ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

1 + 9 =

بستن
بستن

چگونه فکرمان را مدیریت کنیم؟

چگونه فکرمان را مدیریت کنیم؟

6

 

برای شروع به فکرهایتان بیشتر توجه کنید، بدون اینکه بخواهید آنها را شناسایی کنید. در واقع شما باید به عنوان فردی جدا از خودتان به توجه به افکارتان ادامه دهید. ممکن است در این میان گاهی این افکار شما را با خودش به رویا بکشاند، به خصوص اگر مبتدی باشید. هیچ اشکالی ندارد. سعی کنید هر چه سریع‌تر این حالت را از خود دور کنید و دوباره به عنوان یک ناظر به فکرهایی که از سرتان می‌گذرد، توجه کنید.

نگذارید افکارتان مزاحم شما شوند. آنها را قضاوت یا سرزنش نکنید. سعی نکنید آنها را کنترل کنید. بعد از مدتی شما می‌توانید یاد بگیرید که افکار منفی شما درباره چه چیزهایی است. حالا سعی کنید افکار مثبتی را که می‌تواند جایگزین این افکار منفی باشد، شناسایی کنید تا به دنبال آن رفتارهای مثبتی را در خود به وجود آورید. تلاش ما باید در این راستا باشد که مقدار افکار منفی و غیرضروری را هر چه کمتر کنیم و کیفیت و چگونگی افکار مثبت و ضروری را در ذهن خود تقویت کنیم. خودتان را مشغول کنید. یک غذای ساده، یک نفس عمیق و انجام تمرینات آرام کننده به سادگی به توانایی شما در مدیریت افکارتان کمک می‌کنند. از کارهای دیگر انتظار زیادی برای این کمک نداشته باشید.

مطالب مرتبط


گام 1 - با طی كردن مراحل زیر این توانایی در ما ایجاد خواهد شد، امتحان كنید:

 

افكار منفی خود را شناسایی كنید
یك دفترچه یادداشت كوچك با خود داشته باشید. یادداشتی از افكار خود تهیه كنید. لحظه‌هایی از روز را كه طی آن شاد بوده‌اید، در دفترچه بنویسید. آیا آنها مثبت، كارآمد و كافی بوده‌اند یا اینكه افكاری گیج كننده، اغراق‌آمیز و منفی داشته‌اید؟ آیا به رابطه میان آنچه اتفاق افتاده و عكس‌العمل‌هایی كه شما در برابر آن نشان داده‌اید، توجه كرده‌اید؟ اگر جواب مثبت است، آیا شما نتایج افكار منفی را تجربه كردید؟ آیا تفاوتی میان كلمات و افكارتان وجود داشت؟ اگر این تفاوت وجود داشت، توجیه آن منطقی و درست بود یا خیر؟ آیا می‌توانستید راه بهتری برای ایجاد هماهنگی میان افكارو كلمات‌تان پیدا كنید؟

 

افکار منفی
یك خورشید قدرتمند را كه نور قوی دارد، مجسم كنید. از این شعاع نورانی درخشان برای نابودی افكار منفی، فكرهای ناخواسته، تصورات و حس‌های نامطلوب كه شناسایی می‌كنید، استفاده ببرید. این خورشید را مانند یك اسلحه كه تمام وقت آماده شلیك است و به طور اتوماتیك افكار منفی را هدف قرار داده و آنها را می‌كشد، در ذهن خود داشته باشید. یادتان نرود كه این خورشید را به عنوان دوست صمیمی و خیلی مهربان در تصور خود داشته باشید. به خاطر داشته باشید كه چند بار در روز ناچار به استفاده از این خورشید شده‌اید. این كار باعث پیشرفت تدریجی هوشیاری شما می‌شود و افكارتان از این طریق رشد می‌كنند. علت افت شدید افكار منفی این است كه هر گاه ما از چیزی استفاده نكنیم، به تدریج آن را از یاد می‌بریم و به عبارتی گم می‌كنیم.

 

فكار مثبت را جایگزین كنید
یكی از گام‌های حیاتی در این فرآیند، جایگزینی سریع افكار مثبت به جای افكار منفی از بین رفته است. هر چه مدت این جایگزینی كوتاه‌تر باشد، بهتر است. طولانی شدن زمان جابه‌جایی میان افكار منفی و مثبت باعث می‌شود كه قدرت افكار شب كاهش پیدا كند. موفقیت و آرامش ما به شناخت كامل اهدافمان و پیگیری موثر برای دست‌یافتن به آنها است كه هر دوی این عوامل به چگونگی مدیریت افكار ما بستگی دارد. كیفیت افكار ما است كه كیفیت برون‌دهی خود را كه عمل ما است، تعیین خواهد كرد. افكار ما قدرت جامه عمل پوشاندن به خود را دارند زیرا آنها وسیله‌ای هستند كه انرژی درونی ما را به سمت فعالیت‌های جسمی یا ذهنی هدایت و كانالیزه می‌كنند. شرایط بیرونی و سایر تبعات آن فقط در صورتی می‌توانند به ما آسیب برسانند كه ما این اجازه را از طریق افكارمان به آنها بدهیم. مثبت سخن بگویید، سخنان مثبت بزرگان را بخوانید. در محیط زندگی خود پوستر‌ها و كارت‌هایی كه پیام‌های مثبت بر آنها نوشته شده بر در و دیوار بچسبانید.
منابع: هنر فکر کردن، همراه با قرآن، تفکر مثبت مقدمه زندگی مثبت

اطلاعات مطلب

  • ارتباط اجتماعی
  • 311 بازدید
  • blankblankblankblankblank (No Ratings Yet)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : فخر کامبیز - دوشنبه, 24 آوریل 17, 8:58 ق.ظ

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب