ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

19 + بیست =

بستن
بستن

چگونه یک نوجوان سالم و کم هزینه باشیم؟

چگونه یک نوجوان سالم و کم هزینه باشیم؟

نوجوان سالم و کم هزینه

نوجوان سالم بزرگ شدن سخت است و سالهای نوجوانی شما جزو سخت ترین هاست.

استفاده از یک رویکرد کافی و کم تحمل در این سالها شما را به یک فرد مفید و مودب ( نوجوان سالم ) تبدیل می کند

و همچنین به افرادی که در نزدیکی شما هستند کمک می کند تا زندگی خود را راحت تر طی کنید.

در اینجا چگونه می توانید سر خود را پایین نگه دارید ( نوجوان سالم ) ، از دردسر خود دور شوید. نوجوان سالم نوجوان سالم نوجوان سالم نوجوان سالم

و خانواده خود را در حین حرکت به سالهای چالش برانگیز بین ۱۳ تا ۱۹ سالگی سالم نگه دارید. نوجوان سالم

مطالب مرتبط


گام 1 - عالی بودن در مدرسه

عالی بودن در مدرسه

1-به اندازه کافی بخوابید.

اگر شب خواب کافی نداشته باشید در کلاس یا محل کار خود دچار مشکل خواهید شد.

برای اطمینان از خواب خوب ، در یک زمان معقول به رختخواب بروید.خوابیدن در 7 تا 9 شب بهترین زمان خواب است.

عالی بودن در مدرسه

2-به موقع به مدرسه ، کالج یا محل کار بروید. 

از دست دادن اتوبوس یا ترک خانه دیر وقت  باعث می شودشما دیر به کلاس برسید

 و ممکن است باعث شود که والدین شما مجبور شوند شما را به مدرسه، کالج، دانشگاه و یا محل کار برسانند.

 به موقع بیدار شوید و یک برنامه پشتیبان داشته باشید که شامل والدین و یا هر کس دیگری که با آن زندگی می‌کنید، نباشد.

نکته1: زنگ هشدار را برای آخرین لحظه ممکن تنظیم کنید.

 با تنظیم زنگ خطر ، توانایی چرت زدن یا طلوع آفتاب را از بین ببرید

تا فقط وقت کافی برای آماده سازی برای خروج از خانه در صبح را داشته باشید.

نکته2: زنگ هشدار باید به اندازه کافی بلند باشد تا هنگام خواب آن را نادیده نگیرید. 

باران یا سایر نویزهای محیطی نیز میزان هشدار کم را به همراه خواهد داشت.

نکته3: زنگ را از دسترس خارج کنید. 

زنگ را در داخل اتاق قرار دهید تا خود را مجبور به ایستادن و راه رفتن کنید تا آن را خاموش کنید.

عالی بودن در مدرسه

3-به کلاس یا هر محیط یادگیری دیگری توجه کنید.

توجه دقیق باعث درک می شود. اگر همه کارهایی را که انجام می دهید توجه کنید

خواهید دید که در خارج از کلاس یا هر جای دیگر به کمی کمک نیاز خواهید داشت.

نکته1: در ردیف اول  کلاس بنشینید و بهتر است توجه و دقت بیشتری بکنید تا خوب یاد بگیرید.

نکته2: درست بنشینید. وضعیت مناسب ، جریان خون و اکسیژن به مغز را افزایش می دهد و شما را هوشیار می کند.

عالی بودن در مدرسه

4-یادداشت برداری کنید.

نوشتن یادداشت ها به تقویت اطلاعات در حافظه شما کمک می کند

و به شما در دنبال کردن درس کمک می کند.از معلم خود بپرسید

که آیا دستگاه هایی مانند لپ تاپ مجاز هستند یا خیر.

عالی بودن در مدرسه

5-اگر مفهومی را درک نکردید ، سؤال کنید.

در مورد سوال پرسیدن اصلا خجالت نکشید. از معلم بعد از کلاس سوال کنید

اگر سوال پیچیده است یا نمی‌خواهید در طول کلاس سوال کنید.

عالی بودن در مدرسه

6-تکالیفتان را خوب و به موقع انجام دهید.

تکالیف اطلاعاتی را که در کلاس آموخته اید تقویت می کند

و مهارت های تحقیق و بررسی را ایجاد می کند که در تمام طول زندگی مهم هستند.

هنگام بازگشت از کلاس ، کارهای خانه را در اولویت قرار دهید.

عالی بودن در مدرسه

7-به محدودیت‌های زمانی خود توجه کنید.

کارهای مدرسه خود و اهداف دیگر ، از جمله مشاغل خانگی و پروژها 

را بر اساس تاریخ های مقرر و میزان کار مورد نیاز خود در اولویت قرار دهید.

نکته1: در صورت لزوم آنها را در یک دفتر برنامه ریزی بنویسید.

کارهای بزرگتر ، مانند گزارش کارها ، نیاز به یک رویکرد طولانی تر و ساختار یافته دارند.

عالی بودن در مدرسه

8-از وقت آزاد به نفع خود استفاده کنید.

از ماشینهای سواری یا اتوبوس ، ناهار یا سایر استراحت های روزمره برای فشار در کارهای اضافی استفاده کنید.

حتی  به طور خلاصه مرور یادداشت شما می‌تواند به شما کمک کند برای انجام تکالیف یا آزمایش خود را آماده کنید.

عالی بودن در مدرسه

9-به یک گروه مطالعه بپیوندید.

به این موضوع توجه کنید که آیا مدرسه شما کلاس‌های درس خواندن و یا مربیگری بعد از کلاس را ارائه می‌دهد.

اگر می‌توانید در این کلاس ها شرکت کنید، هر دو به شما کمک می‌کنند دانش خود را آزمایش کنید.

تحصیل با دوستان محلی هم به شما کمک می‌کند، اما مطمئن شوید که روی کار خود می‌مانند.

گام 2 - کمک در خانه

کمک در خانه

1-در کارهای خانه به والدین خود کمک کنید.

کارهای روزمره به این معنا نیست که شما را تنبیه کنند. پدر و مادرتان خیلی کار می‌کنند

که غذا را روی میز و یک سقف بالای سرتان نگه دارند.

به عنوان تشکر از پدر و مادرتان به خاطر کاری که هر روز برای شما می‌کنند، اینگونه تشکر کنید.

این کار را از دستشان خارج کنید و به آن‌ها استراحت دهید.

نکته1: لیست کارهای خود را بر روی یک کاغذ بنویسید و آن را به عنوان یادآوری در جایی آویزان کنید.

این کمک می کند تا در طول هفته کارها را در ذهن خود نگه دارید و مرور کنید.

نکته2: یک بازی از کارهای خود درست کنید.

کارهای دستیابی به بازی انگیزه لازم برای انجام کار مورد نظر را فراهم می کند.

چندین برنامه تلفن همراه در حال حاضر وجود دارد که به شما در مدیریت وظایفی مانند کارها کمک می کند

در حالی که احساس سرگرمی پیشرفت را در هنگام تکمیل هدف خود ایجاد می کنید.

کمک در خانه

2- آشپزی کنید.

آشپزی یک فرآیند وقت گیر و چند مرحله‌ای است که همیشه می‌تواند از یک یا دو دست اضافی بهره‌مند شود.

به برش سبزیجات کمک کنید، آب را بجوشانید یا حتی دستور پخت را بخوانید. یک یا دو روز از هفته را انتخاب کنید

تا پختن شام را به عهده بگیرید. حتی اگر مهارت های آشپزی شما خوب نباشد خانواده شما از یک غذای رایگان قدردانی خواهند کرد.

کمک در خانه

3-تمیزکاری های خانه را انجام دهید و مرتب باشید.

مراقب ظروف یا مسافر در خانه باشید و سعی کنید مرتب باشید.

روش های بسیار اندک و کوچک برای تمیز کردن وجود دارد که می تواند زیبایی خود را افزایش دهید.

نکته1: درپوش صندلی توالت را ببندید. هرگونه خرابکاری را که ممکن است در این زمان رخ داده است را تمیز کنید.

نکته2: ظروف را تمیز کنید. اگر ماشین ظرفشویی دارید ، ظرفهای خود را بشویید و به محض تمام شدن آنها در کابینت قرار دهید.

نکته3: موارد را به جایی که متعلق است ، برگردانید. كتابها ، مجلات ،کنترل های تلويزيون و غیره.زمانی که نیازتان بود به راحتی پیدا کنید.

کمک در خانه

4-مراقب حیوانات خانگی خود باشید.

گربه‌ها، سگ‌ها، خرگوش‌ها و غیره به سطح بالایی از مراقبت و توجه نیاز دارند.

مسئولیت مراقبت از آن‌ها را با تغذیه آن‌ها، پیاده‌روی آن‌ها و یا تمیز کردن آن‌ها به عنوان امری ضروری به اشتراک بگذارید.

نکته1: اگر قصد نگهداری از حیوانات را دارید، مسئولیت‌های حیوانات خانگی خود را به لیست کارهایتان اضافه کنید.

نکته2:به یاد داشته باشید که در حالی که یک اتاق می‌تواند برای یک روز اضافی کثیف بماند

اما نیازهای یک حیوان را نمی‌توان به تعویق انداخت.

کمک در خانه

5-لباس مناسب بپوشید.

ظاهر ساده اما شیکی را انتخاب کنید. اگر والدین هنوز به پرداخت لباس شما کمک می کنند.

اگر شما خواهر و برادرانی دارید که به لباس نیز احتیاج دارند لباس های گران قیمت برای خود انتخاب نکنبد.

نکته1:همیشه اقلام را بخاطر نیازتان خریداری کنید نه بخاطر ظاهر خوبی که دارند.

گام 3 - داشتن یک زندگی اجتماعی امن

داشتن یک زندگی اجتماعی امن

1-رفت و آمد خودت را مشخص کنید.

یکی از گزینه های دوچرخه ، پیاده روی ، رانندگی یا اتوبوس به مقصد را انتخاب کنید

تا مشکلات والدین خود را از رانندگی مداوم در مکان ها نجات دهید.

از دوستان خود که رانندگی می کنند بپرسید که آیا می توانید هر از گاهی سوار اتومبیل آنها شوید.

نکته1: بسیاری از شهرها مسیر رفت و آمد دارند.

با مراجعه به وب سایت وزارت حمل و نقل  یا موقعیت مکانی خود

نقشه سایت های خط دوچرخه در نزدیکی شما را بررسی کنید. هنگام برنامه ریزی مراقب باشید

بعضی از مناطق یا مسیرها فقط تا حدی خطوط دوچرخه را پشتیبانی می کنند.

همیشه کلاه خود را بپوشید.

نکته2: مسیرهای اتوبوس در وب سایت وزارت حمل و نقل شما در دسترس است.

اطمینان حاصل کنید که پول کافی برای تأمین هزینه کرایه آورده اید.

به برنامه های اتوبوس توجه کنید آخرین اتوبوس که برای روز اجرا می‌شود را از دست ندهید.

نکته3: اگر در شهر موجود است از مترو استفاده کنید. ترکیبی از مسافرت با مترو و اتوبوس می تواند

شما را به شرط اینکه کرایه مناسبی داشته باشید به شما کمک کند.

به برنامه مترو توجه کنید. مانند اتوبوس ، مترو در ساعات مشخصی از روز فعالیت خود را متوقف می کند.

نکته4: نرم افزار برنامه ریز مسیر را در گوشی خود بارگیری کنید.

این برنامه ها به شما کمک می کنند تا برنامه ریزی کنید که کدام حمل و نقل عمومی

بیشترین کارآیی را داشته باشد و به راحتی در تلفن همراه شما قرار داشته باشد.

داشتن یک زندگی اجتماعی امن

2-یک تلفن همراه بگیرید.

برنامه های خانوادگی از بسیاری از حامل ها در دسترس است

و اغلب برای خانواده شما ارزش بسیار زیادی دارد.

تلفن خود را یک شبه شارژ کنید تا طول روز در صورت لزوم بتوانید از آن استفاده کنید.

در صورت بروز اورژانس شماره های مهم را در تلفن همراه خود ذخیره کنید. برخی از شماره ها عبارتند از:

  • اعضای خانواده شما
  •  اداره پلیس محلی
  •   شرکت آتش نشانی محلی
  •   کنترل سم
  •   پزشک شما
  •   بیمارستانهای مجاور
  •  معلمان
  •  دوستان
داشتن یک زندگی اجتماعی امن

3-متناسب با سن خود،شغل تمام وقت یا پاره وقت انتخاب کنید.

یک شغل پاره وقت در حالی که شما را از دردسر دور می کند

هزینه های اضافی را نیز ارائه می دهد. اطمینان حاصل کنید

که شغل شما متناسب با برنامه و قابلیت های حمل و نقل موجود است.

نکته1: بیشتر از 15 تا 20 ساعت در هفته کار انجام ندهید 

مگر اینکه شما محصل نباشید. وقت کافی برای مسئولیت های دانشگاهی خود بگذارید.

نکته2: قوانین کار گروه سنی خود را بدانید. اگر 14 یا 15 سال دارید ، ممکن است

در روزهای مدرسه فقط سه ساعت یا کمتر کار کنید و فقط بین 7 صبح و 7 بعد از ظهر.

نکته3: نوجوانان 16 سال و بالاتر ممکن است ساعات نامحدودی کار کنند 

اما از مشاغل کاری که توسط وزیر کار (مانند ساخت و ساز)

در بعضی از مناطق خطرناک تلقی می شود ، منع شده اند.

نکته4: به کارفرمای خود بگویید که قبل از شروع کار ، شرایط برنامه ریزی شما را بشناسد

تا اطمینان حاصل کند که شغل مناسب شما است.

داشتن یک زندگی اجتماعی امن

4-از مواد مخدر دوری کنید. 

الکل ، علفهای هرز و سایر داروها هزینه زیادی دارند و در قوای ذهنی و شناختی شما تأثیر می گذارند

حتی اگر برای مدت کوتاهی باشد.

اجازه ندهید که زورگویی یا فشار همسالان باعث شود شما تصمیم بگیرید که خود شما نیستید.

نکته1: اگر دیگران به شما فشار آورده اند تا در فعالیت های مربوط به مواد مخدر

مشغول شوید ، به والدین یا معلمان خود بگویید.

داشتن یک زندگی اجتماعی امن

5-به فعالیتهای بعد از مدرسه بپیوندید.

ورزش راهی عالی برای منفجر کردن انرژی است

به شرط آنکه بتواند در برنامه ریزی و قابلیت حمل و نقل شما جای بگیرد.

سایر باشگاه ها ، مانند گروه یا شطرنج ، می توانند به شما در دیدار با افراد همفکر

کمک کنند که می توانند با چالش های زندگی ارتباط برقرار کنند.

داشتن یک زندگی اجتماعی امن

6-استرس خود را مدیریت کنید.

نوجوان بودن سخت است.لحظاتی پیش خواهد آمد که فشار مدرسه ، دوستان ، والدین و آینده شما سخت می شود.

به خاطر داشته باشید که دوباره میتوانید شرایط را کنترل کنید تا آرامش خود را بازیابی کنید.

نکته1: برای قدم زدن بیرون بروید ، هوای تازه به دست آورید و مغز خود را از تمام  استرس دور کنید.

نکته2: تنفس عمیق و فکر کردن به کاهش استرس کمک می کند در حالی که شما را با حالات لحظه ای ارتباط می دهد.

نکته3: یک تغییر ایجاد کنید. معین کنید که یک مورد خاص باعث استرس شما می‌شود.

نحوه نزدیک شدن به این مورد را تغییر دهید و یا آن را کاملاً در صورت امکان حذف کنید.

اطلاعات مطلب

  • جوانی
  • 430 بازدید
  • blankblankblankblankblank (No Ratings Yet)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : فخر کامبیز - جمعه, 08 نوامبر 19, 12:24 ب.ظ

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب