گام 1 - استفاده از روش های فیزیکی

استفاده از روش های فیزیکی

انجام ورزش به صورت منظم  و حداقل 3 بار در هفته، راه رفتن، حرکات ایروبیک، دویدن و دیگر ورزش های هوازی باعث می شوند فشار خون شما بالا برود.

استفاده از روش های فیزیکی

استراحت توام با کشش، اگر در محل کار یا اتوبوس یا جای ثابتی به مدت طولانی قرار دارید باید از حرکات کششی استفاده کنید تا ضمن رسیدن اکسیژن به بدنتان فشار خون خود را نیز افزایش دهید. انجام هر یک ساعت این حرکات کششی سبب افزایش فشار می شود. 

استفاده از روش های فیزیکی

بالا نگه داشتن پا، اگر دارای فشار خون پایین وضعیفی هستید و قلب شما پمپاژ ضعیفی دارد سعی کنید پاهای خود را بالا نگه دارید. در این وضعیت حجم خون بیشتری به سر و به قلب بر می گردد و باعث افزایش فشار خون می شود.

استفاده از روش های فیزیکی

استفاده از جوراب های واریس، استفاده از جوراب های تنگ مانند جوراب واریس سبب می سود که حجم خون جمع شده در پاها کاهش یافته در سایر ارگانها حضور داشته باشد واین امر سبب افزایش فشار خون می گردد.

استفاده از روش های فیزیکی

استفاده از ماساژ برای افزایش فشار خون، انجام ماساژ روزانه یا هفتگی بر روی بدن شما علاوه بر این که فشار خون نواحی ماساژ شده را افزایش می دهد سبب باز شدن جریان های مسدود می گردد و فشار خون را افزایش می دهد. استفاده از روغن های مخصوص مانند رزماری باعث افایش فشار خون حین ماساژ می شود.

گام 2 - استفاده از رژیم های غذایی

استفاده از رژیم های غذایی

استفاده از رژیم غذایی مناسب سبب بهبود و افزایش فشار خون می شود، استفاده از مواد غذایی سالم سبب افزایش فشار خون می شود :

  • سبزیجات 
  • گوشت قرمز
  • تمام حبوبات
  • روغن های مفید (این روغن ها در مواد غذایی همچون روغن ماهی، آووکادو و دانه ها و اجیل موجودند)

گام 3 - تغییر در سبک زندگی

تغییر در سبک زندگی

ترک سیگار، نیکوتین موجود در سیگار باعث کاهش فشار خون می شود لذا اگر می خواهید فشار خون بالایی داشته باشید باید سیگار را ترک کنید!!!