ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

10 − 9 =

بستن
بستن

چگونه از خطرات نشستن دوری کنیم؟

چگونه از خطرات نشستن دوری کنیم؟

خطرات نشستن و ایستادن نادرست

نشستن چیزی است که بیشتر ما زیاد از آن استفاده می کنیم.

درک ان سخت نیست که بدانید چرا : نشستن، راحتی و آسایش و بخش مهمی از تجربه کار روزمره مردم است.

با این حال، نشستن برای مدت زمان طولانی می تواند پیامدهای جدی منفی برای سلامت شما داشته باشد.

خوشبختانه، با کوتاه کردن زمان نشستن و ایجاد چندین تغییر کوچک در روال روزانه خود، شما می توانید از این عواقب منفی اجتناب کنید.

و نشستن سالم و ایمن خود را حفظ کنید.

مطالب مرتبط


گام 1 - وقفه در نشستن

وقفه در نشستن

1-ایجاد وقفه بوسیله ایستادن در هر ساعت

بهترین و اساسی ترین راه برای جلوگیری از نشستن بیش از حد طولانی، توقف دادن به نشستن هر چند وقت یکبار است.

بلند شدن از صندلی خود و پیاده روی کوتاه، یکبار در هر ساعت قبل از حضور در یک جلسه طولانی مدت.

•گاهی توصیه میشود که هر 30 دقیقه یک بار به نشستن وقفه دهید.

اگرچه این قطعا به شما در جلوگیری از اثرات مضر سلامتی کمک می کند، اما ممکن است مزایایی را نیز از بین ببرد.

•اگر گوشی هوشمند دارید، یک یادآور برای هر ساعت قرار دهید تا به شما یادآوری کند که برای استراحت بروید.

وقفه در نشستن

2-صبح ها(ورزش )کششهای یوگا انجام دهید.

به جای اینکه بلافاصله به صبحانه، قهوه و تلویزیون بنشینید روز خود را با برخی از حرکات یوگا شروع کنید.

این باعث می شود روز خود را از ابتدا بطور فعال و سالم شروع کنید به جای آنکه بی تحرک و تنبل در تمام طول روز باشید.

عمل کشش در صبح ها باعث نرمی و آمادگی عضلات شما خواهد شد

و موجب می شود که شما احساس آرامش و راحتی بیشتری داشته و هر ساعت به راحتی قدم بزنید.

اگر صبح ها نمیتوانید یوگا را انجام دهید، انجام تمرینات در شب نیز می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

وقفه در نشستن

3-در حین صحبت کردن با تلفن یا تماشای تلویزیون بایستید.

هر زمان که شما کاری را انجام می دهید که نیازی به نشستن ندارد، این فرصت را به غنیمت شمرده و کمی باستید و قدم بزنید.

ایستادن در حالی که پای تلفن یا تماشای تلویزیون هستید باعث می شود که شما به طور معمول به نشستن طولانی مدت دچار نشوید.

برای تاثیری بهتر بر سلامتی شما، زمانی که در حال صحبت کردن با تلفن هستید به جای اینکه فقط ایستاده باشید قدم بزنید.

اگر ایده ایستادن و تماشای تلویزیون خسته کننده است، شما می توانید زمانی که در حال تماشا هستید،

برخی از کشش ها، تمرینهای سبک و یا دیگر تحرکات را انجام دهید.

این میتواند یک مزیت اضافی در محافظت از عضلات و مفاصل شما از فشارهای رایج یا صدمات باشد.

وقفه در نشستن

4-هر ساعت نوشیدنی استفاده کنید.

اگر شما چیزی مانند آب یا چای می نوشید،هر ساعت برخیزید و دوباره لیوان خود را پر کنید تا جلوی نشستن در خانه را بگیرید و حرکت کنید.

این امر همچنین به شما کمک می کند تا آب بدن خود را حفظ کنید و جنبش بیشتری را به زندگی خانگی خود اضافه کنید.

•توجه داشته باشید که اگر شما از نوشابه های گازدار و یا دیگر نوشیدنی های ناسالم استفاده میکنید،

شیشه های خود را هر روز از آب پر کنید ، تا در بلند مدت از احتمال آسیب جلوگیری کنید.

فقط در صورتی که نوشیدنی سالم باشد، این مرحله را دنبال کنید.

•شما همچنین می توانید این کار را انجام دهید اگر آب آشامیدنی یا قهوه در محل کار دارید.

وقفه در نشستن

5-در پایان روز پیاده روی کنید.

پیاده روی عصرانه را بخشی از روال روزمره خود قراردهید.

این باعث می شود که شما از نشستن تمام وقت تا زمان خواب دلسرد شوید.

همچنین به شما این امکان را می دهد تا هر روز از مزایای سلامت پیاده روی بهره مند شوید.

•هدف از پیاده روی 30 دقیقه ای ، برای به حداکثر رساندن مزایای سلامتی است.

اگر نمیتوانید این مقدار زمان را برای پیاده روی عصرانه اختصاص دهید، حداقل حداقل 5 دقیقه پیاده روی کنید.

•اگر خانواده یا سگ داشته باشید، آنها را با خود ببرید.

اگر تنها نباشید، انگیزه بیشتری برای پیاده روی خواهید داشت، و بقیه خانواده شما نیز از همان مزایای سلامتی بهره خواهند گرفت.

گام 2 - پیدا کردن جایگزین برای نشستن

پیدا کردن جایگزین برای نشستن

1-برای جلوگیری کامل از خطرات نشستن از میزهای ایستاده استفاده کنید.

اگر شغل شما در یک میز قرار دارد، احتمالا می توانید آن را به راحتی به میز ایستاده به جای نشسته تبدیل کنید.

برای جلوگیری از نشستن طولانی در طول روز کاری خود، از میز ایستاده استفاده کنید.

شما مجبور نیستید تمام روز را سرپا بایستید اگر به تازگی شروع به کار با میز ایستاده کردید.

از 1تا 2 ساعت در یک زمان شروع کنید و به تدریج زمان ایستادن خود را افزایش دهید.

اگرچه میزهای ایستاده یک راه عالی برای جلوگیری از نشستن بیش از حد است.

اما ایستادن در تمام روز به شما هیچ مزیت مثبت را نمی دهد.

برای همین ضروری است که هر ساعت یک بار پیاده روی کرده و یا نوعی حرکت را در طول روز خود قرار دهید.

پیدا کردن جایگزین برای نشستن

2-جلسات نشسته را با جلسات پیاده روی جایگزین کنید.

اگر جلسات اطراف یک میز کنفرانس یک بخش عادی از تجربه کاری شما می باشد،

در فکر جایگزین کردن آنها با بحث و گفتگوهای پیاده روی بین شرکت کنندگان باشید.

این امر نه تنها مانع از نشستن بیش از حد می شود،

بلکه همچنین به همه افرادی که درگیر آن هستند، امکان تمرین در روز را نیز فراهم می کند.

•برای راحتی بیشتر، جلسات پیاده روی را به درستی پس از ناهار برگزار کنید.

این امر اطمینان حاصل میدهد که همه افراد درگیر، انرژی لازم را دارند.

و احتمالا می خواهند پس از وعده غذایی خود پیاده روی کنند.

•اگر نمیتوانید مدت زمان زیادی را برای جلسات پیاده روی اختصاص دهید،

حداقل 5 دقیقه پیاده روی را به جلسه ترکیب کنید تا از مزایا برخوردار شوید و از نشستن بیش از حد جلوگیری کنید.

پیدا کردن جایگزین برای نشستن

3-اجتناب از رفت و آمد با ماشین.

برای جلوگیری از نشستن های مضر، باید استفاده از آن را در مسیر کار و همچنین در محل کار به حداقل برسانید.

در صورت امکان پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید.

اگر نمیتوانید از رانندگی برای رفتن به محل کار اجتناب کنید،

دور از مقصد خود پارک کنید و از ماشین خود تا محل کار خود پیاده روی طولانی کنید.

اگر شما در یک شهر با حمل و نقل عمومی خوب ، زندگی می کنید.

در نظر بگیرید که از مترو استفاده کنید و به جای نشستن در خودرو ، ایستاده در مترو به محل کار بروید.

اگر سفر شما بیش از یک ساعت تا محل کارتان زمان میبرد در بین راه توقف کنید و کمی در اطراف قدم بزنید.

پیدا کردن جایگزین برای نشستن

4- وقت بیشتری برای آشپزی و تمیز کردن خانه خود اختصاص دهید.

وقتی به خانه برمیگردید، به جای اینکه لم بدهید، زمان زیادی را صرف جابه جایی، شستشو یا تمیز کردن بخشی از خانه خود کنید.

برای صرف زمان بیشتری در حال ایستادن و حرکت، و همچنین صرفه جویی در هزینه ها، غذا خانگی به جای غذای سفارشی درست کنید.

•تمیز کردن خانه حداقل یک بار نیز به شما کمک می کند تا حالت کلی خود را حفظ کنید و ترغیب شوید خانه را تمیز نگه دارید.

به این ترتیب باعث تشویق شما به تمیز کردن بیشتر و صرف زمان کمتری برای نشستن می شود.

•هنگامی که شما در حال پخت و پز هستید، به جای نشستن، بایستید و یا در طول این زمان کم ، حرکت کنید.

به عنوان مثال، در زمان انتظار برای جوشیدن آب، به جای نشستن ، وقتتان را برای شستن ظرفهای کثیف، صرف کنید.

 

اگر سوالی در مورد خطرات نشستن دارید, در بخش نظرات مطرح نمایید.

گام 3 - درست نشستن

درست نشستن

1-برای جلوگیری از آسیب های ناشی از درد ، به حالت خوب بنشینید.

هنگامی که شما با یک کامپیوتر کار می کنید، آسان است که یک موقعیتی را درست کنید که باعث نشود به پشتتان آسیب برساند

و مچ دستتان در یک موقعیت نامناسب قرار گیرد.

اطمینان حاصل کنید که همیشه وضعیت نشستن خوب را برای جلوگیری از آسیب دیدن پشت یا مچ دست خود دارید.

•با کمر صاف نشسته و از خم شدن به جلو بپرهیزید.

سر خود را بالا و درست نگه دارید.

•پای خود را روی کف قرار داده و در هنگام نشستن زانوهای خود را کمی پایین تر از ران خود قرار دهید.

درست نشستن

2-از صندلی هایی استفاده کنید که با نیازهای شما مطابقت دارد.

نوع صندلی که در آن نشسته اید، نقش مهمی را ایفا میکند.

روی یک صندلی بنشینید که بتوانید در صورت لازم طبق نیاز خود آنرا تنظیم کنید تا اطمینان حاصل کنید که شما به درستی نشسته اید.

به عنوان مثال، شما می خواهید ارتفاع صندلی خود را طوری تنظیم کنید که،

مچ دست و ساعد خود را موازی با کف دست در هنگام کار با یک میز قرار دهید.

اطمینان حاصل کنید که پشت بدن شما راحت است و هنگام نشستن در صندلی خود از آسیب به قسمت پایینی کمرتان جلوگیری میکند.

درست نشستن

3-تنظیم صندلی اتومبیل خود در فاصله مناسب نسبت به فرمان.

حین رانندگی و به خصوص در طول سفرهای طولانی ، خیلی راحت در موقعیت نادرست قرار میگیرید.

از نگهدارنده پشتی استفاده کنید تا مطمئن شوید که شما در حین رانندگی به درستی نشسته اید.

یک راه خوب برای اطمینان در طول رانندگی ، قرار دادن یک رول کمربند در قوص کمر شما است.

در هنگام رانندگی سطح زانوهای خود را پایین تر و یا بالاتر از ران ها نگه دارید.

صندلی خود را به اندازه کافی و تا جایی به فرمان نزدیک کنید،

که زانوی شما بتواند خم شود و شما هنوز هم بتوانید به پدال دسترسی داشته باشید.

اطلاعات مطلب

  • سلامت
  • 495 بازدید
  • blankblankblankblankblank (1 votes, average: 5,00 out of 5)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : - یکشنبه, 28 آوریل 19, 1:57 ب.ظ

دیدگاه کاربران

  1. حجت شایا - 2019/05/01 - 3:02 ب.ظ
  2. حجت شایا - 2019/05/04 - 11:44 ق.ظ
  3. محمد هادی صابونچی - 2019/05/29 - 9:23 ب.ظ
  4. حسام زارع پور - 2019/08/04 - 5:11 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب