گام 1 - بررسی تختخواب

بررسی تختخواب

اگر بیش از 8 سال است که از تشک تختخواب استفاده میکنید بهتر است نسبت به تعویض آن اقدام کنید. قبل از خرید بهتر است چندین تشک را امتحان کنید تا از راحت بودن تشکی که قصد خرید آن را دارید اطمینان حاصل فرمایید.

بهتر است از فروشگاهی معتبر خرید کنید که ضمانت برگشت کالا را داشته باشد، چون تشک بعد از چند بار استفاده راحت و مناسب بودنش را نشان می دهد.

در هر حال تشک تختخواب یکی از عوامل اصلی سلامتی و کمر درد می باشد و بهتر است به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

بررسی تختخواب

تختخواب خود را محکم تر کنید. اگر نمیخواهید هزینه زیادی داشته باشید می توانید بجای تعویض تشک تخت خود را با قرار دادن لایه های چوب یا فیبر در بین ستون های تخت محکم تر کنید.

بررسی تختخواب

بالش مناسبی انتخاب کنید. بالش نیز همانند تشک باید مناسب بوده و حالت مناسب بدن را حفظ کند.

گام 2 - نحوه خوابیدن

نحوه خوابیدن

در هنگام کمر درد به درستی دراز بکشید. یا بعد از خواب بلند شوید. اگر کمر درد دارید باید بعد از بیداری بلافاصله بلند نشوید چون در این حالت فشار زیادی به کمر شما وارد می شود، می توانید به آرامی اول کنار تخت رفته و پاهای خود را روی زمین گذاشته و بعد از آن اقدام به بلند شدن از تختخواب کنید.

گام 3 - آمادگی قبل از خواب

آمادگی قبل از خواب

قبل از خوابیدن یک دوش آب گرم بگیرید. اگر کمر درد دارید قبل از خوابیدن یک دوش آب گرم بگیرید و اجازه دهید آب گرم با عضلات پشت شما تماس زیادی داشته باشد، گرم شدن ناحیه هایی که احساس درد می کنید قبل از خواب شما را هنگام خوابیدن راحتتر می کند. همچنین می توانید از بطری های آب گرم و پدهای الکتریکی برای گرم نگه داشتن ناحیه کمر استفاده کنید، توصیه می شود بد از خوابیدن از پدهای الکتریکی استفاده نکنید( بعلت سوختگی و اتصالات برق ) و بهتر است 10 دقیقه قبل رفتن به تختخواب دوش آب گرم یا از بطری آب گرم و پدهای الکتریکی استفاده کنید.

گام 4 - جستجوی دیگر راهها برای درمان

جستجوی دیگر راهها برای درمان

فعالیت و پشتکار داشته باشید. تمرینات و کارهایی که برای شما داده می شود چندین هفته و بطور مرتب انجام دهید و در صورت درمان نشدن کمر درد در جستجوی بقیه راهها برای بهبودی باشید.