ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

10 − 9 =

بستن
بستن

چگونه دانه های سبزیجات را در خانه رشد دهیم؟

چگونه دانه های سبزیجات را در خانه رشد دهیم؟

بسیاری از دانه های گیاهی میتوانند به طور مستقیم در زمین کاشته شوند اما تعداد انگشت شماری از گیاهان هستند که میتوانید کاشت ان را در خانه شروع کرده و سپس به باغچه انتقال دهید.با یادگیری کاشت دانه در داخل خانه میتوانید در طول مدتی که هوای بیرون هنوز سرد است انها را بکارید.

مطالب مرتبط


گام 1 - مراحل رشد دانه های سبزیجات خانگی

مراحل رشد دانه های سبزیجات خانگی
  • جمع اوری دانه های گیاهی و شروع آماده سازی انها برای کاشت: شما باید این کاررا 6 تا8 هفته قبل از شروع یخ زدگی انجام دهید. سبزیجاتی نظیر خیار،گوجه فرنگی،کلم،کلم بروکلی، گل کلم و فلفل. ظرف خودرا با کارتن تخم مرغ قدیمی و یا قطع کارتن شیر با مخلوطی از خاک گلدان درست کنید . باید مطمئن شوید که خاک قبل از قراردادن ان در داخل ظرف ،مرطوب باشد.
مراحل رشد دانه های سبزیجات خانگی
  • بذر خود را داخل خاک بیفشانید(پراکنده کنید).در هر سلول یک یا دو دانه قراردهید.همیشه میتوانید دانه های بزرگ را نازک تر کنید.(توضیحات) پاکت دانه را بخوانید تا عمقی که باید سبزیجات را دران بکارید را تعیین کنید. به اندازه ای روی دانه ها خاک بپاشید که ان ها را بپوشانید.
مراحل رشد دانه های سبزیجات خانگی
  • از یک قلم ضد اب برای نوشتن اسامی سبزیجاتی که به موقع کاشته شدند بر روی یک تکه چوب استفاده کنید. این کار برای وقتی که شما انواع متعددی از دانه ها و یا یک نوع دانه را در فواصل زمانی مختلف میکارید مناسب است. چوب را داخل یکی از ظروف کاشت قرار دهید.
مراحل رشد دانه های سبزیجات خانگی
  • ظروف کاشت را با یک کیسه پلاستیکی و یا پوشش پلاستیکی بپوشانید و سرش را ببندید. اگر به درستی بپوشانید نیازی به ابیاری دانه هایتان تا بعد از جوانه زدن نهال نخواهید داشت.
مراحل رشد دانه های سبزیجات خانگی
  • کیسه یا پوشش پلاستیکی را وقتی دانه ها برای اولین بار جوانه زدند حذف کنید. باید طی 10 الی 14 روز پدیدار شوند اما بعضی ها ممکن است تا 21 روز هم طول بکشند.اگر به هر دلیلی دانه سبزیجات شما رشد نکرد دوباره انها را بکارید.
مراحل رشد دانه های سبزیجات خانگی

دانه های سبزیجات خود را نزدیک یک پنجره آفتاب گیر جنوبی قرار دهید.اگر شما یک پنجره آفتاب گیر جنوبی ندارید ممکن است نیاز به تعبیه و پیدا کردن نور ثابت داشته باشید.میتوانید این کاررا با خرید تجهیزات نور پردازی یا نزدیک کردن دانه ها به وسایل روشنایی انجام دهید.

مراحل رشد دانه های سبزیجات خانگی

دانه های خودرا به قدری ابیاری کنید که خاک مرطوب شود. میتوانید از یک بطری اسپری همراه با غبار برای تکثیر خاکی که زیاد مرطوب نشده است استفاده کنید.       

مراحل رشد دانه های سبزیجات خانگی

دانه های سبزیجات خود را دو هفته قبل از کاشت انها در باغچه ، سفت کنید. سینی ها را به مدت 2 الی 3 ساعت هرروز در مقابل افتاب کامل قرار دهید.بعد از یک هفته میتوانید روز ها دانه های خود را بیرون بگذارید و شب ها از انها در مقابل سرما محافظت کنید تا وقتی که به پایان برسد.

اطلاعات مطلب

دیدگاه کاربران

  1. فروشگاه اینترنتی - 2017/11/11 - 5:48 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب