ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

1 × 4 =

بستن
بستن

چگونه چشم های خود را ورزش دهیم؟

چگونه چشم های خود را ورزش دهیم؟

آموزش ورزش دادن به چشم ها

همه ما می دانیم چقدر مهم است که بدن خود را با فعال نگه داشتن و برای حفظ روال منظم ورزش کنیم.

اما آیا می دانستید که می توانید چشمان خود را نیز ورزش دهید؟

تمرینات چشم به منظور تقویت ماهیچه های چشم ، بهبود تمرکز ، حرکات چشم و تحریک مرکز بینایی مغز شما طراحی شده است.

در حالی که هیچ مدرک علمی وجود ندارد که تمرینات چشمی بینایی شما را بهبود بخشد 

آنها ممکن است به مقابله با مشکلات موجود در چشم که ممکن است

داشته باشید و سطح بینایی فعلی شما کمک می کند ، کمک کنند.

مطالب مرتبط


گام 1 - چشمان خود را برای ورزش آماده کنید

چشمان خود را برای ورزش آماده کنید

1-در مورد تمرینات چشم با چشم پزشک خود صحبت کنید.

هیچ اطلاعات علمی روشنی وجود ندارد که نشان دهد تمرینات چشم باعث بهبود بینایی شما می شود.

بنابراین قبل از انجام تمرینات چشم ، ایده خوبی است

که یک معاینه حرفه ای چشم را توسط چشم پزشک خود انجام دهید.

چشم پزشک شما می تواند در صورت بروز هرگونه مشکل چشم یا مشکل موجود به شما بگوید.

قبل از اینکه تمرینات چشم را امتحان کنید ، باید از چشم پزشک خود سؤال کنید

که آیا این تمرینات به نفع مجموعه چشم خاص شما خواهد بود یا خیر.

نکته1: به خاطر داشته باشید که تمرینات چشمی باعث رفع یا حل مشکلات چشمی مانند نزدیک بینی (نزدیک بینی)

پریشوپوپی (عدم توانایی در تغییر تمرکز از دور به نزدیک) یا آستیگماتیسم (تاری دید به دلیل شکل قرنیه شما) نمی شود.

اکثر چشم پزشک ها نسبت به تمرینات چشمی شک دارند و ادعا می کنند می توانند به شما کمک کنند عینک خود را دور بیندازید.

نکته2: در صورت نداشتن شرایط چشمی که با استفاده طولانی مدت از چشمان شما تشدید شود 

در انجام این تمرینات چشم ضرری وجود ندارد. اما اگر شرایط جدی چشم مانند آب مروارید

کوری در یک یا هر دو چشم و یا آسیب دیدگی قرنیه دارید ، از انجام این تمرینات خودداری کنید.

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Your-Eyes-Step-2-Version-5.360p.mp4"][/video]

2-چشم های خود را با کف دست لمس کنید.

انجام این کار باعث کاهش محرک های چشم و مغز شما می شود.

بستن چشمان و اعمال فشار سبک بر روی آنها باعث می شود

اشکی در چشمان شما به طور مساوی پخش شود و آنها را آرام کنید.

نکته1: راحت در یک صندلی بنشینید. دستان خود را به هم بزنید تا گرم شوند.

نکته2: چشمان خود را ببندید و آنها را با کف دست خود کم کم بپوشانید.

از اعمال فشار بر روی چشم ها خودداری کنید.

بینی شما نباید پوشانده شود تا در هنگام کف دست ، تهویه کافی داشته باشید.

نکته3: مطمئن شوید که هیچ نوری نمی تواند وارد چشم شما شود 

اگرچه شکاف بین انگشتان یا لبه های کف دست و بینی شما وجود دارد.

نور به جای اینکه چشم شما را آرام کند ، تحریک می کند و روند آرامش را باز می دارد.

سیاهی عمیق را تصور کنید و روی آن تمرکز کنید.

نکته4: هنگام فکر کردن به یک صحنه آرامش ، مانند یک ساحل خالی ، یک دریاچه روشن یا کوهی آرام 

نفس عمیق بکشید. وقتی چیزی جز سیاهی ندیدید ، کف دست خود را از چشم خود جدا کنید.

نکته5: کف دست را به مدت سه دقیقه یا بیشتر تکرار کنید.

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Your-Eyes-Step-3-Version-5.360p.mp4"][/video]

3-چشم های خود را ماساژ دهید.

این به بهبود گردش خون در اطراف چشم و صورت کمک می کند

و چشمان شما را برای ورزش آماده می کند.

نکته1: یک حوله را در آب گرم و یک حوله را در آب سرد خیس کنید.

حوله گرم را روی صورت خود قرار دهید ، مطمئن شوید که روی ابرو ، پلک های بسته و گونه هایتان می چسبد.

بعد از سه دقیقه حوله گرم را برداشته و حوله سرد را روی صورت خود قرار دهید.

مطابق میل خود بین دو حوله جایگزین کنید. دمای متناوب صورت شما باعث از بین رفتن عروق و گشاد شدن عروق 

تغییرات فیزیولوژیکی خواهد شد که باعث تحریک صورت و پوست اطراف چشم شما می شود.

نکته2: یک ماساژ کامل صورت انجام دهید یک حوله را در آب گرم خیس کنید. گردن 

پیشانی و گونه های خود را با حوله مالش دهید.

سپس از نوک انگشتان خود استفاده کنید تا پیشانی و چشم بسته را به آرامی ماساژ دهید.

نکته3: ماساژ پلک انجام دهید دست های خود را به خوبی بشویید.

سپس چشم های خود را ببندید و آنها را با حرکات دایره انگشتان خود به مدت یک تا دو دقیقه ماساژ دهید.

اطمینان حاصل کنید که وقتی ماساژ می دهید ، روی چشمانتان خیلی ملایم فشار دهید.

فشار نور به تحریک چشم شما کمک می کند.

گام 2 - تمرینات چشمی را انجام دهید

1-چشم های خود را نزدیک و دور تمرکز کنید.

این تمرین باعث تقویت عضلات در چشم شما می شود و به شما در حفظ سطح بینایی فعلی کمک می کند.

نکته1: در یک صندلی بنشینید یا در مقابل یک دیوار خالی بایستید.

انگشت شست خود را در حدود 10 سانت جلوی صورت خود قرار دهید و روی آن تمرکز کنید.

همچنین می توانید به مدت 10 تا 15 ثانیه روی یک شیء 5 تا 10 سانت فاصله داشته باشید.

نکته2: سپس بدون حرکت دادن سر خود ، روی جسمی که 10 تا 20 سانت در مقابل شما است تمرکز کنید.

برای 10 تا 15 ثانیه روی شیء تمرکز کنید.

نکته3: پس از 10-15 ثانیه ، روی انگشت شست خود تمرکز کنید. این کار را پنج بار تمرین کنید.

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Your-Eyes-Step-5-Version-5.360p.mp4"][/video]

2-بزرگنمایی را با چشم خود تمرین کنید.

این یک تمرین تمرکز چشم خوب است ، زیرا شما باید به طور مداوم تنظیم کنید

که چقدر خوب می توانید از فاصله های مشخصی روی یک شی تمرکز کنید.

نکته1: در یک موقعیت راحت بنشینید.

نکته2: بازو را با انگشت شست خود در حالت چرخش (انگشت شست) بکشید.

نکته3: روی انگشت شست خود تمرکز کنید. سپس ، انگشت شست را به سمت خود نزدیک کنید

و تمرکز کنید تا زمانی که انگشت شست شما در حدود 3 سانت جلوی صورت شما باشد.

نکته4: انگشت شست خود را دوباره دور کنید تا بازوی شما کاملاً کشیده شود.

نکته5: این تمرین را سه بار دیگر ، هفته ای یک بار تکرار کنید.

نکته6: همچنین می توانید این تمرین را با نگه داشتن مداد در جلوی خود در طول بازو تمرین کنید.

سپس ، بازوی خود را به آرامی به سمت بینی خود حرکت دهید.

مداد را با چشمان خود دنبال کنید تا دیگر نتوانید روی آن تمرکز کنید.

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Your-Eyes-Step-6-Version-5.360p.mp4"][/video]

3-با چشمان خود یک شکل هشت بسازید.

این یک تمرین عالی است که می توانید حرکات بدنی چشمانتان را کنترل کنید.

نکته1: یک هیکل غول‌پیکر را تصور کنید که هشت متر روی زمین است.

نکته2: شکل هشت را با چشمان خود به آرامی ردیابی کنید.

نکته3: برای چند دقیقه آن را به یک روش ردیابی کرده و سپس آن را چند دقیقه دیگر به روش دیگر ردیابی کنید.

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Your-Eyes-Step-7-Version-5.360p.mp4"][/video]

4-حرکات چشم ریتمیک را تمرین کنید.

این حرکات می تواند به تقویت چشم و هماهنگی دست و چشم شما کمک کند.

نکته1: نوسانات بار را انجام دهید.به شما برای تست توانایی مغز شما در تمرکز روی یک شی با چشم

و کمک به حفظ تعادل و هماهنگی شما کمک می کند.

در مقابل یک حصار ، پنجره خاردار یا چیز دیگری با خطوط عمودی مساوی قرار بگیرید.

روی یک شیء دور در طرف دیگر میله ها متمرکز شوید. بدن خود را آرام کنید و وزن خود را از یک پا به پای دیگر منتقل کنید.

تنفس خود را ثابت و آرام نگه دارید. هنگام انجام این تمرین چشمک زن را فراموش نکنید. دو تا سه دقیقه ادامه دهید.

نکته2: نوسانات گرد را انجام دهید. این تمرین به تقویت بینایی محیطی شما کمک می کند.

در فاصله ای که نزدیک به زمین است روی یک شیء تمرکز کنید.

چرخش همانطور که برای نوار نوسانات آموزش داده شده است. نگاه خود را بر روی همان شیء نگه دارید 

از دید محیطی خود برای مشاهده محیط اطراف خود در هنگام چرخش استفاده کنید. دو تا سه دقیقه ادامه دهید.

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Your-Eyes-Step-8-Version-5.360p.mp4"][/video]

5-تمرینات چشم را انجام دهید.

جابجایی چشمان شما در جهات مختلف روش خوبی برای ورزش چشم شماست.

نکته1: بایستید یا به حالت ایستاده بنشینید. مستقیم به جلو نگاه کنید. بدون حرکت سر خود ، به سمت چپ نگاه کنید.

روی آنچه می بینید متمرکز شوید. بعد درست نگاه کن پنج بار چشمان خود را به طرف خود حرکت دهید. این کار را سه بار تکرار کنید.

نکته2: بدون حرکت سر خود ، به پایین نگاه کنید. روی آنچه می بینید متمرکز شوید.

سپس ، نگاه کنید. روی آنچه می بینید متمرکز شوید. این کار را سه بار تکرار کنید.

نکته3: بدون حرکت دادن سر ، مستقیم به جلو نگاه کنید. سپس ، به پایین و به سمت چپ نگاه کنید.

روی آنچه می بینید متمرکز کنید. سپس ، چشمان خود را به صورت مورب حرکت داده و به سمت بالا و به سمت راست بگردید.

روی آنچه می بینید متمرکز شوید. این تمرین را پنج بار تکرار کنید. سپس ، مستقیم به جلو نگاه کنید

و همان تمرین را نگاه کنید به پایین و به سمت راست و سپس به سمت بالا و سمت چپ نگاه کنید. این چرخه را سه بار تکرار کنید.

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Your-Eyes-Step-9-Version-5.360p.mp4"][/video]

6-تمرین‌های خود را با ورزش انجام دهید.

همیشه برای آرام کردن چشمان خود بعد از جلسه تمرین شدید خود کار را تمام کنید.

نکته1: همچنین می توانید به سادگی با بستن چشم و تمیز نگه داشتن آنها در اتاق تاریک و ساکت

به مدت چند دقیقه به تمرین چشم خود پایان دهید. بگذارید آنها خنک شوند و استراحت کنند.

اطلاعات مطلب

  • پزشکی
  • 115 بازدید
  • blankblankblankblankblank (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : مهدی هاتفی نیا - شنبه, 28 سپتامبر 19, 6:48 ب.ظ

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب