ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

15 − 14 =

بستن
بستن

چگونه وسواس و استرس خود را برطرف کنیم؟

چگونه وسواس و استرس خود را برطرف کنیم؟

امروز همه وسواس سازنده بودن و استرس دارند.

زمانی که افراد اوقات زندگی خود را سپری می کنند، می گویند که باید شادتر ، موفق تر و ثروتمندتر شوند.

بسیاری از مطالعات نشان داده است که احساس سازنده بودن بیش از حد می تواند منجر به بهره وری کمتری شود ، در حالی که برخی مطالعات دیگر نشان می دهد که کار گرایی یک مسئله شایع است.

اگر وسواس بهره‌وری دارید ، مراحلی وجود دارد که می توانید از آن برای غلبه بر وسواس خود استفاده کنید.

ناگفته نماند این موارد برای کاهش و یا از بین بردن استرس نیز مناسب است.

با ویکی چجور همراه شوید.

مطالب مرتبط


گام 1 - وسواس خود را با بهره وری در محل کار کاهش دهید

وسواس خود را با بهره وری در محل کار کاهش دهید

اهداف واقع بینانه تعیین کنید.

یکی از راه های کمک به بهره وری ، تعیین اهداف واقع بینانه برای خود است.

این بدان معناست که چه کار هایی می توانید در حدود خود انجام دهید؟

سعی نکنید اهداف غیرواقعی خود را که ناکام خواهند بود به خودتان تحمیل کنید.

نسبت به خود و آنچه می توانید انجام دهید صادق باشید.

  • با تصمیم گیری در مورد هدف نهایی خود شروع کنید.شما چه چیزی میخواهید؟ این می تواند به پایان رساندن یک پروژه و یا استراحت در طول روز باشد. اطمینان حاصل کنید که این یک هدف واقعی و قابل دستیابی است. به عنوان مثال ، هدفی را انجام ندهید که تا جمعه به طور کامل از همه موارد لیست خود عقب بمانید. درعوض ، برای هر کار یا تکه های وظایف ، اهداف کوچک تری داشته باشید. کارهای بزرگ را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید. این می تواند به شما در رسیدن به موفقیت کمک کند.
  • اهداف خاص خود را مورد بررسی قرار دهید. تا حد امکان جزئیات آنها را بنویسید. بعد از اینکه هدف خود را دقیق تر کردید ، از خود بپرسید که آیا این یک هدف قابل دستیابی و واقع بینانه است یا خیر. آیا این چیزی است که می توانید به آن برسید؟
  • اهداف مهم خود را در اولویت قرار دهید. برخی از اهداف شما باید قبل از دیگر اهداف تکمیل شوند.
  • هر مشکلی که ممکن است پیش بیاید یا بررسی کنید ، به آنها فکر کنید یا مواردی که جلوی پیشرفت شما را میگیرند را مورد بررسی قرار دهید. چه چیزی ممکن است باعث طولانی تر شدن رسیدن به هدف شود؟ برای اطمینان از ادامه مسیر ، چه اقداماتی باید انجام دهید؟ همچنین زمان لازم برای یادگیری یک کار یا جمع آوری اطلاعات برای یک پروژه کاری جدید یا هدف را در نظر داشته باشید.
  • به عنوان مثال ، اگر یک پروژه مهم دارید ، زمان واقعی خود را به آن اختصاص دهید. این ممکن است پایان روز کاری یا پایان هفته کاری باشد.
  • ساعت کار اهداف را تعیین کنید. برای تکمیل کار ، زمان شروع و پایان خود را به آن ها اختصاص دهید. پس از اتمام زمان پایان کار، به زمان شخصی خود تغییر دهید. همچنین اهداف زمان شخصی خود را نیز به آن اختصاص دهید.
وسواس خود را با بهره وری در محل کار کاهش دهید

اولویت بندی کنید

یکی از راه های کمک به بهبود وسواس ، اولویت بندی کارهایی است که شما باید انجام دهید.

در بسیاری از اوقات ، دلیل اینكه راه های شما ثمربخش نیست ، این است كه شما وقت زیادی را صرف انجام كارهای غیر ضروری میکنید که تمام انرژی شما را میگیرد.

  • لیستی تهیه کنید. از مواردی که مهم تر و ضروری تر هستند ، این تأثیر بیشتری در زندگی شما دارد. چیزهای کوچک که بی نتیجه هستند باید پایین بیایند یا در کل حذف شوند. این باعث می شود بهره وری شما در طولانی مدت مؤثر باشد.
وسواس خود را با بهره وری در محل کار کاهش دهید

از نگرانی در مورد کار دیگران خودداری کنید.

یکی از راه هایی که مردم وسواس خود را نشان می دهند ، دائما بررسی ، داوری و نگرانی در مورد بهره وری شخص دیگر است.

به جای اینکه نگران کارهای همکاران خود باشید ، باید روی کار خودتان تمرکز کنید.

  • با تمرکز بر روی کارهایی که دیگران انجام می دهند ، استرس خودتان را اضافه می کنید. به خود بگویید ، "من فقط می توانم کار خودم را کنترل کنم. وظیفه من نیست که گشت و گذار در کارهایی را انجام دهم که همکارانم انجام می دهند. "
  • لازم نیست که الگوهای رفتار اطرافیان باشید. اگر همکارانتان هر روز یا شبانه روز کار طولانی دارند ، لازم نیست همان کار را انجام دهید. انجام گزارش کار یا پاسخ دادن به نامه های الکترونیکی تا بعد از نیمه شب قرار نیست شما را پربارتر یا موفق تر کند.

گام 2 - به خودتان اجازه دهید وقت شخصی داشته باشید

به خودتان اجازه دهید وقت شخصی داشته باشید

از کار دور شوید.

یکی از راه های کمک به شکستن وسواستان، ترک محل کار است.

وقتی در محل کار نیستید ، به کار فکر نکنید ، زمانی که محل کار هستید در مورد کار صحبت کنید یا کارهای بیشتری انجام دهید.

بین زمان کار و غیر کاری تفکیکی مشخص ایجاد کنید.

  • درعوض ، برای رفع خستگی کاری میتوانید از یک سری روش ها استفاده کنید، مانند استراحت ، گذراندن وقت با دوستان و خانواده یا شرکت در یک برنامه سرگرمی.

  • اگر در خانه کار می کنید ، میتوانید کار خود را در اتاق کار خود بگذارید ، یا تمام کارهای خود را به جایی منتقل کنید که از ذهن خارج شود تا وسوسه نشوید.
به خودتان اجازه دهید وقت شخصی داشته باشید

زمان تفریحی را برنامه ریزی کنید.

اگر درچار وسواس هستید ، شاید مجبور شوید زمان تفریحی را تعیین کنید.

این امر به ویژه وقتی درست است که سعی کنید وسواس خود را بشکنید.

از یک تقویم هفتگی و مداد برای برنامه ریزی زمانی فعالیتهای غیر مرتبط با کار انجام می دهید، استفاده کنید.

این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • شام با خانواده یا دوستان
  • 30 دقیقه پیاده روی در محله
  • تماشای یک ساعت برنامه تلیویزیونی مورد علاقه خود
  • رفتن به سینما به مدت 3 ساعت
  • گذراندن وقت در پارک
  • خواندن کتاب به مدت 2 ساعت
  • نصف روز را نقاشی کنید
  • یک ساعت به کلاس مورد علاقه خود بروید
  • 45 دقیقه آشپزی
به خودتان اجازه دهید وقت شخصی داشته باشید

درگیر یک فعالیت بدنی باشید.

یکی از راه های کمک به ذهنتان در زمان اوقات اتمام کار انجام ورزش است.

وقتی سر کار نیستید ، فعالیتی را انجام دهید که بدن شما در حال حرکت باشد.

بسیاری از مشاغل افراد را پشت میز نگه میدارند، بنابراین انجام فعالیت های بدنی به شکستن چرخه کم تحرکی کمک می کند.

به علاوه ، حرکت در اطراف می تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد و حتی به پاک کردن ذهن شما کمک کند تا بتوانید بهتر فکر کنید.

  • فعالیت بدنی می تواند موارد مختلفی را شامل شود. برای پیاده روی یا آهسته دویدن بروید.با بچه های خود در اطراف محله دوچرخه سواری کنید. به یک کلاس بدنسازی بروید. یک بازی بسکتبال را با دوستان خود انجام دهید. هر چیزی که شما را در حرکت و لذت بردن از خود قرار دهد فعالیت خوبی است.
به خودتان اجازه دهید وقت شخصی داشته باشید

با مردم صحبت کنید

راه دیگری که می توانید وسواس خود را از بین ببرید صحبت با مردم است.

این می تواند در محل کار یا خانه باشد.

این کمک می کند تا ذهن شما از کاری که احساس می کنید باید انجام شود ، دور کند ، به شما کمک می کند تا به جای اینکه معتاد به وسایل الکترونیکی خود باشید ، با افراد واقعی ارتباط برقرار کنید و حتی می تواند به شما در یادگیری و رشد کمک کند.

  • وقتی با مردم صحبت می کنید ، اطمینان حاصل کنید که به طور جدی گوش می کنید. وانمود نکنید وقتی در حال فکر کردن در مورد کارهایی هستید که می خواهید انجام دهید گوش می دهید.

گام 3 - فکر خود را تغییر دهید تا به کاهش وسواس خود کمک کنید

فکر خود را تغییر دهید تا به کاهش وسواس خود کمک کنید

افکار مثبت داشتته باشید.

هر روز که به خانه می روید ، در مورد شغل خود فکرهای مثبت کنید.

به افکار منفی توجه نکنید ، به خصوص کاری که انجام نداده اید. درعوض ، به این فکر کنید که چه کاری انجام داده اید و چقدر مفید بوده اید.

  • به این فکر کنید که چه کارهای خوبی انجام داده اید. به عنوان مثال ، در مورد پروژه ای که شما به پایان رسانده اید ، به افرادی که به آنها کمک کرده اید فکر کنید ، پشتوانه مقاله ای که از طریق آن دریافت کرده اید.
  • به جای اینکه فکر کنید چقدر باید حضور داشته باشید ، در واقع باید فکر کنید چقدر مفید باشید.
فکر خود را تغییر دهید تا به کاهش وسواس خود کمک کنید

الگوهای فکری خود را در مورد کار تغییر دهید.

یکی از دلایلی که مردم اینچنین اعتیاد به کار دارند ناشی از تأثیرات اجتماعی و فرهنگی بیرونی است.

قطعاً افتخار در کار خود و فراهم آوردن آن برای خود و خانواده ، بسیار مهم است ، اما باید اهمیت زندگی شخصی غیر کاری خود را نیز بیابید.

یک راه برای انجام این کار ، تغییر تفکر در مورد کار و زندگی شخصی است.

  • برای تغییر فکر خود در مورد کار و زندگی شخصی ، به خود بگویید که زندگی شخصی شما همان اندازه در زندگی کاری شما اهمیت دارد. به عنوان مثال ، با خود بگویید ، "فعالیتهایی که من هنگام مشغول کار نیستم انجام می دهم ، مهم هستند. آنها به موفقیت من به عنوان یک شخص کمک می کنند. "
  • تغییر تفکر به این معناست که شما باید به همان اندازه زندگی کاری خود را به زندگی غیر کاری متمرکز کنید. این امر از طریق های مختلف قابل دستیابی است. می توانید با تقویت وقت برای یافتن سرگرمی های جدید یا دنبال کردن علایق یا تقویت زمان برای فعالیت های آرامش بخش و سرگرم کننده ، روابط خود را با خانواده یا دوستان تقویت کنید ، در واقع شما باید خود را غنی کنید.
فکر خود را تغییر دهید تا به کاهش وسواس خود کمک کنید

از پایه گذاری خوشبختی بر بهره وری خودداری کنید.

اگر شادی خود را بر اساس اینکه چقدر مفید هستید ، پایه ریزی می کنید ، فرصت هایی را برای خوشحال شدن در لحظه از بین می برید.

تعیین اهداف کار بزرگی است که باید انجام شود ، اما وقتی هدف شما تبدیل به یک وسواس می شود و تنها چیزی است که می توانید در مورد آن فکر کنید ، این یک مشکل است.

  • از خود بپرسید که چه اهدافی را انجام داده اید؟ آیا آنها اهداف واقعی هستند؟ آیا انتظارات غیر واقعی برای تکمیل هدف خود دارید؟ هدف خود را اصلاح کنید ، به یک هدف جدید برسید یا در صورت نیاز از یک هدف خلاص شوید.
  • بعد از موفقیت در یک هدف جشن بگیرید. این به شما کمک می کند تا به جای اینکه همیشه بر روی نیاز به انجام کارهای بیشتر متمرکز شوید ، شادی را در هنگام کار یا تلاش برای رسیدن به یک هدف پیدا کنید.
فکر خود را تغییر دهید تا به کاهش وسواس خود کمک کنید

از پایه گذاری ارزش خود در بهره وری خودداری کنید.

شما باید مبنای ارزش خود در سطح بهره وری متوقف کنید.

فقط به این دلیل که شما در روز یا سال قبل از این فرد مؤثرتر نبودید ، به این معنا نیست که شما فردی ضعیف هستید.

این بدان معنا نیست که شما باید با فعالیت اضافی این کار را انجام دهید.

ارزش شخصی شما باید مبتنی بر ترکیبی از موارد مختلف باشد ، نه فقط بهره وری.

فکر خود را تغییر دهید تا به کاهش وسواس خود کمک کنید

تمرکز روی زمان حال.

وسواس با بهره وری شما را در گذشته یا آینده نگه می دارد.

در تلاش برای فعالیتی بیشتر ، شما بیش از پیش به آینده نگاه می کنید ، در حالی که در مورد چگونگی فعالیت شما را در گذشته حفظ نمی کند ،در واقع شما خود را دچار وسواس می کنید.

درعوض ، در لحظه تمرکز کنید.

  • آنچه می توانید در لحظه انجام دهید را تقویت کنید. در مورد دیروز یا فردا نگران نباشید. امروز بهترین تلاش خود را بکنید و وقتی کارتان تمام شد از آنچه در این روز به دست آورده اید خوشحال باشید.
  • اگر مریض هستید ، خستگی دارید، یا از لحاظ روحی 100٪ نیستید ، خودتان را زندانی نکنید. به جای اینکه نگران این باشید که کمتر از گذشته کار می کنید ، بر روی آنچه می توانید انجام دهید با وجود احساس ضعف، تمرکز کنید. از کاری که انجام می دهید خوشحال باشید.

گام 4 - یادگیری برای مدیریت استرس بهره وری

یادگیری برای مدیریت استرس بهره وری

تمرینات تنفسی را در طول روز انجام دهید.

یکی از راه های کمک به کاهش استرس ، تمرین های تنفسی است.

تنفس عمیق می تواند به آرامش شما ، پاکسازی ذهن شما کمک کند و به شما در از بین بردن افکار منفی و استرس زا کمک کند.

این کمک می کند تا وسواس شما را با بهره وری از طریق یک قدم به عقب و تجدید نظر در مورد آنچه که مهم است ، کاهش دهد و با وسواس در انجام کارها ، استرس موردنظر خود را کاهش دهید.

  • شما می توانید کاری ساده به عنوان تنفس شکمی انجام دهید. با پای خود روی زمین مستقیم در صندلی خود بنشینید. نفس بکشید و نفس بکشید تا شکم منبسط شود. یک دست را روی شکم خود قرار داده و منتظر بمانید تا هنگام استنشاق حرکت کند. شمارش چهار را نگه دارید ، سپس شکم خود را به آرامی رها کنید ، زیرا تمام هوا را خارج میکنید.
یادگیری برای مدیریت استرس بهره وری

درمان را امتحان کنید.

اگر در تلاش هستید که وسواس خود را با بهره وری از بین ببرید ، می توانید به سمت درمان بروید.

گزینه های درمانی برای افرادی که اهل تمرین هستند وجود دارد.

شما می توانید یک به یک مراحل درمانی ، گروه درمانی یا حتی خانواده درمانی را امتحان کنید.

  • در درمان ، ممکن است پزشک شما از درمان شناختی-رفتاری استفاده کند ، درمانی که در آن یک پزشک به شما کمک می کند یاد بگیرید که چگونه می توانید افکار و رفتارهای منفی را با موارد مثبت جایگزین کنید. آنها ممکن است بتوانند به شما کمک کنند تا طرز تفکر در مورد کار و زمان شخصی را تغییر دهید.
یادگیری برای مدیریت استرس بهره وری

به خودتان اجازه دهید تا استراحت کنید.

یكی از مشكلات وسواس ، هرگز وقت برای استراحت و تفریح نیست.

شما همیشه نگران هستید یا به آنچه باید انجام دهید فکر می کنید.

این باعث استرس غیرضروری می شود.

همچنین بر کارآیی ، خلاقیت و حتی بهره وری شما تأثیر می گذارد.

  • استراحت خود را در طول روز انجام دهید. از خواب بلند شوید و به اطراف محله بروید ، مدیتیشن کنید ، تمرینات تنفسی انجام دهید یا یک فعالیت کاهش دهنده استرس را برای چند دقیقه انجام دهید.
  • در طول تعطیلات خود چرت بزنید. وقتی در محل کار نیستید ، استراحت و چرت زدن هیچ مشکلی ندارد.
  • از همه چیز جدا شوید. زمان خود را به دور از رایانه ، تلفن همراه و ایمیل بگذرانید. وقت بگذارید تا مغز شما از استرس کار رهایی یابد.

اطلاعات مطلب

  • عمومی
  • 71 بازدید
  • blankblankblankblankblank (No Ratings Yet)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : فخر کامبیز - شنبه, 11 ژانویه 20, 10:40 ق.ظ

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب