمی طناب کشی

حالت تیمی طناب کشی

8 نفر در اندازه و سطح قدرت متفاوت جمع میشوند.

مهم ترین چیز در مورد مسابقه طناب کشی که باید بدانیم چگونه تیم پیروز میشود این است که آیا فرد قوی در کنار شما وجود دارد.

برای لیگ های سازمان یافته ممکن است بخواهید 1 الی 2 نفر اضافی بعنوان یار تعویضی در صورت آسیب دیدن فرد استفاده کنید.

  • اگر میخواهید در یک لیگ بازی کنید ، اطمینان داشته باشید که مجموع وزن تیم شما کمتر از وزن اعلام شده توسط قوانین باشد که بسته به گروه سنی متفاوت است.

طناب کشی

یکی از افراد با تجربه تر برای هدایت طناب جلوتر از بقیه می ایستد،

او شخصی است که نقش رهبر تیم را برعهده دارد.

افرادی که قد متوسطی را دارند برای تیم انتخاب کنید و قبلا سابقه بازی  طناب کشی را داشته باشد.

این فرد باید بتواند در حالیکه در یک موقعیت در حال کشیده شدن است.

بتواند طناب را محکم گرفته و قدرت کافی برای نگهداری خود از کشیده شدن به جلو داشته باشد.

  • این ممکن است برای هم تیمی ها مفید باشد که از بلندترین تا کوتاهترین قد بایستند و سپس فردی را نزدیک به خط بعنوان رهبر انتخاب میکنند،فردی قوی باشد.

طناب کشی

تمرین مسابقه طناب کشی

برای افزایش روحیه تیمی با تیم های هم سطح یا متوسط تمرین کنید.

یکی از اعضای با تجربه کمتر، در بین 2 نفر از با تجربه های تیم قرار گیرد تا بتواند در طول بازی با آنها ارتباط برقرار کند.

بر این اساس هم تیمی های با تجربه میتواند سرعت چرخش بازی را کنترل کند.

و هم تیمی های کم تجربه میتوانند در ایجاد استقامت و قدرت کمک کنند.

صحبت کردن و برقراری ارتباط در طول بازی میتواند برای برخی از اعضا مفید باشد،

اما به یاد  داشته باشید که استراتژی تیم خود را به تیم دیگری تحمیل نکنید.

طناب کشی  

کسی را با استقامت خوب در پشت تیم قرار دهید.

افرادی را که دارای قدرت بدنی کمتری هستند آنها را در انتهای طناب قرار دهید تا بتوانند تیم را نگهدارند(لنگر کنند).

اطمینان حاصل کنید که آنها به اندازه کافی قدرت دارند تا بتوانند بطور مداوم به عقب حرکت کنند و طناب را در دست نگهدارند.

بطور کلی افرادی که در پشت ایستادند و نقش لنگر دارند طناب را به پشت خود می کشند و تیم را به سمت عقب هدایت میکنند.

بطور معمول لنگر سرعت کشیدن طناب را تنظیم میکندو هر 3 الی 4 ثانیه به عقب گام برمیدارد.

اگر یکی از اعضای تیم نتواند ادامه دهد به افراد پشت اطلاع میدهد که طناب او را گرفته تا فرد تعویض شود.

طناب کشی

 

گام 2 - تکمیل تکنیک طناب کشی

تکمیل تکنیک طناب کشی

طناب را کف دستای خود محکم بگیرید و دستها را به هم نزدیک کنید.

در سمت چپ طناب ایستاده و طناب را با دست راست خود بالا ببرید و دست چپ خود را پشت یا جلوی دست راست قرار دهید.

مشت خود را اطراف طناب ببندید تا انگشت شصتتان رو به بالا باشد.

برخی توصیه میکنند دستای خود را به گچ آغشته کنند تا بتوانند طناب را دست بگیرند،

اینکار برای برخی افراد خوب است، اما شما هنوز هم میتوانید بدون آن برنده شوید.

طناب کشی

اسکات و پشت خود را به سمت زمین مایل کنید هنگامی که سوت داور زده میشود.

هنگامی که شما تو لیست بازی هستید پاهای خود را بگونه ای قرار دهید،

که تقریبا به اندازه شانه از هم جدا کنید و به سمت زمین مایل شوید تا زانو ها کمی خم شود.

وقتی که بازی شروع میشود پشت شما با زاویه 45 درجه نسبت به حالت ایستاده شما در زمین قرار گیرد.

تا پاشنه های پاها را روی زمین بچرخانید و در جایگاه خود قرار بگیرید.

هنوز طناب را نکشید و اجازه دهید به جای آن وزن شما اینکار را به جای شما انجام دهد.

  • اگر پشت خود را خم کنید یا بیش از حد زانو بزنید، میتوانید فشار عضله ای غیر ضروری را ایجاد کنید که میتواند به استقامت شما آسیب برساند.طناب کشی 

برداشتن گام های کوچک

همراه تیم گام های کوچک با پاشنه به عقب بردارید.

قبل مسابقه با هم تیمی های خود صحبت کنید

و نقشه ی هر 3 الی 4 ثانیه گام به عقب را برای آنها توضیح دهید

و شروع آن را با پای چپ خود انجام دهید.

وقتی که بازی شروع شد با دقت پاشنه چپ خود را 1 الی 2 اینچ از نقطه شروع آن به عقب بچرخانید و حرکت دهید.

سپس این حرکت را با پاشنه ی پای راست خود به آهستگی به عقب تکرار کنید.

اگر میتوانید تلاش کنید تیم روبرو خسته شود،

شما نباید طناب را بکشید در عوض فقط آن را محکم در نزدیک بدن خود نگهدارید و خودتان به عقب بروید.

در طول بازی شما میتوانید با بازیکن جلوی خود صحبت کنید و به صحبتهای بازیکن پشت سر گوش کنید،

با این حال در حین بازی چیزهایی مانند کشیدن یا حرکت به عقب را فراموش نکنید،

زیرا تیم روبرو ممکن است صحبتهای شما را بشنوند و زمان را برای بدست آوردن موقعیت بهتر غنیمت بشمارد.

طناب کشی

وقتی در موقعیت ضد حمله قرار میگیرید پای چپ خود را مستقیم فشار دهید.

اگر موقعیت پای خود را از دست میدهید سعی کنید بدن خود را به سمت راست طناب بچرخانید تا حرکت ضد حمله را انجام دهید.

پای چپ خود را به زمین بصورت افقی بچرخانید تا هر حرکت را به جلو کٌند،کند.

و  آن را فشار دهید تا بدن خود را به عقب بیاورید،

در حالیکه خودتان را در عقب میبینید پاهای خود را به اندازه 1 اینچ(2/5 سانتی متر) به عقب بکشید.

  • اگر نمیتوانید به عقب بکشید سعی کنید در جای خود محکم باستید تا تیم خسته شده و از کشیده شدن جلوگیری کنید سپس ممکن است دوباره شروع به حرکت بکنید.

طناب کشی

 

اگر سوالی در مورد مسابقه طناب کشی دارید، در قسمت نظرات مطرح فرمایید.

اطلاعات مطلب

  • ورزش
  • 6,947 بازدید
  • blankblankblankblankblank (3 votes, average: 5٫00 out of 5)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : مهدی هاتفی نیا - دوشنبه, 18 مارس 19, 2:29 ب.ظ

دیدگاه کاربران

  1. Avatar
    حجت شایا - 2019/05/28 - 6:38 ب.ظ
  2. Avatar
    زهرا محمدی نوزادیان - 2019/07/18 - 11:42 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب