ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

14 − سه =

بستن
بستن

چگونه می توان عضلات صورت را ورزش داد؟

چگونه می توان عضلات صورت را ورزش داد؟

آموزش تمرینات ورزشی برای عضلات صورت

یک رژیم ورزشی روشی عالی برای تغییر ماهیچه‌های شما، از دست دادن میلی متر و کنترل پوست از شل شدن است.

انجام تمرینات چهره، یا یوگا از روی صورت، یک روش طبیعی برای نگاه کردن

به جوان‌تر از ماهیچه‌های صورت و کاهش چین و چروک است.

همچنین اگر یک مشکل ماهیچه بر روی صورت خود داشته باشید

تمرینات خوبی برای انجام این کار وجود دارد و ماهیچه‌های قوی‌تر برای ظاهر آرام و بااعتماد به نفس بیشتری ایجاد می‌کنید.

تقریباً ۵۰ عضله در صورت شما وجود دارد و ورزش دادن آنها می تواند

به تقویت فشار چشم و آزاد سازی تنش گردن و صورت کمک کند.

قرار دادن برخی از کارها در عضلات صورت شما می تواند

به شما چهره ای جذاب تر برای نشان دادن جهان به شما بدهد.

مطالب مرتبط


گام 1 - ورزش دادن به پیشانی و چشم‌ها

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Facial-Muscles-Step-1-Version-4.360p.mp4"][/video]

1-با انگشت خود روی پیشانی بکشید.

فقط با استفاده از انگشتان خود می توانید فشار را به پیشانی خود وارد کنید

تا با تغییر ابرو بتوانید آن قسمت از صورت را تقویت کنید. این می تواند به خطوط صاف پیشانی شما کمک کند.

نکته1: انگشتان شاخص خود را دقیقاً بالای هر چشم خود قرار دهید.

نکته2: هنگام تلاش برای بالا بردن ابرو ، روی چشمان خود بکشید.

نکته3: 10 بار تکرار کنید تا پیشانی خود را محکم کنید.

 

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Facial-Muscles-Step-2-Version-4.360p.mp4"][/video]

2-پیشانی خود را با دستان خود فشار دهید.

این تمرین ساده از کف دست شما برای ایجاد مقاومت در ضمن خم کردن ابروها استفاده می کند.

انجام این تمرین به ایجاد خطوط صاف در پیشانی شما کمک خواهد کرد.

نکته1: هر یک از کف دست های خود را در طرفین پیشانی خود قرار دهید 

قسمت پایینی هر کف دست را روی ابروهای خود قرار دهید. کف دست شما باید محکم نگه داشته شود.

نکته2: ماهیچه های ابرو خود را شگفت زده کنید ، سپس مانند عصبانیت ، آنها را پایین بیاورید.

نکته3: 10 بار بلند و پایین بیاورید ، سپس 30 ثانیه بلند و نگه دارید.

پایین آورده و به مدت 30 ثانیه نگه دارید ، سپس 10 بار دیگر به بالا و پایین تکرار کنید.

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Facial-Muscles-Step-3-Version-4.360p.mp4"][/video]

3-آسانسور ابرو انجام دهید.

با استفاده از انگشتان دست و ابرو می توانید عضلات پیشانی خود را انجام دهید.

فقط فشار کمی می تواند مقاومت کافی را برای یک تمرین خوب ایجاد کند.

نکته1: با استفاده از دو انگشت را با یک علامت صلح ، و ناخن هایتان را روی هر ابرو قرار دهید.

نکته2: پوست را با انگشتان خود به آرامی فشار دهید ، سپس مرورگرهای خود را به سمت بالا و پایین فشار دهید.

نکته3: حرکت بالا و پایین را با مرورگرهای خود 10 بار تکرار کنید.

نکته4: یک استراحت کوتاه انجام دهید ، سپس 3ست از مجموعه 10تایی را بار دیگر انجام دهید.

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Facial-Muscles-Step-4.360p.mp4"][/video]

4-پلک های خود را بکشید.

پلکهای شما برای کار کردن آسان هستند و نیازی به مقاومت زیادی ندارند.

استفاده از انگشتان دست شما می تواند در کشش آنها

از بین بردن چین و چروک و ایجاد پلک های محکم به شما کمک کند.

نکته1: بنشینید و چشمان خود را ببندید.

نکته2: از انگشتان دست خود برای بلند کردن ابرو استفاده کنید.

در حین بلند کردن ، چشمان خود را بسته نگه دارید تا هرچه ممکن پلکهایتان کشیده شود.

نکته3: این وضعیت را به مدت 10 ثانیه نگه دارید ، سپس استراحت کنید و 10 بار تکرار کنید.

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Facial-Muscles-Step-5.360p.mp4"][/video]

5-چشم‌ها را فشار دهید.

پلک‌های خود را بیشتر با فشار دادن چشمان خود با کمی مقاومت کششی از دهان باز کنید.

چون از ماهیچه‌های مختلف استفاده می‌کند, این تمرین می‌تواند به دراز کردن کل صورت شما کمک کند نه فقط چشم‌ها.

نکته1: لب های خود را به سمت پایین بکشید تا ماهیچه های صورت شما سفت شود ، سپس لب های خود را به یک طرف دیگر بکشید.

نکته2: یک ثانیه یک چشم بسته را فشار داده و سپس 10 بار تکرار کنید 

لب های خود را به سمت خود بکشید. سپس چشم دیگر را انجام دهید.

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Facial-Muscles-Step-6-Version-4.360p.mp4"][/video]

6-در حالی که چشمان خود را نگه داشته اید ، صورت خود را بکشید.

این به شما کمک می کند تا عضلات اطراف پلکهای شما ساخته شود

تا چشم های بیداری بیشتری به شما بدهد.

با استفاده از انگشتان خود مقداری مقاومت در برابر عمل اصلی باز و بسته کردن چشمان خود ایجاد کنید.

نکته1: با استفاده از انگشت شست و انگشت خود C را در اطراف چشم خود ایجاد کنید.

مطمئن شوید که انگشت نشانگر شما بالای ابرو و انگشت شست در مقابل گونه شما است.

نکته2: چشم های خود را ببندید و به آرامی پلک های خود را به هم نزدیک کنید.

بدون باز کردن چشمان ، تنش را آرام کنید.

نکته3: فشردن و آرامش پلک های خود را 25 بار تکرار کنید.

گام 2 - ورزش دهانی

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Facial-Muscles-Step-7-Version-4.360p.mp4"][/video]

1-ورزش با لبخند زدن.

یکی از ساده ترین راه های محکم کردن عضلات دهان است.

در این تمرین ، شما به آرامی دهان خود را به حالت یک لبخند کامل و موقعیت های مختلف حرکت می دهید.

این امر به شما امکان کنترل بهتر چهره و قابلیت های لبخند را می دهد.

نکته1: آهسته شروع به لبخند زدن در گوشه دهان به پهلو درحالیکه لبها هنوز هم در کنار هم هستند.

نکته2: پس از آن ، دهان خود را به سمت بالا بکشید تا دندانهای بالایی خود را در معرض دید قرار دهید.

نکته3: تا حد امکان لبخند بزنید ، دندان های خود را نشان دهید.

نکته4: پس از رسیدن به آن نقطه ، به آرامی دهان خود را شل کنید و لبخند را به نقطه شروع برگردانید.

نکته5: در این مرحله از لبخند خود چند مرحله متوقف کنید و آن موقعیت را برای 10 ثانیه نگه دارید.

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Facial-Muscles-Step-8-Version-4.360p.mp4"][/video]

2-با فشار بیشتر لبخند بزنید.

مشابه تمرین آخر ، این یکی با استفاده از مراحل مختلف لبخند شما برای کار کردن عضلات در صورت شما.

در اینجا ، انگشتان شما مقاومت بیشتری را برای کار بیشتر عضلات اطراف دهان ایجاد می کند.

نکته1: یک لبخند کامل بسازید و با فشار آوردن به هر گوشه ، انگشتان دست خود را نگه دارید.

نکته2: لب های خود را در نیمه راه و سپس به طور کامل ببندید 

با استفاده از انگشتان دست خود را برای مقاومت در برابر حرکت.

نکته3: هر موقعیت را برای 10 ثانیه نگه دارید.

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Facial-Muscles-Step-9-Version-4.360p.mp4"][/video]

3-یک ورزش رو به بالا انجام دهید.

این تمرین ماهیچه‌های اطراف لب بالایی شما را برای کمک به جلوگیری از فرو نشاندن

و حفظ یک خط محکم لبه‌ای کار می‌کند. انجام این کار به شکل صحیح به شما کمک می‌کند

لبخند قوی‌تری داشته باشید که دندان‌های بالایی شما را نشان می‌دهد.

نکته1: دهان خود را کمی باز کنید و پره‌های بینی خود را باز کنید.

تا حد امکان بینی خود را بالا بگیرید

سپس آهسته لب بالایی خود را تا جایی که می‌توانید بالا بکشید و برای چند ثانیه نگه دارید.

نکته2: دهان خود را کمی باز بگذارید و یک انگشت را زیر چشم روی استخوان گونه قرار دهید.

لب بالایی خود را به آرامی به سمت بالا در آغوش بگیرید و فشار انگشت روی صورت خود را حفظ کنید.

۱۰ ثانیه صبر کنید، سپس به آرامی به موقعیت اصلی برگردید.

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Facial-Muscles-Step-10-Version-4.360p.mp4"][/video]

4-یک تمرین لب انجام دهید.

این یک تمرین ساده است که به افزایش جریان خون به لب های شما کمک می کند.

با این کار قسمتهای گوشتی سالم تر ، سرزنده تر و طبیعی تر خواهد شد.

نکته1: دهان خود را کمی باز کنید تا مطمئن شوید که لب های بالا و پایین شما بطور یکسان باز هستند.

نکته2: لب پایینی خود را به جلو بکشید تا زمانی که با لب بالایی شما ارتباط برقرار کند.

نکته3: لب های بالا و پایین خود را به سمت دهان بکشید. فشار وارد کنید ، سپس استراحت کنید.

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Facial-Muscles-Step-11-Version-4.360p.mp4"][/video]

5-یک تمرین تقویتی فک پایین انجام دهید.

این تمرین قسمت مهم لبخند زدن ، صحبت کردن و جویدن را انجام می دهد

و همچنین هر کار دیگری که دهان شما انجام می دهد. چنین تمرینی به شما کمک می کند

تا از چانه مضاعف جلوگیری کنید و از پیری شیارهای قسمت پایینی صورت خود جلوگیری کنید.

نکته1: بدون اینکه لبهای خود را باز کنید ، دندانهای خود را جدا کنید.

نکته2: تا آنجا که می توانید لب پایین خود را به سمت بالا بکشید و 5 ثانیه نگه دارید.

نکته3: به آرامی فک ، لب ها را برگردانید ، و سپس دندان ها را به حالت اولیه خود برگردانید.

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Facial-Muscles-Step-12-Version-4.360p.mp4"][/video]

6-دهان OO-EE را انجام دهید.

حرکت دهان به برخی از صداهای اصلی می تواند به شما در هدف قرار دادن

لب ها و همچنین عضلات بین لب و بینی فوقانی شما کمک کند.

این یک تمرین ساده است که در هنگام ایجاد صداها فقط به برخی حرکات مفرط صورت نیاز دارد.

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Facial-Muscles-Step-13-Version-4.360p.mp4"][/video]

7-انگشت خود را بمکید.

از فشار طبیعی از یک حرکت مکنده برای محکم کردن لب های خود استفاده کنید.

نکته1: انگشت خود را در دهان خود بگذارید و تا حد امکان آن را بمکید.

نکته2: در حین انجام این کار ، آن را به آرامی از دهان خود خارج کنید.

نکته3: 10 بار تکرار کنید.

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Facial-Muscles-Step-14.360p.mp4"][/video]

8-هنگام لبخند زدن روی گونه های خود فشار دهید.

این به تقویت عضلات گونه کمک می کند. هنگام انجام این تمرین حتما سر خود را عقب نگه دارید.

نکته1: با سه انگشت وسط خود روی گونه ها فشار دهید

نکته2: در حالی که می خواهید فشار دهید ، تا حد امکان لبخند بزنید تا انگشتان دست خود را به عقب برگردانید.

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Facial-Muscles-Step-15.360p.mp4"][/video]

9-گونه‌های خود را بالا بکشید.

این تمرین می‌تواند به خطوط خنده نرم و خطوط ریز اطراف لب شما کمک کند.

دست‌هایتان در اینجا کار می‌کنند و ماهیچه‌های صورت و پوست شما را کشش می‌دهند.

نکته1: کف دست خود را محکم در مقابل گونه های خود قرار دهید.

نکته2: گوشه های لب خود را به سمت خود بکشید تا دندانها و لثه های فوقانی خود را در معرض خود قرار دهید.

نکته3: این موقعیت را به مدت 30 ثانیه نگه دارید ، رها کنید و 3 بار تکرار کنید.

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Facial-Muscles-Step-16-Version-4.360p.mp4"][/video]

10-لب های خود را فشار دهید.

این تمرین به وضعیت عضلات لب شما کمک می کند.

یک بار دیگر دستان شما با فشار دادن صورت در اطراف دهان و بینی شما کار را انجام می دهند .

نکته1: کف دست خود را روی صورت خود قرار دهید

که لبه بیرونی آن روی خطوط خنده و لبه‌های پایینی آن در قسمت بالای فک قرار دارد.

از کل کف دست خود برای فشار آوردن به صورت خود استفاده کنید.

نکته2: از عضلات لب خود (نه دستان) استفاده کنید تا لبهای خود را به هم بپیچانید و 20 ثانیه نگه دارید.

سپس کف دست خود را به سمت بینی خود فشار دهید و 10 ثانیه نگه دارید.

نکته3: تمرین را 3 بار تکرار کنید.

گام 3 - مراقبت از صورت خود

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Facial-Muscles-Step-17.360p.mp4"][/video]

1-تا آنجا که می توانید لبخند بزنید.

همراه با تمرینات خاص ، لبخند زدن منظم می تواند به تقویت عضلات شما کمک کند

در حالی که در هنگام انجام تمرینات به همان اندازه عجیب به نظر نمی رسد.

به علاوه ، لبخند زدن اغلب می تواند باعث آرامش و اعتماد به نفس شما شود و به شما در کاهش استرس روزمره کمک کند.

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Facial-Muscles-Step-18.360p.mp4"][/video]

2-صورت خود را تمیز نگه دارید.

صورت خود را مرتبا بشویید تا ناخالصی ها از بین برود و پوست خود را شفاف نگه دارید.

علاوه بر این ، برخی از محصولات مراقبت از پوست را مانند یک پاک کننده ساده ، مرطوب کننده و رتینوئید به شستشو خود اضافه کنید.

این رژیم باید ساده باشد ، زیرا بسیاری از محصولات می توانند باعث از بین رفتن مواد دیگر شوند.

مراقبت از صورت خود

3- غذاهای مقوی و سالم بخورید.

بخشی از تمرینات صورت کمک به سفت کردن پوست برای داشتن ظاهری قوی و جوان تر می کند.

برای کمک به تقویت پوست صورت ، باید رژیم خود را به خوبی مدیریت کنید.

غذاهای حاوی ویتامین های A و C و همچنین اسیدهای چرب امگا 3 را قوی کنید.

این رژیم به شما کمک می کند تا پوست شما شفاف و عضلات صورت به خوبی توسعه یابد.

نکته1: برخی غذاهای خوب برای چهره شما شامل میوه ها و سبزیجات تیره رنگ و

برگ مانند هویج ، زردآلو ، اسفناج ، گوجه فرنگی و زغال اخته ، لوبیا ، نخود فرنگی و عدس ، ماهی های چرب

مانند ماهی قزل آلا و ماهی خال مخالی ، آجیل ، سیر و شکلات تیره است. به طور کلی ، غذاهایی

که به طور کلی برای شما سالم هستند ، برای صورت و پوست شما نیز سالم هستند.

نکته2: غذاهایی که دارای کربوهیدراتهای فرآوری شده یا تصفیه شده و چربیهای ناسالم هستند

باعث افزایش پیری در پوست شما می شود ، بنابراین در خوردن آنها مراقب باشید.

[video width="640" height="360" mp4="http://wikichejoor.ir/wp-content/uploads/2019/09/Exercise-Facial-Muscles-Step-20.360p.mp4"][/video]

4-صورت خود را از آفتاب محافظت کنید.

اگر مراقب باشید آفتاب به راحتی می تواند به پوست شما آسیب برساند و به چهره شما پیرتر جلوه می کند.

در ساعت های اوج (10 صبح تا 2 بعد از ظهر) از قرار گرفتن در بیرون خودداری کنید 

از پوشیدن لباس هایی که بدن شما را پوشانده است بپوشید و از ضد آفتاب استفاده کنید.

اطلاعات مطلب

  • بانو
  • 111 بازدید
  • (1 votes, average: 3٫00 out of 5)
    Loading...
  • آخرین ویرایش توسط : مهدی هاتفی نیا - شنبه, ۰۶ مهر ۹۸, ۶:۴۹ ب.ظ

دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب تصادفی پر بازدید