ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

چهار × پنج =

بستن
بستن

چگونه میتوان رشد موها را سریعتر کرد؟

چگونه میتوان رشد موها را سریعتر کرد؟

مو یکی از مهمترین فاکتور های زیبایی میباشد.داشتن موهایی بلند، زیبا و پرشت از خواسته های همه افراد میباشد. اینترنت پر از پیشنهادات برای سرعت بخشیدن به رشد موهاست، اما ما فکر می کنیم با چند راهکار ساده نظیر تغییر و اصلاح رژیم غذایی، تغییرات شیوه زندگی و مراقبت صحیح از موهایتان  تفاوت واقعی را در رشد و تقویت موهایتان مشاهده می کنید.

 

مطالب مرتبط


گام 1 - تغییر رژیم غذایی

تغییر رژیم غذایی

پروتئین را در رژیم روزانه خود قرار دهید : مو و ناخن شما عمدتا از یک پروتئین به نام کراتین تشکیل شده است. رشد مو سه مرحله دارد:anagen (زمانی که مو در حال رشد است)، catagen (زمانی که رشد شروع به متوقف شدن می کند) و telogen (زمانی که رشد مو متوقف می شود و  یا موها شروع به از بین رفتن می کنند). توقف رشد موهای کم پروتئین نسبت به موهای غنی از پروتئین سریعتر اتفاق می افتد.

  • مرغ، تخم مرغ و ماست منبع خوبی از پروتئین هستند.
  • نیازهای پروتئین شما می تواند بر اساس وزن و شیوه زندگی شما متفاوت باشد. اکثر مردم نیاز دارند بین 45 تا 55 گرم (1.6 تا 1.9 اونس) پروتئین در روز داشته باشند.
تغییر رژیم غذایی

مصرف آهن و روی خود را افزایش دهید. مواد معدنی مانند آهن و روی برای تولید پروتئین هایی که در رشد و تقویت موهای بدن دخیل هستند موثر میباشند. یکی از علل های اصلی ریزش مو کمبود اهن میباشد.

  • شما می توانید آهن و روی را به طور طبیعی در غذاها مانند اسفناج، لوبیا و غذاهای دریایی دریافت کنید.
  • مقدار مصرف روزانه آهن و روی شما بستگی به سن، جنس و شیوه زندگی شما دارد. قبل از انجام تغییرات در مصرفروزانه مواد معدنی، با پزشک خود صحبت کنید.
تغییر رژیم غذایی

خوردن غذاهای غنی از ویتامین : ویتامین D برای رشد مو بسیار مهم است. ویتامین C نیز برای جذب آهن اهمیت دارد. ویتامین C در میوه های مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو رایج است. شما می توانید ویتامین D را از خورشید و منابع غذایی مانند شیر غنی شده و آب پرتقال دریافت کنید.

  • قبل از انجام تغييرات در مصرف روزانه ويتامين، با پزشک خود صحبت کنيد.
تغییر رژیم غذایی

مصرف بیوتین و دیگر ویتامین های B خود را افزایش دهید : بیوتین و دیگر ویتامین های B می تواند به تدریج به سالم شدن موها  کمک کند، بنابراین سعی کنید که این ویتامین ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید. شما می توانید مطمئن باشید که شما با گرفتن روزانه، یک مولتی ویتامین به اندازه کافی از این ویتامین ها دریافت می کنید. شما همچنین می توانید غذاهای غنی از این ویتامین ها را بخورید.

  • تخم مرغ، پنیر، قارچ، بادام و گل کلم همه منابع خوب بیوتین هستند. 
  • ویتامین B در ماهی، گوشت، تخم مرغ، لبنیات، سبزیجات برگ، نخود فرنگی و لوبیا وجود دارد. 
تغییر رژیم غذایی

تمرکز بر چربی های خوب : اسیدهای چرب امگا 3 برای رشد مو مورد نیاز است. همچنین در براق و سالم نگه داشتن موهای شما موثر می باشد. بدن شما این چربی طبیعی را تولید نمی کند. 

  • شما می توانید اسیدهای چرب امگا 3 را از ماهی دریافت کنید. 

گام 2 - اصلاح شیوه ی زندگی

اصلاح شیوه ی زندگی

کوتاه کردن مرتب موهابا گذشت زمان، رشته های مو شروع به تقسیم شدن در انتها می کنند(مو خوره). کوتاه کردن مرتب مو ظاهر موها را بهتر کرده و به از بین رفتن موخوره ها و شکنندگی مو کمک می کند و این امر موجب میشود که رشد مو در نظر ما سریعتر  شود و همچنین به دلیل پیشگیری از شکستگی موها باعث می شود مو ها بلند تر دیده شود.

اصلاح شیوه ی زندگی

استفاده از یک بالش ابریشم : موهای شما می تواند به نخ های روی یک پارچه کتانی بچسد. شما با استفاده از یک بالش ابریشمی میتوانید این اصطکاک را کاهش دهید و شکستگی موهایتان را کاهش دهید.

اصلاح شیوه ی زندگی

اجتناب از پوشاندن موهای خود در یک حوله  : پوشاندن موها با حوله و بستن ان در بالای سر، پس از دوش گرفتن می تواند باعث شکستگی مو شود. شما می توانید بعد از حمام موی خود را با وله به ارامی فشار دهید تا هرگونه اب اضافی از روی ان خشک شود و اینکار با حوصله انجام دهید هیچ وقت حوله را به صورت ناگهانی و یا با حرکات خشن و تند روی سرتان نمالید.

  • با توجه به الیاف ضخیم حوله، مالش حوله بر روی موهایتان، که یکی از شایع ترین علل ایجاد وز است می توانید با استفاده از یک تی شرت نخی نرم، روبالشی و یا لباس با الیاف میکروفایبر/حوله میکرو فایبر برای پوشاندن موهای خود استفاده کنید.

گام 3 - مراقبت از موهای شما

مراقبت از موهای شما

 از شست و شوی روزانه مو با شامپو اجتناب کنید:مگر اینکه موی شما واقعا چرب باشد، شامپو کردن روزانه موها باعث خشکی مو می شود و به موها آسیب میرساند. با شستن چند روز یکبار، به روغن های طبیعی بدنتان اجازه می دهید تا موهای شما را حفظ کنند.

مراقبت از موهای شما

ازنرم کننده مو استفاده کنید : برای جلوگیری از وزوز شدن مو پس از استفاده از شامپو، از نرم کننده مو در ساقه موها استفاده می شود . نرم کننده مو کمک می کند تا روغن های طبیعی سر که در موقع شامپو زدن موی سر از بین رفته اند دوباره پر شوند. این مواد (نرم کننده) پس از استفاده باید از موی سر شسته (ابکشی) شوند.

مراقبت از موهای شما

موهای خود را با آب سرد شستشو دهید :  شامپو ونرم کننده را از موهای خود بشویید، سپس موهای پاک خود را زیر آب خنک قرار دهید. آب سرد تضمین می کند که فولیکول موی سرتان سفت و محکم است و همچنین باعث کاهش ریزش مو پس از دوش گرفتن میشود. 

مراقبت از موهای شما

استفاده از حرارت و رنگ مو را کم کنید : استفاده از گرما و رنگ مو  در طول زمان  باعث آسیب رسیدن به موهایتان میشود. سعی کنید میزان گرمایی مورد استفاده موهایتان (مانند سشوار:با درجه حرارت کمتر و در فاصله ی دورتر)  کمتر کنید و برای به حداقل رساندن اسیبی که رنگ مو به موهای سر وارد می کند از شامپوهای ایمن مخصوص موهای رنگ شده با کمترین مدت زمان بعد از رنگ آمیزی  استفاده کنید.

مراقبت از موهای شما

موهای خود را با دقت برس بکشید : از یک شانه بزرگ دندان استفاده کنید و موها را به آرامی جدا کنید. شانه را از انتهای مو خود بکشید و به سمت بالا ادامه دهید. برای جلوگیری از اسیب دیدگی و شکستگی موها از شانه کردن مو در حالت خیس و بستن موها بصورت دم اسبی خودداری فرمائید.

اطلاعات مطلب

  • پوست و مو
  • 524 بازدید
  • blankblankblankblankblank (5 votes, average: 5,00 out of 5)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : مهدی هاتفی نیا - یکشنبه, 21 ژانویه 18, 8:12 ب.ظ
  • wikihow

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب