ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

هجده + 11 =

بستن
بستن

چگونه ظرفیت ریه خود را افزایش دهیم؟

چگونه ظرفیت ریه خود را افزایش دهیم؟

بهبود عملکرد ریه ها

بسیاری از ورزش‌ها در جهان امروز نیازمند مقدار زیادی هوا برای  سریع تر بودن و چابک تر بودن ورزش کار و در نهایت موفقیت وی میباشدند. اگر چه شما نمی‌توانید اندازه یا ظرفیت ریه‌های خود را افزایش دهید, ولی می‌توانید عملکرد آنها را بهبود بخشید. این باعث می‌شود احساس کنید که شما ظرفیت ریه‌های خود را افزایش داده‌اید, اما واقعا ً می‌توانید ظرفیتی که دارید را بهینه کنید. شما می‌توانید با انجام تمرین‌های تنفسی , انجام ورزش‌های قلبی و ایجاد تغییرات سبک زندگی که از ریه‌ها حمایت می‌کنند , ظرفیت ریه‌های خود را بهینه کنید.

با ما همراه باشید تا به این امر مهم طی مراحل زیر بپردازیم و شما را به بهبود عملکرد ریه های خود برسانیم.

سخنی با مخاطب

اگر مخاطب جدید ویکی چجور هستید ضمن خوش آمد گویی خدمتتان میرسانیم که این وب سایت یک دانشنامه مهارت محور است.

به صورت رایگان در اختیار تمام هم میهنان عزیزمان قرار گرفته است.

لطفا در قسمت کامنت پایین صفحه هر گونه انتقاد یا پیشنهاد خود را جهت بهتر شدن کیفیت مطالب ارائه نمایید.

تمام هدف وب سایت و مدیران آن ارائه آموزشی مفید است.

لذا چنانچه از دید شما زاویه ای از این رسالت وجود دارد لطفا از ما دریغ نفرمایید.

 
 

چگونه ها را از ما بخواهید
ویکی چجور
پایگاه تخصصی چکونگی انجام کار

مطالب مرتبط


گام 1 - تمرین تنفس

تمرین تنفس

عمیق نفس بکشید .

یک دستتان روی سینه و دست دیگر را روی شکم خود بگذارید. همان طور که از بینی خود تنفس می‌کشید, هوا را به ریه‌ها بکشید و مطمئن شوید که شکم شما بالا می‌رود . سپس نفس خود را نگه دارید. برای چند ثانیه صبر کنید , سپس به آرامی از دهان خود خارج کنید تا شکم منقبض شود.
5 بار تکرار کنید .
این کار به شما کمک می کند تا بفهمید چقدر هوا می‌توانید در یک زمان در ریه خود هوا نگهدارید. همچنین به شما کمک می‌کند که عمیق‌تر نفس بکشید.

تمرین تنفس

هنگامی که نفس می‌کشید ، روی دیافراگم خود تمرکز کنید .

به طور طبیعی نفس بکشید ، اما دیافراگم خود را نگاه کنید تا ببینید آیا بالا و پایین می‌رود یا نه . نفس خود را بالا بکشید تا زمانی که بتوانید حرکت بالا و پایین رفتن را در دیافراگم خود مشاهده کنید .

این به شما کمک می‌کند یاد بگیرید که نفس عمیق ‌تری بکشید.

دیافراگم شما یک ماهیچه گنبدی‌ شکل است که درست زیر ریه‌ها قرار دارد و در بالای شکم شما قرار دارد .

تمرین تنفس

طول دم و بازدم را افزایش دهید .

در حالت راحت بنشینید یا بایستید . به آرامی و به طور معمول نفس بکشید و بشمارید چند ثانیه طول می‌کشد تا ریه‌های شما پر شود . سپس برای چند ثانیه نفس خود را بیرون دهید .

یک ثانیه  به دم  و بازدم خود اضافه کنید و  این کار را تکرار کنید. تکرار را تا زمانی که شکم شما با هر نفس بالا بیاید ادامه دهید.

تمرین تنفس

از پاشیدن آب در چهره خود هنگام نگه داشتن نفس خود استفاده کنید.

دانشمندان کشف کرده‌اند که پاشیدن آب روی صورت شما، کند تپشی و سرعت پایین ضربان قلب را بهبود می‌بخشد و سبب افزایش تپش می گردد. این عمل زمانی اتفاق می‌افتد که شما به درون آب شیرجه می‌زنید. بدن شما ضربان قلب شما را هنگامی که زیر آب هستید تنظیم می‌کند تا اکسیژن مورد نیاز شما در زیر آب را دریافت کنید . استفاده از این کار در حین خارج شدن از آب می‌تواند به شما کمک کند تا مصرف اکسیژن خود را به حداکثر برسانید.
سعی کنید آب را سرد نگاه دارید اما نه یخ زده. آب یخ می‌تواند باعث ایجاد یک واکنش دیگر در بدن شما شود که باعث خفگی می‌شود و یا باعث سریع نفس کشیدن می گردد. تند تند نفس کشیدن به توانایی شما برای نگه داشتن نفس برای مدت طولانی آسیب خواهد رساند .

گام 2 - انجام تمرین قلبی عروقی

انجام تمرین قلبی عروقی

حداقل ۳۰ دقیقه در روز ورزش قلب انجام دهید .

ورزشی را انتخاب کنید که ضربان قلب شما را افزایش دهد و باعث می‌شود که شما سریع‌تر نفس بکشید . ورزش قلب شما را در درجه اول با تقویت عضلات قلب بهبود می‌بخشد . یک قلب قوی و سالم قادر است خون شما را به طور موثر پمپ کند و اکسیژن را در بدن شما حمل کند.

  • ایروبیک را انجام دهید .
  • دوچرخه‌سواری کنید.
  • بدوید .
  • رقص .
  • در کلاس‌های گروهی شرکت کنید .

گام 3 - تغییر در سبک زندگی

تغییر در سبک زندگی

حالت بدنی خوبی داشته باشید.

به راحتی می‌توانید وضعیت بدنی خود را نادیده بگیرید ، اما شکل اندام شما نقش مهمی در کمک به شما در استفاده از ریه‌ها برای رسیدن به ظرفیت کامل آن‌ها بازی می‌کند . به این دلیل که وضعیت بدنی ضعیف می‌تواند ریه‌های شما را فشرده کند و ظرفیت آن‌ها را کاهش دهد. دقت کنید که همیشه صاف بایستید و سرتان رو به جلو است ، نه پایین .
زمانی که کار می‌کنید ، مطمئن شوید که صاف هستید و یا متمایل به جلو نیستید.

اطلاعات مطلب

  • ریه
  • 310 بازدید
  • (5 votes, average: 5٫00 out of 5)
    Loading...
  • آخرین ویرایش توسط : فخر کامبیز - یکشنبه, ۱۹ خرداد ۹۸, ۳:۰۱ ب.ظ
  • انتشارات تخصصی ویکی چجور

دیدگاه کاربران

  1. Avatar
    فرید یاری گر - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶ - ۶:۴۰ ب.ظ
  2. Avatar
    پارسا پورمحمد - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۱۲:۰۶ ق.ظ
  3. حسین خوش بیان
    حسین خوش بیان - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۳:۰۶ ب.ظ
  4. Avatar
    حسین بهاری - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ۱:۱۴ ق.ظ
  5. علی صمدی فرد
    علی صمدی فرد - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۳:۱۳ ب.ظ
    • دانشمند پاسخگو
      دانشمند پاسخگو - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۱۰:۱۲ ق.ظ
  6. Avatar
    حجت اسماعیلی - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۳:۴۰ ب.ظ
  7. Avatar
    حامد اسمعیلی - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۹:۳۷ ق.ظ
  8. Avatar
    حکیمه فولادپنجه - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۰:۱۳ ق.ظ
  9. Avatar
    رامین جوادی - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۳:۲۳ ق.ظ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب


مطالب تصادفی پر بازدید