ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

نوزده + 2 =

بستن
بستن

چگونه هنگام خوابیدن با کمر درد کنار بیاییم؟

چگونه هنگام خوابیدن با کمر درد کنار بیاییم؟

میلیون ها نفر از انسان ها در نتیجه انجام غیر اصولی ورزش، کار، ایستادن بیش از حد و عوامل دیگر به کمر درد دچار می شوند. و یکی از دلایلی که در این مطلب بررسی می کنیم حالت خوابیدن نادرست است که در طولانی مدت باعث ایجاد کمر درد و یا حتی ناراحتی های گوارشی و … می شود. اگر هنگام خوابیدن از درد کمر رنج می برید بهتر است روی تشک و بالش خود سرمایه گذاری کنید.


گام 1 - بررسی تختخواب

بررسی تختخواب

اگر بیش از 8 سال است که از تشک تختخواب استفاده میکنید بهتر است نسبت به تعویض آن اقدام کنید. قبل از خرید بهتر است چندین تشک را امتحان کنید تا از راحت بودن تشکی که قصد خرید آن را دارید اطمینان حاصل فرمایید.

بهتر است از فروشگاهی معتبر خرید کنید که ضمانت برگشت کالا را داشته باشد، چون تشک بعد از چند بار استفاده راحت و مناسب بودنش را نشان می دهد.

در هر حال تشک تختخواب یکی از عوامل اصلی سلامتی و کمر درد می باشد و بهتر است به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

بررسی تختخواب

تختخواب خود را محکم تر کنید. اگر نمیخواهید هزینه زیادی داشته باشید می توانید بجای تعویض تشک تخت خود را با قرار دادن لایه های چوب یا فیبر در بین ستون های تخت محکم تر کنید.

بررسی تختخواب

بالش مناسبی انتخاب کنید. بالش نیز همانند تشک باید مناسب بوده و حالت مناسب بدن را حفظ کند.

گام 2 - نحوه خوابیدن

نحوه خوابیدن

در هنگام کمر درد به درستی دراز بکشید. یا بعد از خواب بلند شوید. اگر کمر درد دارید باید بعد از بیداری بلافاصله بلند نشوید چون در این حالت فشار زیادی به کمر شما وارد می شود، می توانید به آرامی اول کنار تخت رفته و پاهای خود را روی زمین گذاشته و بعد از آن اقدام به بلند شدن از تختخواب کنید.

نحوه خوابیدن

خواب در حالت جنین. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید این شکل خوابیدن که به حالت خواب جنین معروف است فشار کمی به عضلات و ستون فقرات شما می آورد و برای کمر درد این حالت خواب مناسب است. گر یک بالش اضافی دارید آن را در فاصله مچ تا زانوی پا قرار دهید تا مفاصل شما در این حالت خواب راحتتر باشند.

نحوه خوابیدن

اگر به حالت پشت می خوابید. همانند حالت جنین یک بالش زیر زانوی پاها قرار دهید این کار باعث می شود قوس کمر شما مسطح شود و فشار کمی به کمر وارد شود و همچنین می توانید یک حوله زیر کمر نیز قرار دهید تا حالت حمایتی از کمر بیشتر شود.

نحوه خوابیدن

از خوابیدن روی حالت شکم اجتناب کنید. خوابیدن روی شکم به ستون فقرات و عضلات پشت شما فشار زیادی وارد می کند و علاوه بر این مشکلات گوارشی و قلبی نیز ایجاد میکندبا این وجود برخی افراد طبق عادت روی شکم می خوابند، اگر شما هم جزو این افراد هستید هنگام خوابیدن زیر شکم خود یک بالش بگذارید. با اینکار از وارد شدن فشار زیاد به کمر خود جلوگیری می کنید.

گام 3 - آمادگی قبل از خواب

آمادگی قبل از خواب

قبل از خوابیدن یک دوش آب گرم بگیرید. اگر کمر درد دارید قبل از خوابیدن یک دوش آب گرم بگیرید و اجازه دهید آب گرم با عضلات پشت شما تماس زیادی داشته باشد، گرم شدن ناحیه هایی که احساس درد می کنید قبل از خواب شما را هنگام خوابیدن راحتتر می کند. همچنین می توانید از بطری های آب گرم و پدهای الکتریکی برای گرم نگه داشتن ناحیه کمر استفاده کنید، توصیه می شود بد از خوابیدن از پدهای الکتریکی استفاده نکنید( بعلت سوختگی و اتصالات برق ) و بهتر است 10 دقیقه قبل رفتن به تختخواب دوش آب گرم یا از بطری آب گرم و پدهای الکتریکی استفاده کنید.

آمادگی قبل از خواب

هنگام خوابیدن آرامش داشته باشید و نفس های عمیق بکشید. علت اکثر دردها ناراحتی های عصبی است بنابراین اگر به آرامش و راحتی هنگام خوابیدن توجه کنید باعث تسکین درد و خوابی خوش برای شما خواهد شد. تجسم یک منظره ای که دوست دارید و تمرین نفس های منظم و آرامش فکری به شما کمک خواهد کرد تا به ارامش برسید.

آمادگی قبل از خواب

اجتناب از خوردن غذاهای سنگین و نوشیدنی زیاد هنگام خواب. خوردن غذا و نوشیدنی زیاد هنگام خوابیدن معده شما را پر کرده و خواب راحت را از شما خواهد گرفت. نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه نیز موجب بی خواب شدن شما می شود پس قبل از خواب از خوردن قهوه نیز اجتناب کنید.

آمادگی قبل از خواب

قبل از خوابیدن از کرم های تسکین دهنده استفاده کنید. برخی از کرم ها با خاصیت گرم کنندگی و شل کننده عضلات باعث تسکین کمر درد شما شده و خواب راحتی خواهید داشت.

آمادگی قبل از خواب

بیش ار حد در رختخواب نباشید. استراحت بیش از حد و خوابیدن باعث سفتی عضلات شده و درد شما را افزایش می دهد. از خوابیدن زیاد اجتناب کنید مگر در مواردی که از طرف پزشک توصیه شده است. همچنین خواب زیاد باعث ضعیف شدن عضلات می شود و در طولانی مدت موجب درد بیشتر کمر شما خواهد شد، اگر بخاطر کمر درد نمی توانید زیاد فعالیت کنید حداقل هر 3 ساعت یکبار برای مدت کمی هم که شده بلند شده و کمی قدم بزنید.

گام 4 - جستجوی دیگر راهها برای درمان

جستجوی دیگر راهها برای درمان

فعالیت و پشتکار داشته باشید. تمرینات و کارهایی که برای شما داده می شود چندین هفته و بطور مرتب انجام دهید و در صورت درمان نشدن کمر درد در جستجوی بقیه راهها برای بهبودی باشید.

جستجوی دیگر راهها برای درمان

دیگر راههای تسکین درد را امتحان کنید. اگر درد کمر شما بهتر نشده است از دیگر استراتژی ها برای تسکین درد استفاده کنید. یکی از راهها استفاده کردن از یک فوم پلاستیکی که شبیه غلتک است، روی یک زمین صاف دراز بکشید و فوم پلاستیکی را در قسمتی که کمر درد دارید قرار دهید.

جستجوی دیگر راهها برای درمان

به یک دکتر مراجعه کنید. درد کمر معمولا باید در عرض چهار هفته و با تمرینات گفته شده و مراقبت کاملا رفع شود، ولی اگر این درد حاد بود و بعد از چهار هفته هنوز احساس درد داشتید بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید تا مورد درمان قرار گیرید.

جستجوی دیگر راهها برای درمان

تشخیص علائم شدید کمر درد. 84 درصد بزرگسالان در معرض دردهای شدید کمر و عوارض ان قرار میگیرند ولی اگر هر کدام از علائم زیر را داشتید برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

  • درد شدید که علاوه بر درد شدید در پشت و کمر، باعث درد شدید در پاها نیز می شود و انسان را از راه رفتن وا می دارد.
  • درد کمر که با خم شدن بیشتر می شود.
  • درد کمری که شب ها و هنگام خواب بیشتر می شود.
  • هنگام درد کمر تب شدیدی دارید.
  • درد کمر که همراه با مشکلات روده و مثانه است.
  • درد کمر همراه با بی حسی و سستی پاها است.

اطلاعات مطلب

  • کمر درد
  • 826 بازدید
  • blankblankblankblankblank (6 votes, average: 5,00 out of 5)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : - یکشنبه, 21 ژانویه 18, 6:29 ب.ظ
  • ویکی هاو

دیدگاه کاربران

  1. blank
    طناز مهدی نژاد - 2019/07/25 - 11:50 ق.ظ
  2. blank
    سبا فتحی - 2019/07/25 - 1:49 ب.ظ
    • blank
      جلال صالحی - 2019/09/19 - 8:53 ق.ظ
  3. حکیمه اسدزاده - 2019/08/05 - 10:40 ق.ظ
    • blank
      جلال صالحی - 2019/09/19 - 8:58 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب