ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

بیست + یازده =

بستن
بستن

چگونه می توان در هنگام تلاش برای به انجام رساندن کارها ، دچار پریشانی نشویم؟

چگونه می توان در هنگام تلاش برای به انجام رساندن کارها ، دچار پریشانی نشویم؟

هیچ کس نمی تواند ۱۰۰٪ از وقت خود را در کار بماند ، اما دائم پریشان بودن می تواند

مانعی جدی برای انجام کارها به همراه آورد. حواس پرتی ها وقت شما را از بین می برد

و باعث استرس غیرضروری می شود. با این حال ، اگر به نحوه سازماندهی زمان و محیط

کار خود توجه داشته باشید و خود را برای انجام کارهای مورد نیاز خود آماده کنید،

می توانید حواس پرتی های خود را به میزان قابل توجهی محدود کنید. در مورد

عادات و راهکارهایی که می توانید بسازید بیاموزید تا حواس خود را در محل کار

به حداقل برسانید، تمرکز خود را بر روی کار مورد نظر تقویت کرده و توانایی کلی تمرکز خود را بهبود بخشید.

با ویکی چجور همراه باشید.

مطالب مرتبط


گام 1 - به حداقل رساندن حواس پرتی ها

به حداقل رساندن حواس پرتی ها

بزرگ‌ترین مجرمان را شناسایی کنید. به این فکر کنید که وقتی حواس تان پرت است

دقیقا ً چه اتفاقی می‌افتد. این احتمال وجود دارد که چندین مجرم مثل عدم وجود خواب

و یک محیط پر سر و صدا وجود داشته باشند. همه دلایلی را که می‌توانید به آن فکر کنید.

را یادداشت کنید تا بدانید باید چه چیزی را مورد توجه قرار دهید تا شما به مسیر خود برگردید.

  • به عنوان مثال، لیست شما ممکن است شامل: خواب آلودگی، اعتیاد به

رسانه های اجتماعی، عدم سازماندهی و وقفه های مداوم باشد.

  • پس از لیست خود ، سعی کنید مقصران را از بین ببرید. به عنوان مثال، سعی کنید.

بیشتر بخوابید، نشانک های رسانه های اجتماعی خود را از بین ببرید و با یک سیستم سازمانی آشنا شوید.

  • همه این مقصرات برطرف نمی شوند، اما از بین بردن برخی از آنها کمک می کند.
به حداقل رساندن حواس پرتی ها

مکانی برای تنها بودن پیدا کنید. اگر واقعاً باید کاری را انجام دهید،

احتمالاً ساده ترین راه برای از بین بردن احتمال هر گونه حواس پرتی اجتماعی است.

یک دفتر خالی ، کلاس درس ، اتاق کنفرانس یا مکان خاموش دیگری برای راه اندازی

فروشگاه پیدا کنید. اگر قادر باشید کار از خانه می تواند به شما کمک کند.

فضای لازم را برای تکمیل کار مورد نظر در اختیار شما قرار دهد.

  • متناوبا، برخی افراد کار کردن در محیط ساکت را دشوارتر می‌ دانند.

در این مورد کار کردن در یک کافه یا کتابخانه را مد نظر قرار دهید.

به حداقل رساندن حواس پرتی ها

هدفون ببندید. اگر مکررا ً توسط صدا،  موسیقی، یا مکالمه حواس تان را پرت کنید،

سعی کنید هدفون ‌های سر صدا بزنید تا بتوانید آن‌ها را تنظیم کنید . این گزینه

خوبی برای افرادی است که در دفاتر شلوغ با برنامه‌های کف باز کار می‌کنند.

  • اگر موسیقی به شما در کار کمک می کند ، می توانید آن را با هدفون گوش دهید

تا به تنظیم صدای حواس پرتی بپردازید. فقط مطمئن شوید که موسیقی متن فیلم

به جای حواس پرتی انگیزه ایجاد می کند.

  • به عنوان مثال ، بسیاری از مردم می دانند که سازها بهتر از آهنگ های متن

ترانه هستند زیرا کلمات می توانند توجه شما را از وظیفه مورد نظر دور کنند.

به حداقل رساندن حواس پرتی ها

فضای کاری خود را سازماندهی کنید. دسک تاپ خود را فقط به مواردی که بلافاصله

برای آن کار می کنید محدود کنید تا هیچ ماده اضافی برای منحرف کردن شما وجود نداشته باشد.

  • اگر فضای کاری شما به هم ریخته است ، با یک سیستم سازمانی همراه شوید

تا آن را روشن نگه دارید. به عنوان مثال ، شما می توانید یک سیستم تشکیل پرونده

برای مقالات ایجاد کنید و یک سینی برای کارهای دریافتی روی میز خود نگه دارید.

به حداقل رساندن حواس پرتی ها

کار برون‌خط است. این روزها ، ایمیل‌ها ، وب سایت‌ها ، شبکه‌های اجتماعی

و تلفن‌های همراه برای اکثر اختلالات و عوامل حواس‌پرتی در نظر گرفته می‌شوند.

اگر نیازی به استفاده از اینترنت یا دستگاه خاصی برای کار در دسترس نیاز ندارید،

آن‌ها را خاموش کنید.

  • در صورت امکان تلفن خود را در حالت خاموش قرار دهید. اگر مجبور هستید.

این کار را ادامه دهید ، هر روز 1 تا 2 ساعت تلفن را کنار بگذارید که در طی آن می توانید

به وظایف خود توجه کنید.

  • در نظر بگیرید برنامه ای مانند Freedom، Anti Social، Turkey Cold، SelfControl

و Time Time را دنبال کنید. این کار شما را از استفاده از اینترنت یا بازدید از سایت های

خاص برای مدت زمان مشخصی منع می کند.

  • اگر به کاری که انجام می دهید به اینترنت نیاز دارید ، حواس پرتی های احتمالی

را با مسدود کردن وب سایت هایی که بزرگترین حواس پرتی برای شما هستند،

مانند توییتر یا فیس بوک ، محدود کنید.

به حداقل رساندن حواس پرتی ها

مدت زمانی را که از طریق ایمیل صرف می کنید محدود کنید. بسیاری از ما برای

ارتباطات مهم روزانه به ایمیلها اعتماد می کنیم ، اما این بدان معنا نیست که شما

باید به محض ورود ، همه ایمیل ها را مشاهده کنید. سعی کنید با برنامه ریزی جلسات

تعیین شده برای مقابله با ایمیل ، تعداد دفعاتی که صندوق ورودی خود را در طول

روز بررسی می کنید محدود کنید.

  • اگر کار شما نیاز دارد که به طور مرتب ایمیل خود را بررسی کنید، هر روز 1 تا 2 ساعت

برای بررسی ایمیل خود برنامه ریزی کنید. در زمان های دیگر به آن نگاه نکنید.

  • اگر می توانید، این ایده خوبی است که هشدارهای پیام خود را خاموش کنید.
  • یک صندوق ورودی روشن و منظم برای مدیریت آسان تر و پریشانی کمتری خواهد بود.

ایمیل های غیر ضروری را حذف کرده و موارد مهم را در پوشه هایی با وضوح مشخص بایگانی کنید.

به حداقل رساندن حواس پرتی ها

مدیریت تعاملات اجتماعی. گپ زدن با یک دانشجو یا هم‌کار در طول روز وقفه‌ای بزرگ است.

اما اگر مردم دائما ً شما را بمباران کنند. می‌تواند به شدت بهره‌وری شما را محدود کند.

در مورد آگاه‌سازی مردم در زمانی که دوست دارید تنها بمانید.

  • سیگنال‌ها را برای زمانی که فردی اجتماعی هستید ایجاد کنید و نه. به عنوان مثال،

اگر شما یک دفتر داشته باشید، به مردم بگویید که وقتی در باز است آزاد باشند،

اما نه وقتی که در بسته می‌شود.

  • افراد را تشویق کنید که با برداشتن صندلی‌های اضافی و یا ایستادن

در زمانی که کسی حرف شما را قطع می‌کند ، از فضای کاری خود دور بمانید.

گام 2 - تمرکز روی تکلیف در دست

تمرکز روی تکلیف در دست

اهداف قابل مدیریت را تنظیم کنید. تمرکز بر آنچه که برای انجام دادن یک لیست

برای هر روز یا جلسه کاری نیاز دارید راحت‌تر خواهد بود. برای مثال لیست شما

ممکن است شامل مکاتبات رسیدگی، نوشتن گزارش مواجه با مشتری،

کار بر روی یک ارائه داخلی و تنظیم یک جلسه باشد.

  • اگر لیست کارهای شما در زمان مشخص انجام پذیر نیست، مهمترین

یا مهمترین کارهایی را که باید روی آن تمرکز کنید انتخاب کنید.

 

گام 3 - بهبود تمرکز

بهبود تمرکز

یک صبحانه خوب بخورید. بسیاری از افراد اولین وعده غذایی روز خود را از دست می دهند،

اما خوردن یک صبحانه سالم می تواند غلظت و عملکرد شما را در طول روز بالا ببرد.

از غذاهایی با پروتئین و فیبر مانند ماست ، تخم مرغ ، غلات سبوس دار و آجیل خودداری کنید.

تا به شما بهترین فرصت برای تمرکز خود را بدهید.

اطلاعات مطلب

دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب تصادفی پر بازدید