گام 1 - مراقب سلامت جسمی خودتان باشید.

مراقب سلامت جسمی خودتان باشید.

یک رژیم متعادل حاوی سبزیجات، میوه ها و پروتئین ها را بخورید. تغذیه مناسب می تواند بر همه چیز تاثیر بگذارد. هدف از خوردن یک رژیم غذایی متعادل در هر وعده با پر کردن نیمی از شکم خود با سبزیجات و میوه ها به متعادل نگه داشتن وزن خود کمک میکنید،در خوردن غلات و قندها زیاده روی نکنید که ممکن است باعث بالا رفتن وزن شما شود.خوردن یک رژیم غذایی متعادل، لزوما به این معنی نیست که شما به دنبال کاهش وزن هستید. حتی اگر شما دارای وزنی متناسب هستید، باید از رژیم روزانه خود پیروی کنید.

 

مراقب سلامت جسمی خودتان باشید.

در هفته حداقل 150 دقیقه ورزش داشته باشید. تمرینات مختلف مانند راه رفتن، دویدن، شنا کردن، رقصیدن و یا ورزش کردن را امتحان کنید و یکی از آن ها را که لذت می برید انتخاب کنید.  برای به دست آوردن عملکرد بیشتر ، سعی کنید تا حداقل دو بار در هفته، با تمام اغضای عضلانی خود تمرین کنید.. شما می توانید این کار را با بلند کردن وزنه یا انجام تمرینات مانند طناب کشی انجام دهید. ورزش کمک می کند تا بدنتان قوی و توانا شود.

مراقب سلامت جسمی خودتان باشید.

ساعت خواب معینی داشته باشید و زمان خواب خود را انتخاب کنید . حدودا یک ساعت قبل از خواب از همه ی  ابزارها اعم از تلویزیون و گوشی جدا شوید، وقت بگذارید تا ذهن و بدن خود را آرام کنید، لباس های خواب راحت بپوشید و به تخت بروید. میزان خواب  توصیه شده به افراد نسبت به سن آنها متفاوت است. کودکان سن مدرسه حدودا 9 تا 11 ساعت نیاز به خواب  دارند، نوجوانان نیاز به 8 تا 10 ساعت دارند و بزرگسالان بالای 65 سال حدود 7-8 ساعت نیاز دارند.

 

مراقب سلامت جسمی خودتان باشید.

زمان مناسب برای استراحت بدن خود را پیدا کنید. استرس می تواند به جسم  فیزیکی بدن آسیب وارد کند، بنابراین مهم است هر روز برای استراحت کمی وقت بگذارید. فعالیت هایی مانند یوگا، مدیتیشن، حمام گرم و یا ماساژ دادن به شما کمک می کند بدن خود را از استرس در امان نگه دارید.   سعی کنید فقط 5 دقیقه در روز را برای آرامش به بدن خود صرف کنید.

 

گام 2 - سلامت روانی خود را مدیریت کنید.

سلامت روانی خود را مدیریت کنید.

وظایف روزانه خود را برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی آنچه که در طول روز انجام می دهید می تواند به شما درانجام وظیفه و انگیزه کمک کند. در ابتدای هر روز یا شب قبل، چند دقیقه برای نوشتن برنامه خود وقت بگذارید چند دقیقه طول نمیکشد.این وظایف ممکن است، سرگرمی ها و همچنین زمان شخصی شما، برای خانواده و زمانی برای آرامش است.نگران نباشید اگر  نمیتوانید همه چیز را که قصد انجامش را د دارید انجام دهید. داشتن برنامه ای به شما کمک می کند تاانجام کارها را با اولویت انجام دهید ، اما مواردی مانند ترافیک و کارهای اورژانسی وجود دارد که نمی توانیدبه آسانی آنها را حساب کنید. اگر روزی که قرار است کاری انجام دهید ولی نرسیدید ، آن را بعدا دوباره تنظیم کنید.شما حتی می توانید اولویت ها را به وظایف مختلف اختصاص دهید. برای مثال، بچه را از مدرسه آوردن اولویت دارد،در حالی که شستن ماشین ممکن است اولویتش کم باشد. به این ترتیب، اگر شما مجبور به تغییر برنامه هستید،می توانید درک کنید چه چیزی باید انجام شود و چه چیزی می تواند صبر کند.

 

گام 3 - حفظ یک زندگی اجتماعی سالم.

حفظ یک زندگی اجتماعی سالم.

مشارکت مدنی می تواند به شما در برقراری ارتباط با دیگر اعضای جامعه کمک کند، داوطلب شوید و با سایر مردم در ارتباط باشید ، مانند مربیگری در یک تیم ورزشی محلی، کار در صندوق غذا یا کار با تئاتر محل خود و ..