ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

چهار + 6 =

بستن
بستن

چگونه نوشیدن آب و تنفس عمیق، در فرایند ماساژ درمانی موثر است؟

چگونه نوشیدن آب و تنفس عمیق، در فرایند ماساژ درمانی موثر است؟

فواید و مضرات نوشیدن آب با معده خالی

میدانیم که برای زنده ماندن به آب و اکسیژن نیاز داریم. بیش از چند روز نمیتوان بدون آب و بیش از چند دقیقه بدون هوا زندگی کرد. سلول های بدن به آب و اکسیژن نیاز دارند تا وظایف خود را انجام دهند. ۷۰درصد بدن ما از آب تشکیل شده است. هرقسمت از بدن ما نیازمند و وابسته با آب است. کل سیستم بدن ما برای داشتن عملکرد مناسب، به آب نیاز دارد و از جمله برای نرم کردن مفاصل، تنظیم درجه حرارت بدن و کمک به هضم غذا ضروری است. کلیه ها به آب نیاز دارند تا مواد دفعی را بصورت محلول درآورند و آب به خون کمک میکند تا مواد غذایی و اکسیژن را منتقل کند و به سلول ها برساند بطوریکه پس از این مرحله، شخص موهای زیبا و پوستی شاداب خواهد داشت. اگر آب و سایر مایعات به ماهیچه ها نرسد، دچار ضعف و چروکیدگی خواهند شد. فراموش نکنیم که مصرف آب برای شستشو و بیرون راندن چربی های اضافی بدن، لازم و ضروری است.

مطالب مرتبط


گام 1 - نوشیدن آب در هنگام ماساژ درمانی:

نوشیدن آب در هنگام ماساژ درمانی:

وقتی بدن ما با کمبود آب مواجه میشود، خون، آب مورد نیاز را از بافت ها و سلول ها بیرون میکشد و در نتیجه، وضعیت بی آبی در بدن بوجود می آید. پس از این مرحله، بدن با مشکل جدی روبرو میشود. بنابراین، بهتر است بیش از حد لازم آب بنوشیم. کلیه های شما براحتی آب اضافی بدن را دفع میکنند. کمک هایی که از طریق ماساژ، بدن دریافت میکند، باعث پاکسازی بدن و سموم و ناخالصی ها از طریق دفع مواد زائد، بصورت مایع میشود و همین مسئله، به کل سیستم بدن، طراوت و تعادل میبخشد. وقتی دچار سرماخوردگی میشوید، اهمیت نوشیدن مایعات بیشتر را، برای دفع باکتری ها از بدن، درک میکنید. متخصصان ماساژ درمانی معتقدند که آب، عاملی است که در بدن انسان، نقش مهمی دارد و کمبود آن، باعث ایجاد امراض مختلف میشود.

چگونه آب را برای نوشیدن تصفیه کنیم؟

درصورتی که از سلامت آب مطمئن نبودید، ابتدا آنرا برای مدت 5 دقیقه بجوشانید و پس از سرد شدن در ظرفی بریزید و به شدت تکان دهید. این عمل، مزه آب را بهبود میبخشد و اکسیژن آن را افزایش میدهد. برای اینکه آب را سرشار از انرژی کنیم، آنرا در ظرفی میریزیم و با حرکت چرخشی تکان میدهیم. بدین ترتیب، آب حرکت دورانی به خود میگیرد. با این عمل، آب جدیدی تولید میشود که از خواص طبیعی و الکتریکی برخوردار است. چون آب تمیز و خالص میباشد، در بدن ما قدرت و انرژی جدید پدید می آید. زیرا آب، تمام موجودات زنده را تقویت و حمایت میکند.

ماساژ درمانی همراه با تنفس عمیق:

ماساژ درمانی همرا با تنفس عمیق برای سلامت انسان فوق العاده مفید خواهد بود. ترکیب این دو حرکت با یک دیگر، سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند و فشار خون را در حد اعتدال نگه میدارد. سیستم قلبی-عروقی و تنفسی شما نیازمند اکسیژن است. آیا هرگز توانسته اید بدون استفاده از هوا آتش روشن کنید؟ هرگز امکان ندارد. در مورد بدن هم این مسئله صدق میکند. استفاده همزمان از این دو مورد، باعث هوشیاری بدن میشود. تنفس عمیق و صحیح میتواند در تامین سلامتی همه سلول های بدن موثر باشد و باعث جوانی و شادابی آنها میشود.

گام 2 - اکسیژن از غذا مهمتر است:

اکسیژن از غذا مهمتر است:

در حقیقت، بدن بدون غذا میتواند تا مدتی زنده بماند اما فقدان اکسیژن حتی به مدت چند دقیقه باعث مرگ میشود. غذا نمیتواند بدون اکسیژن کافی به مواد مورد نیاز بدن تبدیل شود. در صورتی که اکسیژن کافی به خون برسد، مقاومت بدن در برابر بیماری و عفونت بیشتر میشود. 

تمرینات تنفسی عمیق:

بدن را در وضعیت صحیح قرار بدهید تا بتوانید تمرینات تنفسی را انجام دهید. اگر شما روی زمین بنشینید و پاهای خود را بصورت ضربدر روی هم قرار بدهید میتوانید تمرینات لازم را انجام دهید. میتوانید از یک صندلی که دارای تکیه گاه صاف است استفاده کنید و یا اگر قرار است تمرینات خود را در رختخواب انجام دهید، پشت خود را تا حد امکان مستقیم نگه دارید این نکته بسیار اهمیت دارد با دهان بسته در حالی که پشت خود را صاف نگه داشته اید، نفس عمیق بکشید طوری که جریان اکسیژن را در سراسر گلوی خود احساس کنید فراموش کنید که سوراخ بیرون دارید. جریان اکسیژن باید به داخل گلوی شما بیاید و شما باید آنرا در قسمت فوقانی گلوی خود احساس کنید. دراین حال، یک صدای آرام هیس مانند را میشنوید جریان هوا بجای آنکه به قسمت بالای ریه ها برود باید به قسمت پایین ریه ها کشیده شود در این حال احساس میکنید که قفسه سینه از پایین شروع به انبساط میکند. وقتی مطمئن شدید که ریه هایتان از هوا پر شده است، اجازه بدهید که هوا به آرامی از ریه ها خارج شود و در حالی که دهانتان بسته است، جریان هوا به قسمت فوقانی گلو فشار بیاورد در این حال، مجددا صدای هیس مانند احتمالا فقط خودتان خواهید شنید. آرام باشید، به آهستگی نفس بکشید. نخست هوای موجود در قسمت فوقانی قفسه سینه و سپس قسمت های پایین تر را خارج کنید تا کاملا ریه ها از هوا خالی شود.

انجام این تمرین تنفسی، ابتدا دشوار بنظر میرسد اما به تدریج بخشی از طبیعت ثانویه شما خواهد شد. اکنون مجددا تمرین کنید. دستهای خود را در دو طرف دنده ها قرار دهید و همانطور که نفس عمیق میکشید، منبسط شدن آن را احساس کنید و همچنان که هوا به آرامی خارج میشود، احساس میکنید که دنده ها از قسمت فوقانی شروع به فرو رفتن میکند در ناحیه شکم احساس کشش مختصری میکنید. در تنفس عادی، قفسه سینه فراخ نمیشود. این نوع تنفس عمیق در اولین روز نباید بیش از 2بار انجام شود و باید به تدریج افزایش یابد و در روز دوم به 3 بار برسد. اگر میخواهید جوان و سالم بمانید، از این روش تنفسی استفاده کنید.

منبع: کتاب معجزه انرژی انگشتان

اطلاعات مطلب

دیدگاه کاربران

  1. mosadeg - 2016/12/27 - 7:27 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب