ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

سیزده + بیست =

بستن
بستن

چگونه ۱۲حرکت ورزشی ۷ دقیقه ای انجام دهیم؟

چگونه ۱۲حرکت ورزشی ۷ دقیقه ای انجام دهیم؟

۱۲حرکت ورزشی ۷ دقیقه ای

آیا شما جزو ۶۲ درصد افرادی هستید که فعالیت ورزشی ندارند، و دستورالعمل های فعالیت های فیزیکی و جسمی را جدی نمی گیرند و رعایت نمی کنند. نرمش و تمرین و ورزش ۷ دقیقه ای  توسط دانشمندان برجسته ی جهان کشف و به اثبات رسیده است که این تمرین ها مؤثر تر از ورزش های سخت می باشد. این ورزش ها شامل ۱۲ تمرین مختلف است که هر کدام به مدت ۳۰ ثانیه انجام می شود و ۱۰ ثانیه ما بین هر حرکت و تمرین فاصله ی زمانی استراحت وجود دارد.

تیم ویکی چجور در این پست قصد دارد شما را با ۱۲ تمرین ورزشی کلیدی آشنا کند تا شما عزیزان با انجام این ورزش ها بدنی سالم و قوی داشته باشیم.

نگاهتان را به سایت ویکی چجور بسپارید….

مطالب مرتبط


گام 1 - مراحل 12 حرکت ورزشی

 

blank

1- پرش پروانه ای انجام دهید: این حرکت نوعی پیاده روی نیز شناخته می شود. این حرکت نوعی ورزش پریدن نیز محسوب می شود. در این حرکت شما دست ها و پاهایتان را به طرفین و به سمت خارج باز می کنید. این حرکت یک نوع ورزش عالی برای آزاد سازی هورمون آندورفین ها می باشد. لازم به ذکر است که هورمون آندورفین هورمونی است که هنگام ورزش کردن در بدن آزاد می شود و شادی آور است.

blank

2- حرکت نشستن با کمک دیوار: این ورزش با تکیه بر دیوار به حالت نشسته انجام می گیرد زاویه دو قسمت از بدن شما باید صحیح باشد. زوایه ی ناحیه کمر و زاویه زانو.

این ورزش برای تقویت ماهیچه های چهار سر زانوی شما مؤثر می باشد.

blank

3- حرکت شنا انجام دهید: در این حرکت کف دست خود را روی زمین گذاشته و روی شکم با کمر صاف دراز کشیده و با استفاده از فشار و قدرت دست، سینه را از زمین بلند کرده و پایین می آورید بدون اینکه سینه با زمین برخوردی داشته باشد . این تمرین باعث تقویت عضلات شانه و قفسه سینه می شود. 

blank

4- حرکت دراز وشست انجام دهید: این حرکت به صورت دراز کش با زانوی جمع شده و بالابردن بالاتنه بدون کمک دست به سمت زانو ها انجام می گیرد. این ورزش باعث تقویت عضلات شکمی می شود.

blank

5- حرکت استپ یا تمرین قرار دادن یک پا روی چهار پایه : در این حرکت شما یک پای خود را بدون کمک دست روی چهار پایه قرار داده و سپس به محل خود باز می گردانید واین حرکت به طور متناوب بین پاها تکرار می شود. این ورزش نیز برای  تقویت عضلات ساق پا و حفظ تعادل بسیار مؤثر می باشد.

blank

6- حرکت نشستن بدون تکیه گاه : در این تمرین شما با خم کردن زانوهایتان حالت نشستن به خود گرفته و بلند می شوید این حرکت باعث تقویت عضلات ران پا می شود.

blank

7- حرکت نیمکت نشسته : در این حرکت دست خود را از پشت روی صندلی ثابت و بدون حرکتی قرار داد. و پاهایتان را تا حد ممکن دراز کرده و پاشنه ی پا را روی زمین قرار دهید و بدن وشکم خود را بالا و پایین ببرید.

blank

8- حرکت کشیدن ماهیچه ی 3 سر زانو : در این حرکت به شکم دراز کشیده و آرنج و دست های خود را روی زمین گذاشته و شکم خود را از زمین بلند کنید. و انگشتان پاهای خود را روی زمین گذاشته و بدن خود را تا جایی که امکان دارد با استفاده از پاهای خود بکشید. دراین حرکت وزن شما بر روی انگشتان پا و ساعد و آرنج می افتد. برای تقویت عضلات اصلی مناسب است.

blank

9- در این حرکت ابتدا یکی از پاهای خود را به حالت خمیده تا جای ممکن بالا برده و پایین آورید و سپس این عمل را برای پای دیگر نیز انجام دهید. ابتدا این حرکات را به آرامی انجام داده و سپس سرعت خود را افزایش دهید. این تمرین برای تقویت حفظ تعادل  و تقویت پاها بسیار مؤثر است.

 

 

blank

10- حرکت جهشی انجام دهید : در این حالت بدن خود را با زانوی خم کرده به سمت جلو سوق داده و پای مخالف را تا جای ممکن و به صورت صاف به عقب بکشید و به طور متناوب پاها را عوض کنید.

این تمرین میان ورزش کاران بسیار رایج و محبوب می باشد.

 

blank

11- حرکت چرخش یک طرفه : کف یکی از دست خود را زمین گذاشته و انگشتان پای خود را نیز روی زمین قرار داده و دست مخالف خود را از بالا ببرد و بدن خود را نیز به آن سمت بچرخانید. حال دست های خود را تغییر دهید. این حرکت برای تقویت دست ها، پاها و سینه ها می باشد.

 

blank

12- Push-Up و چرخیدن : کف یک دست خود را روی زمین گذاشته و بدن خود را بلند کرده قسمت کناری پاهای خود را روی زمین قرار داده و بدن خود را در این حالت نگه دارید و دست دیگر خود را به حالت خمیده روی پهلوی خود قرار دهید. این حرکت را با تغییر دست ها تکرار کنید.

 

گام 2 - نکات 12 حرکت ورزشی در 7 دقیقه

1- به طور کلی حرکت های ورزش 7 دقیقه ای ،  حدود 7 دقیقه و 40 ثانیه به طول می انجامد.

2- برای شروع این حرکات ورشی ابتدا بدن خود را به مدت 30 ثانیه با در جا زدن گرم کنید. 

3- روی تنفس خود تمرکز کنید.

اطلاعات مطلب

  • ورزش
  • 657 بازدید
  • blankblankblankblankblank (9 votes, average: 5٫00 out of 5)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : مهدی هاتفی نیا - دوشنبه, 28 اکتبر 19, 9:45 ق.ظ
  • ویکی هاو

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب