ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

17 − 3 =

بستن
بستن

چگونه یک روال ورزشی را در طول مسافرت حفظ کنیم؟

چگونه یک روال ورزشی را در طول مسافرت حفظ کنیم؟

شروع تعطیلات می تواند بزرگترین انتقام نسبت به یک سبک زندگی سالم باشد. برای بسیاری از مصرف کنندگان، تعطیلات بعنوان بهانه ای برای رها کردن و کنار گذاشتن عادات خوب است.

غذا خوردن در رستوران، لمیدن و تنبلی، خوراک های مختصر آخر شب، مصرف بی رویه ی الکل و عادات متوقف شده ی خواب، همگی می توانند در این تعطیلات سهیم باشند تا شما را از بیش از پیش خسته کنند. برای اینکه تعطیلات واقعا آرام بخش و شاداب کننده باشد، حفظ برخی ظواهر نظم و ترتیب حتی در طول مسافرت حائز اهمیت است. بسیاری از افراد اینطور تشخیص می دهند که جای دادن یک روال ورزشی در طول برنامه های سفری خود یکی از راه های عالی برای حفظ یک سبک زندگی سالم، در زمان استراحت است. در واقع، چون اغلب بدن به تغییرات شدید واکنش منفی نشان می دهد، بهترین راه برای شادابی و آرامش در طول یک تعطیلات، ادامه دادن به رژیم دقیقا یکسانِ ایروبیک و وزنه برداری در طول سفرهایتان است. اگر دسترسی به تجهیزات و فضای تمرین نداشته باشید، این امر می تواند بسیار دشوار باشد.

در ادامه چند گام ساده وجود دارند که با رعایت آنها شما می توانید یک روال ورزشی سالم در برنامه های سفر خود بگنجانید…

مطالب مرتبط


گام 1 - روال ورزشي در سفر

روال ورزشي در سفر

از قبل در خصوص ناحیه ای که به آن سفر خواهید کرد تحقیق کنید. 

تعیین کنید که آیا تسهیلات ورزشی برای بازدیدکنندگان خارجِ شهر در دسترس هستند یا نه.

  • با باشگاه های حرفه ای و مراکز ایروبیک (ورزشهای هوازی) تماس گرفته و از آنها درباره ی جوازهای آخر هفته جویا شوید که ممکن است برای خرید بازدیدکنندگان و گردشگران در دسترس باشد. با چنین جوازی، می توانید در طول سفرتان دسترسی کامل به تسهیلات ورزشی داشته باشید.
روال ورزشي در سفر

زمانبدیِ سفر خود را بدقت برنامه ریزی کنید و از هر زمان خالی  در برنامه سفرتان که می تواند با یک روال ورزشی پر شود، یادداشت بردارید.

  • بهترین زمان برای زمانبندی یک فعالیت هوازی، صبح است. چون که بسیاری از مسافران در طول روز مشغول تجارت یا تفریحند، زمان شب برای یافتن انگیزه ورزش، می تواند دشوار باشد.
  • سی دقیقه زود تر بیدار شدن و جای دادن یک تمرین سریعِ هوازی در روزتان می تواند بشدت و بطور ناگهانی تاثیرات شاداب کننده ی تعطیلاتتان را دگرگون سازد.
روال ورزشي در سفر

تجهیزات و اطلاعاتی که به شما کمک خواهند کرد تا یک روال ورزشی در طول تعطیلات ایجاد کنید، در ساکتان قرار دهید.

  • با این که عملا" نمیوان وزنه های سنگین را در ساک قرار داد، ولی یک جفت دمبل سبک می تواند در یک رژیم ورزشی مسافرتی بسیار سودمند باشد.
  • هر کدام از موارد زیر را نیز که به شما در تکمیل تمریناتتان کمک خواهد کرد بردارید: یک جفت کفش برای دویدن، لباس سبک برای ورزش، یک قدم شمار، مانیتور ضربان قلب، یک زیر انداز کوچک و یک دستگاه پخش mp3 یا هر دستگاه پخش موسیقی قابل حمل در صورتی که دوست دارید با موسیقی ورزش کنید.
روال ورزشي در سفر

با یک همسفر راجع به برنامه های ورزشی تان صحبت کنید

ورزش دو به دو یا گروهی بسیار موثرتر است تا اطمینان حاصل کنید که از روال ورزشی که قصد داشتید طفره نرفته اید. اگر هر کدامتان را مسئول کنید مطمئن خواهید شد که تمام اهداف ورزشی تان را در طول تعطیلات به انجام می رسانید.

روال ورزشي در سفر

در طول سفر، یک روال ورزشی را با تغذیه سالم همراه کنید

 با این که آدم وسوسه می شود نگران نباشد و هر چه دوست دارد بخورد، اگر رژیم غذایی سالمی را در طول تعطیلات حفظ کنید، روال ورزشی تان بسیار موثرتر خواهد بود.

  • غذاهای سالم و فاسد نشدنی همراه خود بیاورید. می توانید آنها را به عنوان خوراک های مختصر بین وعده های اصلی بخورید مخصوصا اگر در حال سفرید و نمی توانید به رستوران ها بروید.
  • اگر هتل تان رستوران (هایی) دارد، آن ها را بررسی کنید. اگر حساسیت غذایی دارید، در مکان (هایی) که بازدید خواهید کرد به دنبال گزینه های رستورانی بگردید که غذای بدون قند (گلوتن) داشته باشد. همچنین اگر می خواهید قبل تمرین استراحتی داشته باشید، می توانید درباره خدمات اتاق سوال کنید.
روال ورزشي در سفر

درباره راه های مختلف تمرین در هتل تان، خلاقیت به خرج دهید و فکر کنید.

  • اتاق هایی را در هتلی روزرو کنید که تسهیلات ورزشی و/یا استخر شنا داشته باشد. وقتی تسهیلات ورزشی و استخر براحتی در دسترس باشد، باحتمال زیاد از این تسهیلات استفاده خواهید کرد تا روال ورزشی خود را تکمیل کنید.
  • اگر ترجیح می دهید که زمان را در بیرون از هتل صرف نکنید، از کریدورها و راه پله های هتلتان برای قدم زنی استفاده کنید. برای یک روال ورزشی مفید در هتل، ضربان قلب خود را 20 الی 30 دقیقه بالا نگه دارید.
روال ورزشي در سفر

تماشا کردن مناظر و فعالیت های گردشگری را انتخاب کنید که نیازمند فعالیت هوازی هستند.       

  • بجای گشتن با اتوبوس، قدم زدن و دوچرخه سواری را انتخاب کنید، تا کالری سوزانده و فعالیت هوازی در تعطیلاتتان گنجانده باشید.
  • یک روز در تعطیلاتتان را به طور کامل به یک فعالیت بیرونی مانند هاکی، دوچرخه سواری، کوهنوردی و یا حتی خرید در کل روز اختصاص دهید.
  • بجای استفاده از آسانسور و پله برقی، از پله ها استفاده کنید.

اطلاعات مطلب

  • مسافرت
  • 508 بازدید
  • blankblankblankblankblank (4 votes, average: 5,00 out of 5)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : مهدی هاتفی نیا - شنبه, 22 جولای 17, 2:48 ب.ظ
  • ويكي هاو

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب