ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

نوزده − 18 =

بستن
بستن

چگونه در طول زمستان سالم بمانیم؟

چگونه در طول زمستان سالم بمانیم؟

زمستان می تواند موارد تفریحی مانند تعطیلات و اسکیت روی یخ را به همراه آورد.

متأسفانه ، این همچنین می تواند به معنای افزایش بیماری باشد.

بسیاری از افراد خود را درگیر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و گلودرد در ماه های زمستان می کنند.

شاید تعجب کنید که چگونه می توانید در ماه های زمستان سالم بمانید.

شما می توانید برای جلوگیری از بیماری قدم بردارید.

و همچنین در صورت اعتصاب بیماری راه هایی برای بهبودی سریع پیدا کنید.

مطالب مرتبط


گام 1 - پیش‌گیری از بیماری

how-to-stay-healthy-during-the-winter

دست‌هایتان را بشوئید .

شستن مرتب دست ها یکی از بهترین راه های جلوگیری از انتشار میکروب ها است.

همچنین یک روش خوب برای جلوگیری از انتشار میکروب به دیگران است.

در زمستان ، این امر به ویژه از آنجایی که فصل سرما و آنفولانزا بسیار مهم است.

  • دقت کنید که بدانید چگونه دست‌هایتان را به درستی بشویید .

دستان خود را با آب‌گرم به مدت ۲۰ ثانیه با استفاده از صابون  بمالید .

  • هنگام شستشو ، سعی کنید آهنگ الفبا را در سر خود بخوانید.

این مربوط به مدت زمانی است که شما باید شستن دستان خود را صرف کنید.

  • هر وقت که دهان یا بینی خود را لمس می‌کنید ، دست‌هایتان را به طور کامل بشویید  همچنین باید قبل از خوردن غذا بشویید .

how-to-stay-healthy-during-the-winter

گرم بمان.

درجه حرارت سرد باعث افزایش بیماری ها به ویژه مشکلات تنفسی می شود.

کودکان و افراد مسن به ویژه مستعد مشکلات سلامتی ناشی از سرما هستند.

مواظب باشید تا در طول زمستان تا حد امکان گرم بمانید.

  • حتماً لباس های زمستانی خود را به طور مرتب بشویید.

میکروب هایی از دهان و بینی شما می توانند به وسایلی مانند روسری شما چسبیده باشند.

  • خانه خود را گرم نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که بخاری شما در ابتدای هر فصل سرما به درستی کار می کند.

how-to-stay-healthy-during-the-winter

واکسیناسیون کنید.

پزشکی مدرن می‌تواند به شما کمک کند در طول زمستان سالم بمانید .

انتخاب برای واکسینه کردن می‌تواند به شما در مبارزه با بیماری کمک کند .در مورد تزریق با پزشک خود صحبت کنید . 

  • پزشک شما با توجه به سن و سبک زندگی شما می تواند به شما بگوید کدام واکسن ها را لازم دارید.

برنامه ریزی معاینه با پزشک برای بحث در مورد واکسیناسیون ها ایده خوبی است.

  • اگر می‌خواهید سفر کنید , ممکن است به واکسیناسیون بیشتر نیاز داشته باشید .درباره برنامه‌های خود با پزشک خود صحبت کنید .

گام 2 - پذیرش عادت های سالم

how-to-stay-healthy-during-the-winter

یک رژیم سالم بگیر.

غذاهایی که می خورید می توانند تأثیر زیادی بر سلامت کلی شما داشته باشند.

خوردن یک رژیم غذایی متعادل می تواند به حمایت از سیستم ایمنی بدن کمک کند.

برای کمک به جلوگیری از بیماری زمستان ، درست بخورید.

  • تلاش کنید که هر روز تعداد زیادی سبزیجات را به دست آورید. جعفری، هویج و شلغم سبزیجات بسیار خوبی هستند .

می‌توانید آن‌ها را کباب کنید و یا آن‌ها را با سوپ گرم وخورش مورد علاقه خود ترکیب کنید .

  • لبنیات خود را افزایش دهید شیر و لبنیات ویتامین های زیادی مانند A و B 12 دارند که می توانند به شما در حفظ سلامتی کمک کنند.
  • به دنبال شیر کم چرب و پنیرهای کم چرب باشید. همچنین می توانید ماست یونانی و پنیر روستایی را امتحان کنید.

how-to-stay-healthy-during-the-winter

از نظر فیزیکی فعال باشید.

ورزش یک روش عالی برای سالم نگه داشتن بدن است.

این می تواند وسوسه انگیز باشد که بخواهید سفرهای خود را در ماههای سرد سال به ورزشگاه محدود کنید.

اما فعال ماندن به شما در مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند.

  • بیشترین روزهای هفته حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید.

فعالیتی را انتخاب کنید که از آن لذت ببرید و به احتمال زیاد به آن پایبند باشید.

  • اگر در یک سالن ورزشی عضو نیستید، زمستان زمان بسیار خوبی برای عضویت در یک سالن است.

بسیاری از مراکز تناسب اندام در ماه های سرد سال خدمات ویژه ای را ارائه می دهند.

  • یک فعالیت مرتبط با زمستان پیدا کنید . اسکیت باز یا اسکی کراس کانتری را امتحان کنید .

شما حتی می‌توانید کالری خود را با خوردن برف بسوزانید.

 

how-to-stay-healthy-during-the-winter

از آسیب دیدگی خودداری کنید.

زمستان می‌تواند به معنی افزایش تصادفات و افزایش بیماری باشد .خطرات زیادی از قبیل پیاده‌روهای لغزنده و توده‌های برف وجود دارد .

در طول زمستان از احتیاط بیشتری استفاده کنید تا از آسیب زدن به خودتان جلوگیری کنید .

  • از نمک استفاده کنید . استفاده از نمک یا ذوب یخ روی پله‌ها و پیاده‌رو می‌تواند به شما در جلوگیری از لغزش کمک کند .
  • از خطرات آتش‌سوزی آگاه باشید . درصد بالایی از آتش‌سوزی مسکونی در طول زمستان رخ می‌دهد .

  • شمع‌ها زیبا به نظر می‌رسند و بوی خوبی می‌دهند , اما آن‌ها با خطر همراه هستند .

کودکان و حیوانات خانگی را از شعله‌های آتش دور نگه دارید .

 

 

how-to-stay-healthy-during-the-winter

استرس را کاهش دهید .

تنش می‌تواند مقاومت شما در برابر میکروب‌ها را تضعیف کند. اگر استرس داشته باشید ، ممکن است بیشتر خسته باشید .

سعی کنید در میان احساساتی که تعطیلات ممکن است به همراه داشته باشید ، راه‌هایی برای استراحت پیدا کنید . 

  • بازی کنید. یک شب بازی خانوادگی را اجرا کنید که در آن بازی های تخته ای انجام می دهید و میان وعده های تفریحی را برای شما فراهم می کند.
  • یوگا را امتحان کنید. شما دچار استرس شدید شده و از مزایای برخی ورزش های اضافی بهره مند خواهید شد.
  • یک دوش آب گرم بگیر. زمستان زمان مناسبی برای استفاده از آن حمام حباب آروماتراپی است.

how-to-stay-healthy-during-the-winter

قند را محدود کنید.

به نظر می رسد محدود کردن میزان قند شما می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

رژیم کم قند تصفیه شده در واقع می تواند به شما در جلوگیری از آنفولانزا و سرماخوردگی کمک کند.

برای محدود کردن میزان قند خود قدم هایی بردارید.

  • به آنچه می نوشید توجه کنید.  نوشیدنی های اسیدی و میوه ای می توانند حاوی مقادیر زیادی قند باشند.
  • به آب یا چای یخ زده تغییر دهید. این نوشیدنی ها بدون افزودن قند به رژیم غذایی ، عطش شما را فرو می ریزند.

how-to-stay-healthy-during-the-winter

محیط اطراف خود را تمیز کنید.

میکروبهای آنفولانزا می توانند تا 8 ساعت به سطوح چسبیده باشند با تمیز کردن مکرر سطوح در خانه و محل کار می توانید میکروب ها را از بین ببرید.

به مواردی که اغلب لمس می شود توجه ویژه ای کنید.

  • می توانید با صابون و آب تمیز کنید. همچنین می توانید از دستمال مرطوب کننده هایی که حاوی سفید کننده هستند استفاده کنید.
  • در اداره، چند بار در روز صفحه کلید خود را پاک کنید. همچنین باید تلفن و سایر موارد مرتباً لمس شده خود را ضد عفونی کنید.

  • در خانه ، سطوح آشپزخانه و حمام ، مانند پیشخوان را پاک کنید. شما همچنین باید اسباب بازی های کودکان خود را پاک کنید.

 

گام 3 - بازیابی سریع

how-to-stay-healthy-during-the-winter

به اندازه کافی بخواب.

راه‌های موثر بسیاری برای پیش‌گیری از بیماری وجود دارد .

با این حال ، اغلب مردم از سرماخوردگی یا انفلانزا رنج می‌برند . اگر بیمار هستید ، استراحت کنید .

  • بیشتر بزرگسالان هر شب بین 7-9 ساعت خواب نیاز دارند. وقتی مریض هستید ، از تلاش برای رسیدن به چند ساعت اضافی نترسید.
  • استراحت می تواند به بدن شما کمک کند تا بهبود یابد. اگر بیمار هستید ، زودتر از حد معمول به رختخواب بروید.

  • اگر سرما بخورید ، خوابیدن مشکل است . سعی کنید روی دو بالش تکیه کنید

how-to-stay-healthy-during-the-winter

درمان‌های خانگی را امتحان کنید.

اگرچه کارشناسان هنوز در حال بحث و گفتگو هستند ، شواهدی وجود دارد که روی می تواند به بهبودی شما کمک کند.

اگر سرماخوردگی دارید ، مصرف یک مکمل روی می تواند به شما کمک کند سریعتر از یک یا دو روز به حالت عادی برگردید.

قبل از مصرف هرگونه مکمل با پزشک خود مشورت کنید. 

  • در اکثر داروخانه ها می توانید روی خریداری کنید. حتماً دستورالعمل های موجود در بسته را دنبال کرده و دوز صحیح را مصرف کنید.
  • سوپ مرغ را امتحان کنید. تحقیقات اولیه نشان می دهد که سوپ مرغ خواصی دارد که به شما در بهبودی از سرماخوردگی کمک می کند.
  • سوپ مرغ به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند. همچنین به سرعت حرکت مخاط کمک می کند.

how-to-stay-healthy-during-the-winter

از روغنهای اصلی استفاده کنید.

بسیاری از مردم بر این باورند که روغنهای اساسی دارای خاصیت درمانی هستند.

اگر سرماخوردگی یا آنفولانزا دارید ، می توانید از روغن های خاصی برای سرعت بخشیدن به بهبود استفاده کنید.

فقط مطمئن شوید که روغن ها را به درستی بمالید.

  • مخلوطی از روغن های نعناع ، رزماری ، اکالیپتوس و روغن لیمو درست کنید.

چند قطره از هر کدام را با آب مخلوط کنید تا رقیق شود. می توانید این بوی درمانی را بطور مستقیم از بطری استنشاق کنید.

  • از طرف دیگر می توانید قبل از خواب روغن ها را مستقیماً روی سینه خود بمالید.

فقط مطمئن شوید که با روغن حامل مانند زیتون یا انگور انگور مخلوط کنید حدود 12 قطره روغن ضروری به هر اونس روغن حامل اضافه کنید.

how-to-stay-healthy-during-the-winter

مایعات استفاده کنید.

مایعات می توانند به شما در جلوگیری از کم آبی بدن کمک کنند. این به سرعت بخشیدن به روند بهبودی کمک می کند.

مایعات همچنین می توانند به بیرون آوردن مخاط از بدن شما کمک کنند.

هیدراتاسیون اضافی همچنین می تواند به شما کمک کند تا از درد سردرد یا گلودرد جلوگیری کنید.

آب همیشه بهترین شرط بندی شماست ، اما مایعات مفید دیگری نیز وجود دارد.

  • در حالی که بیمار هستید آب اضافی بنوشید . عصاره آب‌میوه و عصاره گوشت می‌تواند به شما کمک کند تا آبدار باقی بمانید .
  • از مشروبات الکلی و سودا پرهیز کنید . این نوشیدنی‌ها می‌تواند منجر به کمبود آب بدن شود .
  • اگر گلو درد دارد ، سعی کنید مقداری لیمو و عسل را به آب خود اضافه کنید. همچنین می توانید از این روش با چای گرم استفاده کنید.

how-to-stay-healthy-during-the-winter

استفاده از مسکن را امتحان کنید .

محصولات بالامی توانند به شما کمک کنند هنگام سرماخوردگی یا بیماری دیگر احساس بهتری داشته باشید.

تسکین دهنده درد می تواند تب شما را کاهش داده و به تسکین سردرد یا گلودرد کمک کند.

بزرگسالان می توانند ایبوپروفن, Advil ، یا Tylenolاستفاده کنند.

  • حتماً دستورالعمل دوز مصرفی روی بسته را رعایت کنید. اگر سوالی دارید از یک داروساز سؤال کنید.
  • به یاد داشته باشید که کودکان زیر 3 سال هرگز نباید آسپرین مصرف کنند.

در مورد دوز صحیح برای کودک خردسال با پزشک خود صحبت کنید.

  • شما همچنین می توانید داروی ضد سرفه را امتحان کنید. از داروساز خود بپرسید که کدام یک برای علائم شما بهترین است.

اگر سوالی در این مورد دارید در قسمت نظرات مطرح فرمایید.

اطلاعات مطلب

  • سلامت
  • 212 بازدید
  • blankblankblankblankblank (2 votes, average: 4,50 out of 5)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : - شنبه, 28 سپتامبر 19, 6:16 ب.ظ

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب