گام 1 - کنترل بیماری ام اس با ورزش

کنترل بیماری ام اس با ورزش

ورزش های هوازی:

ورزش های هوازی از جمله بهترین ورزش ها برای بهبودعملکرد عضلات میباشد.سریع،اهسته دویدن،راه رفتن در اب…ضربان قلب را افزایش میدهد. اگر فرد مبتلا دچار عدم تعادل است و یا قادر به راه رفتن نیست میتواند از دستگاه های دوچرخه ثابت استفاده کند.

کنترل بیماری ام اس با ورزش

ورزش در اب نیز که یک محیط شناور و بی خطر برای این افراد است. اب گرم هشتاد تا هشتادوچهار درجه فارنهایت از سفتی عضلات میکاهد و بیمار اسان تر حرکت میکند.

کنترل بیماری ام اس با ورزش

ورزش های کششی:

کشش برای این بیماران مهم است زیرا منجر به انعطاف پذیری بدن و حفظ تعادل بدن میشود. از جمله ورزش های کششی میتوان به یوگا تایچی اشاره کرد.

کنترل بیماری ام اس با ورزش

ورزش های بی هوازی (اموزش قدرت یا مقاومت):

این ورزش ها ضعف عضلانی بیمار را که منجر به بی تحرکی و کاهش کیفیت زندگی میشود،کاهش میدهد.انجام ورزش های مقاومتی و استفاده از وزنه برای حفظ تعادل و بهبود راه رفتن بیمار  در کنار یک فیزیو تراپ مهم است.

کنترل بیماری ام اس با ورزش

بیماران باید این نکات را رعایت کنند

قبل از شروع ورزش بدن را گرم و بعد از اتمام ان، سرد کنند.در سطوح امن که لغزنده نباشد ،در زیر نور افتاب به فعالیت های ورزشی بپردازند و برای حفظ تعادل از نرده ضمنورزش استفاده کنند. و مهمتر از همه اینکه هرگاه احساس کردید از ورزش لذت نمیبرید ان را قطع کرده و فعالیت ورزشی را که برایتان جذاب است انجام دهید.