ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

سه × سه =

بستن
بستن

چگونه ورزش باعث بهبود بیماری ام اس می شود؟

چگونه ورزش باعث بهبود بیماری ام اس می شود؟

مالتیپل اسکولوروزیس MS  یک بیماری خود ایمنی است به اینصورت که سیستم ایمنی  به غلاف های میلین پوشاننده نورون های عصبی حمله کرده و از سرعت هدایت ایمپالس ها می کاهد و منجر به اختلال در عملکرد سیستم مرکزی (مغز و نخاع) و بروز علائمی چون بی حسی،خستگی،مشکلات مثانه، مشکلات تحرکی، اختلالات حافظه، دوبینی،گزگز شدن انگشتان می گرد. برخلاف آنچه که بسیاری از افراد تصور می کنند ام اس به معنای ناتوانی ناکامل نیست و بسیاری از مبتلایان می توانند بدون هیچ مشکلی زندگی عادی خود را ادامه دهند و با انجام فعالیت های ورزشی علائم ام اس را کنترل و حتی از پیشرفت آن جلوگیری کنند. مبتلایان ام اس می توانند ورزش هایی مثل راه رفتن ساده روی تریدمیل ،یوگا،دوچرخه سواری را در متن زندگی روزانه خود قرار دهند ولی مطالعات نشان داده که پیاده روی تاثیر بسزایی در تقویت حافظه دارد .

مطالب مرتبط


گام 1 - کنترل بیماری ام اس با ورزش

کنترل بیماری ام اس با ورزش

ورزش های هوازی:

ورزش های هوازی از جمله بهترین ورزش ها برای بهبودعملکرد عضلات میباشد.سریع،اهسته دویدن،راه رفتن در اب...ضربان قلب را افزایش میدهد. اگر فرد مبتلا دچار عدم تعادل است و یا قادر به راه رفتن نیست میتواند از دستگاه های دوچرخه ثابت استفاده کند.

کنترل بیماری ام اس با ورزش

ورزش در اب نیز که یک محیط شناور و بی خطر برای این افراد است. اب گرم هشتاد تا هشتادوچهار درجه فارنهایت از سفتی عضلات میکاهد و بیمار اسان تر حرکت میکند.

کنترل بیماری ام اس با ورزش

ورزش های کششی:

کشش برای این بیماران مهم است زیرا منجر به انعطاف پذیری بدن و حفظ تعادل بدن میشود. از جمله ورزش های کششی میتوان به یوگا تایچی اشاره کرد.

کنترل بیماری ام اس با ورزش

ورزش های بی هوازی (اموزش قدرت یا مقاومت):

این ورزش ها ضعف عضلانی بیمار را که منجر به بی تحرکی و کاهش کیفیت زندگی میشود،کاهش میدهد.انجام ورزش های مقاومتی و استفاده از وزنه برای حفظ تعادل و بهبود راه رفتن بیمار  در کنار یک فیزیو تراپ مهم است.

کنترل بیماری ام اس با ورزش

بیماران باید این نکات را رعایت کنند

قبل از شروع ورزش بدن را گرم و بعد از اتمام ان، سرد کنند.در سطوح امن که لغزنده نباشد ،در زیر نور افتاب به فعالیت های ورزشی بپردازند و برای حفظ تعادل از نرده ضمنورزش استفاده کنند. و مهمتر از همه اینکه هرگاه احساس کردید از ورزش لذت نمیبرید ان را قطع کرده و فعالیت ورزشی را که برایتان جذاب است انجام دهید.

اطلاعات مطلب

  • ورزشی
  • 406 بازدید
  • blankblankblankblankblank (No Ratings Yet)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : مهدی هاتفی نیا - پنج‌شنبه, 08 فوریه 18, 8:01 ب.ظ
  • ویکی چجور

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب