ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

1 + 11 =

بستن
بستن

چگونه وزن خود را افزایش دهیم؟

چگونه وزن خود را افزایش دهیم؟

اکثر مردم امروزه به دنبال کاهش وزن میباشند تا افزایش وزن به همین دلیل وقتی از افزایش وزن حرف به میان می آید چاقی و نگرانی های مربوط به آن در ذهن افراد متجسم میشود. در حالیکه کاهش وزن زیاد، به همان اندازه افزایش وزن بیش از حد، می تواند مشکلاتی را در بدن به وجود آورد. با این حال عده ای از مردم از لاغری مفرط به دلایل مختلف مانند بعضی از بیماری ها، ژنتیک و … رنج میبرند و عده ای از افراد (ورزشکاران) هم به دنبال افزایش حجم عضله می باشند. بهترین راه برای به دست آوردن وزن این است که به طور طبیعی کالری های خود را در رژیم غذایی خود افزایش دهید و برخی از عادت هایتان را تغییر دهید تا غذا خوردن بیشتری در شیوه زندگی خود داشته باشید.

مطالب مرتبط


گام 1 - خوردن برای وزن گرفتن

خوردن برای وزن گرفتن

اضافه کردن کالری به وعده های غذایی که درست می کنید : برای افزایش وزنتان نیاز به افزایش کالری دارید به همین دلیل هنگامی در حال اماده کردن غذا برای خود هستیدد فکر کنید چه مواد خوراکی به غذا اضافه کنید تا کالری بیشتری داشته باشد (مانند اضافه کردن زیتون به سالاد و سبزیجات) .در افزایش کالری باید میزان فعالیت افراد در نظر گرفته شود. 

خوردن برای وزن گرفتن

از چربی های سالم استفاده کنید : چربی یک بخش ضروری از رژیم غذایی شماست و خوردن آن می تواند یکی از راه های  تنظیم وزن شما باشد. چربی های سالم را میتوانید با خوردن آجیل، دانه ها، پنیر و کراکر، یا میوه خشک و ماست کم چرب دریافت کنید. سعی کنید  از خوردن سیب زمینی سرخ کرده و تنقلات چرب خودداری کنید. 

خوردن برای وزن گرفتن

 شیر و نوشیدنی هایی با کالری بالا بنوشید : آب آشامیدنی برای شما خوب است، اما می تواند باعث بی اشتهایی شما گردد.نوشیدن مقدار معینی از اب برای سلامتی ضروری میباشد اما اگر میخواهید وزنتان را افزایش دهید  مصرف اب را در بین وعده های غذایی کاهش دهید چون اب فاقد کالری هست و نمی تواند به اضافه وزن شما کمک کند.

  • شیرهای گیاهی مانند شیر نارگیل و شیر بادام زمینی چاق کننده و خوشمزه هستند.
خوردن برای وزن گرفتن

بیشتر پروتئین بخوریدپروتئین برای افزایش وزن ضروری است. گوشت قرمز می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند، به خصوص اگر شما در حال ساختن عضلات هستید. ماهی قزل آلا دارای کالری و چربی سالم است. همچنین ماست نیز دارای پروتئین بالا می باشد. مواد غذایی دارای پروتئین :

  • لوبیا یک منبع عالی پروتئین و نشاسته هستند.
  •  دانه های سویای آب پزشده
  •  پودر پروتئین آب پنیر یا سویا
  •  بادام زمینی یا کره بادام زمینی
خوردن برای وزن گرفتن

خوردن سبزیجات : آووکادو دارای چربی سالم و یک ماده متنوع است. سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی،، نخود فرنگی و ذرت می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند.

 

خوردن برای وزن گرفتن

نان تمام جو تهیه کنید : نان، پاستا و کراکرهای کاملجو و گندم دارای مواد مغذی بیشتری هستند و کالری بیشتری دارند. نان خود را با استفاده از کره، روغن زیتون، کره بادام زمینی، آووکادو یا خمیری از تاتینی و عسل صرف کنید.

خوردن برای وزن گرفتن

 خوردن وعده های غذایی بیشتر : یکی دیگر از راه‌های افزایش وزن خوردن ۵ تا ۶ وعده غذایی در روز است یا سه وعده غذای کامل و دو میان وعده است. که هر دو گزینه ای خوب برای افزایش وزن هستند.

  • خوردن یک وعده یا میان وعده  قبل از خواب می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند.

گام 2 - عضله سازی برای وزن گرفتن

عضله سازی برای وزن گرفتن

عضلات خود را با تمرینات قوی بسازید. ، بلند کردن وزنه یک راه برای تبدیل وزن اضافی خود به عضله خالص است که وزن عضله از چربی بیشتر است، بنابراین شما می توانیدبرای ساختن عضلهحداقل دو بار در هفته تمرینات ورزشی انجام دهید. . این کار به مراتب سالمتر است و سوخت و ساز بدن را برای داشتن عضلات حجیم تر افزایش می دهد. وزنه برداری یکی از بهترین راه ها برای بهبود سلامت و کمک به افزایش حجم عضلات است. شما با استفاده از کش پیلاتس، لوله و توپ های ورزشی می توانید در خانه تمرین کنید قبل از شروع تمرین یک کلیپ یا ویدیو ورزشی را تماشا کنید.  فراموش نکنید که ورزش بیش از حد میتواند منجر به خطرات فیزیکی متعددی از جمله کم ابی بدن، و برخی عوامل فیزیکی مانند اسیب های عضلانی بشود.

عضله سازی برای وزن گرفتن

خوردن قبل و بعد از تمرین شما : خوردن کربوهیدرات ها قبل از تمرین به استقامت شما کمک می کند و خوردن کربوهیدرات ها و پروتئین باهم باعث بهبود عضلات بعد تمرین می شود.

  • سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از تمرین یک وعده غذایی یا میان وعده میل کنید.
  • اگر یک وعده ی غذایی سنگین خوردید، سه تا چهار ساعت صبر کنید بعد ورزش کنید.
  • تنقلات خوب بعد از ورزش شامل :ساندویچ کره بادام زمینی، ماست و میوه، شیر شکلات و کراکر، یا شیرینی با شیر، ماست یا پروتئین آب پنیر می باشد.
عضله سازی برای وزن گرفتن

به پزشک مراجعه کنید : اگر باوجود انجام روش های بالا نتوانستید وزن زیاد کنید، به پزشک خانوادگیتان مراجعه کنید ممکن است علت لاغری شما به علت وجود بیماری که مانع جذب چربی یا عضله سازی در بدن تان می شود. که پزشک با بررسی تیروئید و اختلالات هورمونی و ... به شما کمک کند اگر پزشک عمومی نتوانست به شما کمک کند به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

اطلاعات مطلب

  • سلامت
  • 411 بازدید
  • blankblankblankblankblank (5 votes, average: 5٫00 out of 5)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : مهدی هاتفی نیا - شنبه, 27 ژانویه 18, 11:25 ق.ظ
  • wikihow

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب