گام 1 - مواد لازم کیک اسفنجی رژیمی و کم کالری

محتویات:

مواد لازم اندازه مقدار / کالری
بکینگ پودر 1/2 ق م نامشخص
تخم مرغ 2 عدد 100 گرم / 147 کالری
وانیل 1/2 ق م 100 گرم / 330 کالری
شیره ی انگور (یا خرما) 1/2پیمانه نامشخص
آرد سفید 75گرم(3/4 پیمانه) 100 گرم / 341 کالری
آب جوش 1 ق غ 100 گرم / 0 کالری

 

گام 2 - طرز تهیه کیک اسفنجی رژیمی و کم کالری

فر را در دمای ۱۸۰ درجه ی سانتی گراد تنظیم کنید. پیش از آماده شدن مواد، فر به اندازه ی کافی گرم خواهد بود.تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و ۱۰ دقیقه با همزن بزنید تا پف کند و پوک شود. ممکن است سرعت همزن تان کم باشد و برای پف کردن تخم مرغ ها، زمان بیشتری نیاز داشته باشید.

1381834119

شیره، وانیل و آب جوش را به تخم مرغ های پوک شده اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.آرد و بکینگ پودر را در ظرفی جداگانه مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا کیک به خوبی پف کند.آرد و بکینگ پودر مخلوط شده را به ظرف تخم مرغ ها اضافه کنید.

فراموش نکنید که باید آرد را اندک اندک وارد مواد کنید و به آرامی با دست و به کمک لیسک هم بزنید. بهتر است موقع مخلوط کردن مواد، دست تان را دور ظرف و در یک جهت بچرخانید. قالب مناسب را چرب کنید و روی آن آرد بپاشید تا راحت تر جدا شود.

 

مواد را داخل قالب بریزید و به مدت نیم ساعت در فر بگذارید. کیک اسفنجی کم کالری شما آماده است.این کیک رژیمی تنها ۴۴۰ کالری دارد. شما می توانید آن را به ده قسمت تقسیم کنید و مجاز به خوردن دو قسمت از آن هستید.

tasvirezendegi.ir1903