ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

نه − هفت =

بستن
بستن

چگونه وسواس و استرس خود را برطرف کنیم؟

چگونه وسواس و استرس خود را برطرف کنیم؟

امروز همه وسواس سازنده بودن و استرس دارند.

زمانی که افراد اوقات زندگی خود را سپری می کنند، می گویند که باید شادتر ، موفق تر و ثروتمندتر شوند.

بسیاری از مطالعات نشان داده است که احساس سازنده بودن بیش از حد می تواند منجر به بهره وری کمتری شود ، در حالی که برخی مطالعات دیگر نشان می دهد که کار گرایی یک مسئله شایع است.

اگر وسواس بهره‌وری دارید ، مراحلی وجود دارد که می توانید از آن برای غلبه بر وسواس خود استفاده کنید.

ناگفته نماند این موارد برای کاهش و یا از بین بردن استرس نیز مناسب است.

با ویکی چجور همراه شوید.

مطالب مرتبط


گام 1 - وسواس خود را با بهره وری در محل کار کاهش دهید

وسواس خود را با بهره وری در محل کار کاهش دهید

اهداف واقع بینانه تعیین کنید.

یکی از راه های کمک به بهره وری ، تعیین اهداف واقع بینانه برای خود است.

این بدان معناست که چه کار هایی می توانید در حدود خود انجام دهید؟

سعی نکنید اهداف غیرواقعی خود را که ناکام خواهند بود به خودتان تحمیل کنید.

نسبت به خود و آنچه می توانید انجام دهید صادق باشید.

  • با تصمیم گیری در مورد هدف نهایی خود شروع کنید.شما چه چیزی میخواهید؟ این می تواند به پایان رساندن یک پروژه و یا استراحت در طول روز باشد. اطمینان حاصل کنید که این یک هدف واقعی و قابل دستیابی است. به عنوان مثال ، هدفی را انجام ندهید که تا جمعه به طور کامل از همه موارد لیست خود عقب بمانید. درعوض ، برای هر کار یا تکه های وظایف ، اهداف کوچک تری داشته باشید. کارهای بزرگ را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید. این می تواند به شما در رسیدن به موفقیت کمک کند.
  • اهداف خاص خود را مورد بررسی قرار دهید. تا حد امکان جزئیات آنها را بنویسید. بعد از اینکه هدف خود را دقیق تر کردید ، از خود بپرسید که آیا این یک هدف قابل دستیابی و واقع بینانه است یا خیر. آیا این چیزی است که می توانید به آن برسید؟
  • اهداف مهم خود را در اولویت قرار دهید. برخی از اهداف شما باید قبل از دیگر اهداف تکمیل شوند.
  • هر مشکلی که ممکن است پیش بیاید یا بررسی کنید ، به آنها فکر کنید یا مواردی که جلوی پیشرفت شما را میگیرند را مورد بررسی قرار دهید. چه چیزی ممکن است باعث طولانی تر شدن رسیدن به هدف شود؟ برای اطمینان از ادامه مسیر ، چه اقداماتی باید انجام دهید؟ همچنین زمان لازم برای یادگیری یک کار یا جمع آوری اطلاعات برای یک پروژه کاری جدید یا هدف را در نظر داشته باشید.
  • به عنوان مثال ، اگر یک پروژه مهم دارید ، زمان واقعی خود را به آن اختصاص دهید. این ممکن است پایان روز کاری یا پایان هفته کاری باشد.
  • ساعت کار اهداف را تعیین کنید. برای تکمیل کار ، زمان شروع و پایان خود را به آن ها اختصاص دهید. پس از اتمام زمان پایان کار، به زمان شخصی خود تغییر دهید. همچنین اهداف زمان شخصی خود را نیز به آن اختصاص دهید.
وسواس خود را با بهره وری در محل کار کاهش دهید

اولویت بندی کنید

یکی از راه های کمک به بهبود وسواس ، اولویت بندی کارهایی است که شما باید انجام دهید.

در بسیاری از اوقات ، دلیل اینكه راه های شما ثمربخش نیست ، این است كه شما وقت زیادی را صرف انجام كارهای غیر ضروری میکنید که تمام انرژی شما را میگیرد.

  • لیستی تهیه کنید. از مواردی که مهم تر و ضروری تر هستند ، این تأثیر بیشتری در زندگی شما دارد. چیزهای کوچک که بی نتیجه هستند باید پایین بیایند یا در کل حذف شوند. این باعث می شود بهره وری شما در طولانی مدت مؤثر باشد.
وسواس خود را با بهره وری در محل کار کاهش دهید

از نگرانی در مورد کار دیگران خودداری کنید.

یکی از راه هایی که مردم وسواس خود را نشان می دهند ، دائما بررسی ، داوری و نگرانی در مورد بهره وری شخص دیگر است.

به جای اینکه نگران کارهای همکاران خود باشید ، باید روی کار خودتان تمرکز کنید.

  • با تمرکز بر روی کارهایی که دیگران انجام می دهند ، استرس خودتان را اضافه می کنید. به خود بگویید ، "من فقط می توانم کار خودم را کنترل کنم. وظیفه من نیست که گشت و گذار در کارهایی را انجام دهم که همکارانم انجام می دهند. "
  • لازم نیست که الگوهای رفتار اطرافیان باشید. اگر همکارانتان هر روز یا شبانه روز کار طولانی دارند ، لازم نیست همان کار را انجام دهید. انجام گزارش کار یا پاسخ دادن به نامه های الکترونیکی تا بعد از نیمه شب قرار نیست شما را پربارتر یا موفق تر کند.

گام 2 - به خودتان اجازه دهید وقت شخصی داشته باشید

به خودتان اجازه دهید وقت شخصی داشته باشید

از کار دور شوید.

یکی از راه های کمک به شکستن وسواستان، ترک محل کار است.

وقتی در محل کار نیستید ، به کار فکر نکنید ، زمانی که محل کار هستید در مورد کار صحبت کنید یا کارهای بیشتری انجام دهید.

بین زمان کار و غیر کاری تفکیکی مشخص ایجاد کنید.

  • درعوض ، برای رفع خستگی کاری میتوانید از یک سری روش ها استفاده کنید، مانند استراحت ، گذراندن وقت با دوستان و خانواده یا شرکت در یک برنامه سرگرمی.

  • اگر در خانه کار می کنید ، میتوانید کار خود را در اتاق کار خود بگذارید ، یا تمام کارهای خود را به جایی منتقل کنید که از ذهن خارج شود تا وسوسه نشوید.

گام 3 - فکر خود را تغییر دهید تا به کاهش وسواس خود کمک کنید

فکر خود را تغییر دهید تا به کاهش وسواس خود کمک کنید

افکار مثبت داشتته باشید.

هر روز که به خانه می روید ، در مورد شغل خود فکرهای مثبت کنید.

به افکار منفی توجه نکنید ، به خصوص کاری که انجام نداده اید. درعوض ، به این فکر کنید که چه کاری انجام داده اید و چقدر مفید بوده اید.

  • به این فکر کنید که چه کارهای خوبی انجام داده اید. به عنوان مثال ، در مورد پروژه ای که شما به پایان رسانده اید ، به افرادی که به آنها کمک کرده اید فکر کنید ، پشتوانه مقاله ای که از طریق آن دریافت کرده اید.
  • به جای اینکه فکر کنید چقدر باید حضور داشته باشید ، در واقع باید فکر کنید چقدر مفید باشید.

گام 4 - یادگیری برای مدیریت استرس بهره وری

یادگیری برای مدیریت استرس بهره وری

تمرینات تنفسی را در طول روز انجام دهید.

یکی از راه های کمک به کاهش استرس ، تمرین های تنفسی است.

تنفس عمیق می تواند به آرامش شما ، پاکسازی ذهن شما کمک کند و به شما در از بین بردن افکار منفی و استرس زا کمک کند.

این کمک می کند تا وسواس شما را با بهره وری از طریق یک قدم به عقب و تجدید نظر در مورد آنچه که مهم است ، کاهش دهد و با وسواس در انجام کارها ، استرس موردنظر خود را کاهش دهید.

  • شما می توانید کاری ساده به عنوان تنفس شکمی انجام دهید. با پای خود روی زمین مستقیم در صندلی خود بنشینید. نفس بکشید و نفس بکشید تا شکم منبسط شود. یک دست را روی شکم خود قرار داده و منتظر بمانید تا هنگام استنشاق حرکت کند. شمارش چهار را نگه دارید ، سپس شکم خود را به آرامی رها کنید ، زیرا تمام هوا را خارج میکنید.

اطلاعات مطلب

  • عمومی
  • 40 بازدید
  • (No Ratings Yet)
    Loading...
  • آخرین ویرایش توسط : فخر کامبیز - شنبه, ۲۱ دی ۹۸, ۱۰:۴۰ ق.ظ

دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب تصادفی پر بازدید