ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

4 − چهار =

بستن

صرافی ملی ایران قیمت لحظه‌ای آخرین بروز رسانی 10:11:01*** 1398/06/23: قیمت فروش دلار 11500 تومان و قیمت فروش یورو 12750 تومان

تیتر اصلی روزنامه ها شنبه 1398/06/23::: مردم سالاری: شایعه کاهش تحریم; بلومبرگ به نقل از منابع آگاه مدعی شد که رئیس جمهور آمریکا ممکن است کاهش تحریم‌های ایران را به عنوان مقدماتی برای دیدار با رئیس جمهور ایران بررسی کند. *** شرق: سانتریفیوژهای جدید در گام سوم *** ایران: فروغ دیپلماسی غروب تندروی; «آتش به خانه افتاده است» شاید بهترین وصف این روزها برای امریکایی باشد که بعد از فراز و نشیب سال‌های اخیر در مناسباتش با ایران در بازتکرار سیاست منزوی کردن آن و همراه کردن متحدان بزرگ اروپایی‌اش ناکام مانده است. *** اطلاعات:  امروز باید ندای مردم را بهتر بشنویم; مردم به اندازه کافی با غصه و سختی‌ مواجه‌ هستند؛ نباید اجازه داد که براساس بی‌دقتی‌ها غصه جدیدی بر مردم وارد شود *** ابتکار: احمد داود اوغلو به طور رسمی از حزب عدالت و توسعه کناره‌گیری کرد; اردوغان در مسیر انزوا; رویارویی رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه با اکرم امام اوغلو کاندید حزب مخالف در انتخابات شهرداری‌های استانبول، اکنون علاوه بر هزینه‌های سیاسی و اجتماعی برای او، به شکاف اساسی در حزب عدالت و توسعه نیز دامن زده است. *** کیهان: سحر خدایاری را همان‌هایی‌کشته‌اند که برایش اشک تمساح می‌ریزند! پس از مانور‌های مبتنی بر دروغ عده‌ای از نمایندگان مجلس، رسانه‌ها، سلبریتی‌ها و… در ماجرای خودسوزی یک دختر جوان در روزهای اخیر، با شفاف شدن ماجرا اکنون برخورد با دروغ‌پردازان و کسانی که دست به سوءاستفاده از مرگ این دختر زدند تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است. *** دنیای اقتصاد: عقبگرد ترامپ از تحریم‌ ایران؟ پس‌لرزه‌های برکناری جان بولتون از سمت «مشاور امنیت ملی کاخ سفید» همچنان ادامه دارد و تحلیل‌ها و گزارش‌های مختلفی درباره ریشه این برکناری جنجالی منتشر می‌شود. رسانه‌های آمریکایی در گزارش‌هایی، تمایل ترامپ برای عقبگرد از تحریم‌های ایران با هدف آغاز مذاکرات با تهران را دلیل اصلی اخراج جان بولتون از کاخ سفید توصیف کرده‌اند.

چگونه ظرفیت ریه خود را افزایش دهیم؟

چگونه ظرفیت ریه خود را افزایش دهیم؟

بهبود عملکرد ریه ها

بسیاری از ورزش‌ها در جهان امروز نیازمند مقدار زیادی هوا برای  سریع تر بودن و چابک تر بودن ورزش کار و در نهایت موفقیت وی میباشدند. اگر چه شما نمی‌توانید اندازه یا ظرفیت ریه‌های خود را افزایش دهید, ولی می‌توانید عملکرد آنها را بهبود بخشید. این باعث می‌شود احساس کنید که شما ظرفیت ریه‌های خود را افزایش داده‌اید, اما واقعا ً می‌توانید ظرفیتی که دارید را بهینه کنید. شما می‌توانید با انجام تمرین‌های تنفسی , انجام ورزش‌های قلبی و ایجاد تغییرات سبک زندگی که از ریه‌ها حمایت می‌کنند , ظرفیت ریه‌های خود را بهینه کنید.

با ما همراه باشید تا به این امر مهم طی مراحل زیر بپردازیم و شما را به بهبود عملکرد ریه های خود برسانیم.

سخنی با مخاطب

اگر مخاطب جدید ویکی چجور هستید ضمن خوش آمد گویی خدمتتان میرسانیم که این وب سایت یک دانشنامه مهارت محور است.

به صورت رایگان در اختیار تمام هم میهنان عزیزمان قرار گرفته است.

لطفا در قسمت کامنت پایین صفحه هر گونه انتقاد یا پیشنهاد خود را جهت بهتر شدن کیفیت مطالب ارائه نمایید.

تمام هدف وب سایت و مدیران آن ارائه آموزشی مفید است.

لذا چنانچه از دید شما زاویه ای از این رسالت وجود دارد لطفا از ما دریغ نفرمایید.

 
 

چگونه ها را از ما بخواهید
ویکی چجور
پایگاه تخصصی چکونگی انجام کار

مطالب مرتبط


گام 1 - تمرین تنفس

تمرین تنفس

عمیق نفس بکشید .

یک دستتان روی سینه و دست دیگر را روی شکم خود بگذارید. همان طور که از بینی خود تنفس می‌کشید, هوا را به ریه‌ها بکشید و مطمئن شوید که شکم شما بالا می‌رود . سپس نفس خود را نگه دارید. برای چند ثانیه صبر کنید , سپس به آرامی از دهان خود خارج کنید تا شکم منقبض شود.
5 بار تکرار کنید .
این کار به شما کمک می کند تا بفهمید چقدر هوا می‌توانید در یک زمان در ریه خود هوا نگهدارید. همچنین به شما کمک می‌کند که عمیق‌تر نفس بکشید.

تمرین تنفس

هنگامی که نفس می‌کشید ، روی دیافراگم خود تمرکز کنید .

به طور طبیعی نفس بکشید ، اما دیافراگم خود را نگاه کنید تا ببینید آیا بالا و پایین می‌رود یا نه . نفس خود را بالا بکشید تا زمانی که بتوانید حرکت بالا و پایین رفتن را در دیافراگم خود مشاهده کنید .

این به شما کمک می‌کند یاد بگیرید که نفس عمیق ‌تری بکشید.

دیافراگم شما یک ماهیچه گنبدی‌ شکل است که درست زیر ریه‌ها قرار دارد و در بالای شکم شما قرار دارد .

تمرین تنفس

طول دم و بازدم را افزایش دهید .

در حالت راحت بنشینید یا بایستید . به آرامی و به طور معمول نفس بکشید و بشمارید چند ثانیه طول می‌کشد تا ریه‌های شما پر شود . سپس برای چند ثانیه نفس خود را بیرون دهید .

یک ثانیه  به دم  و بازدم خود اضافه کنید و  این کار را تکرار کنید. تکرار را تا زمانی که شکم شما با هر نفس بالا بیاید ادامه دهید.

تمرین تنفس

از پاشیدن آب در چهره خود هنگام نگه داشتن نفس خود استفاده کنید.

دانشمندان کشف کرده‌اند که پاشیدن آب روی صورت شما، کند تپشی و سرعت پایین ضربان قلب را بهبود می‌بخشد و سبب افزایش تپش می گردد. این عمل زمانی اتفاق می‌افتد که شما به درون آب شیرجه می‌زنید. بدن شما ضربان قلب شما را هنگامی که زیر آب هستید تنظیم می‌کند تا اکسیژن مورد نیاز شما در زیر آب را دریافت کنید . استفاده از این کار در حین خارج شدن از آب می‌تواند به شما کمک کند تا مصرف اکسیژن خود را به حداکثر برسانید.
سعی کنید آب را سرد نگاه دارید اما نه یخ زده. آب یخ می‌تواند باعث ایجاد یک واکنش دیگر در بدن شما شود که باعث خفگی می‌شود و یا باعث سریع نفس کشیدن می گردد. تند تند نفس کشیدن به توانایی شما برای نگه داشتن نفس برای مدت طولانی آسیب خواهد رساند .

گام 2 - انجام تمرین قلبی عروقی

انجام تمرین قلبی عروقی

حداقل ۳۰ دقیقه در روز ورزش قلب انجام دهید .

ورزشی را انتخاب کنید که ضربان قلب شما را افزایش دهد و باعث می‌شود که شما سریع‌تر نفس بکشید . ورزش قلب شما را در درجه اول با تقویت عضلات قلب بهبود می‌بخشد . یک قلب قوی و سالم قادر است خون شما را به طور موثر پمپ کند و اکسیژن را در بدن شما حمل کند.

  • ایروبیک را انجام دهید .
  • دوچرخه‌سواری کنید.
  • بدوید .
  • رقص .
  • در کلاس‌های گروهی شرکت کنید .

گام 3 - تغییر در سبک زندگی

تغییر در سبک زندگی

حالت بدنی خوبی داشته باشید.

به راحتی می‌توانید وضعیت بدنی خود را نادیده بگیرید ، اما شکل اندام شما نقش مهمی در کمک به شما در استفاده از ریه‌ها برای رسیدن به ظرفیت کامل آن‌ها بازی می‌کند . به این دلیل که وضعیت بدنی ضعیف می‌تواند ریه‌های شما را فشرده کند و ظرفیت آن‌ها را کاهش دهد. دقت کنید که همیشه صاف بایستید و سرتان رو به جلو است ، نه پایین .
زمانی که کار می‌کنید ، مطمئن شوید که صاف هستید و یا متمایل به جلو نیستید.

اطلاعات مطلب

  • ریه
  • 179 بازدید
  • (5 votes, average: 5٫00 out of 5)
    Loading...
  • آخرین ویرایش توسط : فخر کامبیز - یکشنبه, 09 ژوئن 19, 3:01 ب.ظ
  • انتشارات تخصصی ویکی چجور

دیدگاه کاربران

  1. Avatar
    فرید یاری گر - 2019/06/27 - 6:40 ب.ظ
  2. Avatar
    پارسا پورمحمد - 2019/06/28 - 12:06 ق.ظ
  3. حسین خوش بیان
    حسین خوش بیان - 2019/06/28 - 3:06 ب.ظ
  4. Avatar
    حسین بهاری - 2019/06/30 - 1:14 ق.ظ
  5. علی صمدی فرد
    علی صمدی فرد - 2019/07/20 - 3:13 ب.ظ
    • دانشمند پاسخگو
      دانشمند پاسخگو - 2019/07/21 - 10:12 ق.ظ
  6. Avatar
    حجت اسماعیلی - 2019/07/21 - 3:40 ب.ظ
  7. Avatar
    حامد اسمعیلی - 2019/07/23 - 9:37 ق.ظ
  8. Avatar
    حکیمه فولادپنجه - 2019/07/23 - 10:13 ق.ظ
  9. Avatar
    رامین جوادی - 2019/08/19 - 3:23 ق.ظ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب


تازه‌ترین جزئیات از ساخت داروی “درمان تومور مغزی” توسط متخصصان ایرانی; رئیس مرکز تحقیقات صرع دانشگاه مونستر آلمان تازه‌ترین جزئیات از ساخت داروی “درمان تومور مغزی” توسط متخصصان ایرانی با عنوان “نانودارو کورکومین” را تشریح کرد. پروفسور علی ‌گرجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در استان تهران، در پاسخ به این سؤال که نانوداروی کورکومین چگونه می‌تواند با تومور مغزی مبارزه کند، اظهار داشت: نانوداروی کورکومین که ماده اصلی آن زردچوبه است برای درمان سرطان مغز به‌کار می‌رود و حتی در علم قدیم و طب سنتی زردچوبه داروی ضدالتهاب معرفی شده و در تحقیقات زیادی که روی سلول‌های سرطانی مختلف انجام شده است ثابت شد زردچوبه نه‌فقط برای سرطان مغز بلکه در درمان سرطان‌های دیگر مانند سرطان پستان و سرطان روده هم مؤثر است.

خبرگزاری فارس: رابطه‌بازان و مفسدان در آینده کشور هیچ جایی ندارند; رئیس قوه قضائیه در مراسم تشییع شهدا، گفت: خون شهدا این نظام را تضمین کرده است، آینده از آنِ متقین است و پولداران و رابطه‌بازان و مستکبران و مفسدان در آینده هیچ جایی ندارند.