ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

3 × 2 =

بستن
بستن

چگونه عادات مربوط به تناسب اندام خود را حفظ کنید؟

چگونه عادات مربوط به تناسب اندام خود را حفظ کنید؟

میزان ورزش خود را تعیین کنید و ورزشی آرام و سبک را انتخاب کنید.
دو ساعت دویدن یا شرکت در کلاس های ایروبیک در روز اول باعث تناسب اندام شما نمی شود. حتی اگر این ورزش تند و فعالیت های شدید باعث آسیب دیدگی شما نشود، باعث خستگی، جراحت و گاهی اوقات تنفر شما از ورزش می شود. ورزش های راحت را انتخاب کنید.
اگر می توانید مسافت منزل تا محل کار خود را پیاده طی کنیدو این پیاده روی آرام تنها نیم ساعت وقت شما را می گیرد، بهتر است این راه را انتخاب کنید تا این که هر روز مجبور باشید در کلاس های ورزشی شرکت کنید؛ قبل از این که در کلاس ها و باشگاه های ورزشی شرکت کنید در مورد آن و زمان مورد نیاز خود کاملاً فکر کنید اگر می توانید آن ورزش ها را در منزل انجام دهید، سعی کنید با انجام حرکات ورزشی و نرمشی در منزل در زمان و پول خود صرفه جویی کنید.
● ورزش را در برنامه روزانه خود و اولویت قرار دهید
نداشتن وقت برای ورزش کردن فقط یک بهانه است تحقیقات و بررسی ها نشان می دهد افراد ورزشکار و افرادی که ورزش نمی کنند هر دو به یک اندازه اوقات فراغت دارند یعنی حدود ۲۴ ساعت در هفته. سعی کنید اوقات مشغول بودن خود را با میزان بیشتر ورزش افزایش دهید نه با فرار از آن.
به آن چیزی که به دست می آورید توجه کنید
نمی توانید مزایای بدست آمده از ورزش را برای مدت طولانی ذخیره کنید. البته یک یا دو روز ورزش نکردن مشکلی ایجاد نمی کند، اما متوقف کردن آن به مدت طولانی می تواند شما را درست سر جای اولتان قرار دهد. حتماً ورزشکاران حرفه ای نیز اگر برای چند هفته ورزش نکنند مقداری از تناسب اندام خود را از دست می دهند.
● یک درجه تناسب اندام راحت و مناسب پیدا کنید
لازم نیست برای رسیدن به اهداف تناسب اندام ایده آل خود مدت زمان یا نوع ورزش خود را تغییر دهید و بر شدت آن بیفزایید، گاهی رسیدن به آن تناسب اندام خیلی کمتر از آن چیزی که شما تصور می کنید احتیاج به تحرک و فعالیت دارد. در حقیقت افزایش زمان ورزش و نوع تحرک گاهی می تواند باعث آسیب رسیدن به بدن شما شود.
● عقب گردهای موقتی را بپذیرید
یک بیماری، یا یک آسیب دیدگی جزیی ممکن است برای مدتی باعث توقف برنامه ورزشی شما شود و چنانچه چند روز از برنامه ورزشی خود را از دست دادید بلافاصله پس از بهبود رژیم غذایی مناسبی را انتخاب کنید و از همانجایی که برنامه خود را متوقف کردید، دوباره آغاز کنید. شاید مجبور باشید چند روز اول را کمی سخت تر کار کنید اما با اندازه گیری وزن خود دوباره به برنامه قبلی خود بازگردید.
باورزش فرصت های سلامتی برای خود ایجاد کنید
افراد سیگاری و افرادی که دچار اضافه وزن هستند، بیشتر از بقیه افراد تمایل به ترک ورزش دارند. ولی اجازه دهید تا ورزش باعث ترک سیگار و ترک خوردن غذای ناسالم و پرکالری در شما شود.
● در مسابقات شرکت کنید
در رقابت های شنا، تنیس، گلف شرکت کنید، زیرا شرکت در مسابقات باعث می شود تا همواره به رژیم غذایی و تناسب اندام خود دقت کنید و توجه داشته باشید.
● به خود جایزه دهید
رسیدن به تناسب اندام و ثابت باقی ماندن کار بزرگ و پرزحمتی است. بنابراین برای تشویق خود، برای خود لباس های نو بخرید یا مسافرتی تفریحی ترتیب دهید.

مطالب مرتبط


اطلاعات مطلب

  • سلامت
  • 332 بازدید
  • blankblankblankblankblank (No Ratings Yet)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : ناهید لاهرودی - پنج‌شنبه, 28 جولای 16, 6:41 ق.ظ

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب