ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

12 + 17 =

بستن
بستن

چگونه صبور باشیم؟

چگونه صبور باشیم؟

آیا شما در یک ترافیک گیر کرده اید یا از یک پروژه دشوار ناامید شده اید، بی قراری واکنشی طبیعی برای زمانی است که همه چیزطبق خواسته شما پیش نمیرود. یادگیری به کنترل و خنثی کردن بی صبری شما کمک خواهد کرد که شما آرام تر، شادتر و درک بیشتر، بدون توجه به وضعیت ناامید کننده ای که در خود پیدا می کنید!اگر احساس می کنید بی صبری می کنید، ۵ نفس عمیق را به آرامش دم و بازدم کنید. سپس، چیزی را از جیب خود بردارید تا خودتان را از انتظار به سرگرم شدن سوق دهید ، مانند تلفن یا کاغذی که می توانید خود را مشغول کنید. سعی کنید چیزی مثبت در نظر بگیرید تا تمرکز کنید، مانند یک منظره زیبا از یک پنجره مجاور و یا  از موسیقی که لذت برده اید. در دراز مدت، تمرین بیشتر برای رهایی از استرس و نوشتن چند چیز که برای هر روز از آنها سپاسگزارم، به طوری که احساس آرامش و محبت را در وجود شما بیشتر می کند. برای پیشنهادات بیشتر، مانند استفاده از مدیتیشن برای صبور  بودن بیشتر، خواندن را ادامه دهید! 

مطالب مرتبط


گام 1 - تمرینات صبر در لحظه.

تمرینات صبر در لحظه.

اگر شما در وضعیت استرس زا هستید، به افکارهایی که در سر می پرورانید ممکن است از بی قراری بی خبر باشند، هشدار می دهید، "این برای همیشه" است یا "این شخص افکارات مزاحم موقتی دارد". هنگامی که شما در مقابل این افکار بی پایانی قرار می گیرید، توقف کنید و بدن خود را چک کنید تا ببینید چه احساسی دارید. شما می توانید علائم بی صبری را تشخیص و شناسایی کنید تا  بتوانید شروع به مقابله با انها کنید. برخی علائم فیزیکی عبارتند از:

  1. درد در ماهیچه های شما
  2.  درد، پا و انگشتان   
  3.  نفس های کوتاه
  4.  ضربان قلب بالا 
  5. تحریک پذیری یا خشم 
تمرینات صبر در لحظه.

کشف آنچه که باعث بی قراری شما می شود. هنگامی که شما متوجه شدید که احساس بی قراری می کنید، وقت آن است که علت را بیاورید. فکر می کنم از بی حالی خود سر در بیاورید و از خودتان بپرسید «چرا این احساسات را احساس می کنم؟ محیط شما با انتظارات شما سازگار نیست. به عنوان مثال، ممکن است به ترافیک غیرمنتظره برسید، یا یک رستوران ممکن است بیشتر از آنچه که فکر می کنید، شلوغ تر باشد، و باعث احساس تحریک و ناامیدی شما می شود. افراد دیگر به نحوی رفتار نمی کنند که شما آنها را می خواهید. به عنوان مثال، ممکن است بی صبرانه منتظر بمانید که کسی که در مقابل شما در فروشگاه مواد غذایی قرار دارد، کل مساحت را مسدود کرده یا برای مدت طولانی با کارمند صحبت می کند. هنگامی که شما نمیتوانید یک مهارت جدید را به اندازه کافی به کار ببرید. مثلا اگر شما نمیتوانید مفهوم ریاضی یا کامپیوتر درک کنید، حتی اگر بدانید که این مهارت سخت است برای یادگیری ، ممکن است مستحکم بشوید. هنگامی که شما نمی توانید افکار خود را کنترل کنید. ممکن است بی صبر باشید زیرا قادر به تشخیص اینکه احساسات و افکار در ذهن شما ظاهر می شوند،متوجه شوید که شما نمی توانید آن را متوقف کنید.

تمرینات صبر در لحظه.

بی صبری را قبل از آنکه بیش از حد قوی شود متوقف کنید. بااقدامات کوچک و آسان می توانید شک و تردید خود را قبل از اینکه بتوانند پیشرفت کنند متوقف کنید .کیف پول یا تلفن خود را از جیب خود بیرون بیاورید و آن را به سمت دیگر حرکت دهید. یک کیسه کوچک یا کاغذ کوچک را تهیه کنید آن را نگه دارید یا آن را در جیب خود قرار دهید. تمرکز بر جنبش های شما و احساسات جسمانی چیزی است که شما را از بی قراری منحرف می کند.

تمرینات صبر در لحظه.

نفس عمیق بکشیدتاضربان قلب شما کاهش یابد. چشمانتان را ببندید و عمیقا وارد بدن خود شوید. اکسیژن را برای یک ثانیه نگه داشته، اجازه دهید که آرامش جسمی به ذهن شما برسد، افکار بی پایان شما را تسکین می دهد.

تمرینات صبر در لحظه.

اگر شما می توانید دیدگاه خود را در مورد وضعیت خود تغییر دهید. موقعیت هایی که باعث بی اعتمادی شما می شوند، آنهایی هستند که به آسانی قابل تغییر نیستند (اگر یک راه حل ساده وجود داشته باشد، احتمالا آن را قبلا پیدا کرده اید!). به جای تمرکز بر این احساس بی ثباتی، تمرکز کنید بر آنچه که می تواند تغییر کند: به خودتان بگویید، "از آنجا که من نمی توانم خودم را از این وضعیت کاملا حذف کنم، چگونه می توانم آن را بهتر کنم؟"

تمرینات صبر در لحظه.

در صورت امکان می توانید چیزی در موقعیت خوب یا جالب پیدا کنید. اگر شما نمیتوانید موقعیت خود را تغییر دهید، بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که دیدگاه خود را از آن تغییر دهید. از خود بخواهید چیزی مثبت در مورد جایی که شما در حال حاضر هستید پیدا کنید و روی آن تمرکز کنید به جای اینکه بی صبر باشید. در ابتدا ممکن است سخت باشد اما مجبور کردن خودتان برای تمرکز بر روی نکات مثبت باعث می شود تا شما در طولانی مدت احساس خوبی داشته باشید. برای مثال، اگر در ترافیک گیر کرده باشید، با فرد دیگری در ماشین صحبت کنید یا اگر یک خودرو دارای یک قابلیت بلوتوث است، با یک دوست یا عضو خانواده تماس بگیرید. رادیو را تغییر دهید یا یک سی دی جدید بگذارید و با هم آواز بخوانید.

گام 2 - کار بر روی صبر بلند مدت.

کار بر روی صبر بلند مدت.

یک استراتژی شخصی برای مقابله با بی صبری خود ایجاد کنید .فهرستی از چیزهایی را که به نظر می رسد باعث بی صبری شما می شود، بنویسید. خودتان از خودتان بپرسید که می توانید برای خنثی کردن ناتوانی خود در این موقعیت ها چه اقدامی کنید و یک لیست گام به گام از چیزهایی را که می توانید در هر کجا و هر زمان که می روید انجام دهید بنویسید.

برای مثال، اگر شما اغلب با دوستان و یا اعضای خانواده خود هستید، استراتژی شما ممکن است: "سه نفس عمیق باشد. توضیح دهید که چرا احساس نا امیدی می کنید اگر شما هنوز احساس بی قراری می کنید، ازمحل دور شده و پیاده روی کنید."

با خلاقیت راه حل هایی برای خود پیدا کنید و سعی کنید همه ی راه حل ها را تست کنید تا نتیجه ای مطلوبی بدست اورید.

کار بر روی صبر بلند مدت.

تمرین کنید مدیتیشن های کوتاه را برای استفاده در زمانی که شما احساس بی تفاوتی می کنید. هر لحظه از بی قراری بالقوه را به عنوان یک فرصت برای تمرکز بر تنفس خود با خودتان را بپندارید. بر روی پاهای خود و یا روی صندلی قرار بگیرید و عمیق نفس بکشید،و روی تنفس های خود تمرکز کنید. اگر می توانید چشم هایتان را ببندید روی یک نقطه در اتاق تمرکز کنید.

کار بر روی صبر بلند مدت.

ورزش کردن به طور منظم استرس شما را تسکین میدهد. سعی کنید هر روز کمی ورزش کنید حتی اگر فقط یک پیاده روی سریع یا دویدن به بالا و پایین پله ها باشد. با ورزش کردن هورمون استرس را از بدن خود دور کنید .

کار بر روی صبر بلند مدت.

هنگامی که احساس اضطراب می کنید، ازدیگران کمک بخواهید. با دوستان، اعضای خانواده یا همکاران خود صحبت کنید و ببینید آیا آنها می توانند کمک کنند. با در نظر گرفتن بعضی از فشارهای خودتان، کمک گرفتن سطوح استرس شما را کاهش می دهد و به احتمال زیاد در ابتدا به شما كمك می كند.

به عنوان مثال، اگر شما در یک پروژه ناامید کننده هستید، با رئیس یا معلم خود در مورد کمک گرفتن از یک همکار یا بادانشجوی دیگر صحبت کنید.

هرگز در مورد درخواست کمک احساس بدی نکنید، مردم اغلب خوشحال هستند که به شما کمک میکنند.

گام 3 - پذیرش چیزی که نمی توانید تغییر دهید.

پذیرش چیزی که نمی توانید تغییر دهید.

هنگامی که شما در معرض یک کار در لحظه قرار گرفتید، ممکن است احساس کنید که انجام کاری در حال حاضر ضروری است و فکر کردن در مورد آنچه که ممکن است اتفاق بیفتد این است که چه چیزی باعث ناتوانی شما می شود.
در عوض، از خود بپرسید «چرا در چنین عجله ای هستم؟» حتی اگر کار به دشواری به پایان برسد، هنوز هم انجام خواهد شد و همه چیز درست خواهد کرد. در موارد واقعی زندگی یا مرگ، گسترش چشم انداز شما ممکن است کمک نکنند. به عنوان مثال، اگر شما منتظر یک آمبولانس برای کمک به یک فرد مجروح باشید، ممکن است بسیار مهم باشد که آیا آمبولانس دیر میکند یا نه.

پذیرش چیزی که نمی توانید تغییر دهید.

در مورد کمبودهای خودتان به خودتان اطمینان دهید. اگر نگرانی های شما باعث میشود از خودتان ناامید شوید، گام به عقب بردارید و متوجه میشوید که تنها می توانید از خودتان اننظار داشته باشید. عالی است که بخواهید خودتان را بهبود ببخشید و مهارتهای جدید یاد بگیرید، اما ناراحتی و ناامیدی از خودتان تنها باعث از دست دادن اعتماد به نفستان خواهد شد. در عوض، با کمبودهای خود روبه رو شوید و ببینید که چگونه می توانید آن ها را تقویت کنید. احساس بی قراری با خود اغلب ناشی از این ایده است که همیشه بهتر است سریعتر برویم، که لزوما درست نیست. با ادامه دادن به آرامی و صبر، این مفهوم را عمیق تر درک خواهید کرد و حتی ممکن است در طول راه از مسیر لذت ببرید. به یاد داشته باشید که برای رسیدن به هدف زمان و تلاش لازم است. داشتن صمیمیت با خود بهترین هدیه ای است که می توانید به خود بدهید.

پذیرش چیزی که نمی توانید تغییر دهید.

قبول کنید که انتظارات شما همیشه ممکن نیست. اغلب بی قراری هااز ناامیدی ناشی می شود که افراد یا موقعیت ها با چیزی که انتظار دارید مطابقت ندارد. انتظارات خود را کم کنید قبول کنید که افراد و شرایط هرگز کامل نخواهند بود و تغییر و تحولات زندگی با فضیلت و طنز خواهد بود.

پذیرش چیزی که نمی توانید تغییر دهید.

فهرستی از چیزهایی که هر روز احساس می کنید باید از آن ها  سپاسگزاری کنید تهیه کنید  . مطالعات نشان داده اند که افرادی که از زندگی روزمره خود قدردانی می کنند، احتمال بیشتری دارند که صبور باشند و خود را کنترل کنند. این کار را با اتخاذ روزی 3-4 چیز انجام دهید تا از آن سپاسگزار باشید لحظه ای را احساس کنید تا حس لذت را تحسین کنید و خود را در آن قرار دهید.  

به عنوان مثال می توانید بگویید که شما از داشتن سقف روی سر، رویاها و اهداف آینده و دوستان دوست داشتنی خود سپاسگزارید. 

پذیرش چیزی که نمی توانید تغییر دهید.

افراد در برابر موانع زندگی خود و غلبه به موانع را غیر ممکن می پندارند. اعتماد به نفس خود را تقویت کنید تا کمک کند که بدانیده به اندازه کافی هوشمند و قوی هستید تا راه هایی را در اطراف این موانع پیدا کنید.

اطلاعات مطلب

  • قوانین زندگی
  • 536 بازدید
  • blankblankblankblankblank (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : هادی خانزاده - دوشنبه, 21 می 18, 2:17 ب.ظ

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب