ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

پنج × 3 =

بستن

صرافی ملی ایران قیمت لحظه‌ای آخرین بروز رسانی 10:11:01*** 1398/06/23: قیمت فروش دلار 11500 تومان و قیمت فروش یورو 12750 تومان

تیتر اصلی روزنامه ها شنبه 1398/06/23::: مردم سالاری: شایعه کاهش تحریم; بلومبرگ به نقل از منابع آگاه مدعی شد که رئیس جمهور آمریکا ممکن است کاهش تحریم‌های ایران را به عنوان مقدماتی برای دیدار با رئیس جمهور ایران بررسی کند. *** شرق: سانتریفیوژهای جدید در گام سوم *** ایران: فروغ دیپلماسی غروب تندروی; «آتش به خانه افتاده است» شاید بهترین وصف این روزها برای امریکایی باشد که بعد از فراز و نشیب سال‌های اخیر در مناسباتش با ایران در بازتکرار سیاست منزوی کردن آن و همراه کردن متحدان بزرگ اروپایی‌اش ناکام مانده است. *** اطلاعات:  امروز باید ندای مردم را بهتر بشنویم; مردم به اندازه کافی با غصه و سختی‌ مواجه‌ هستند؛ نباید اجازه داد که براساس بی‌دقتی‌ها غصه جدیدی بر مردم وارد شود *** ابتکار: احمد داود اوغلو به طور رسمی از حزب عدالت و توسعه کناره‌گیری کرد; اردوغان در مسیر انزوا; رویارویی رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه با اکرم امام اوغلو کاندید حزب مخالف در انتخابات شهرداری‌های استانبول، اکنون علاوه بر هزینه‌های سیاسی و اجتماعی برای او، به شکاف اساسی در حزب عدالت و توسعه نیز دامن زده است. *** کیهان: سحر خدایاری را همان‌هایی‌کشته‌اند که برایش اشک تمساح می‌ریزند! پس از مانور‌های مبتنی بر دروغ عده‌ای از نمایندگان مجلس، رسانه‌ها، سلبریتی‌ها و… در ماجرای خودسوزی یک دختر جوان در روزهای اخیر، با شفاف شدن ماجرا اکنون برخورد با دروغ‌پردازان و کسانی که دست به سوءاستفاده از مرگ این دختر زدند تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است. *** دنیای اقتصاد: عقبگرد ترامپ از تحریم‌ ایران؟ پس‌لرزه‌های برکناری جان بولتون از سمت «مشاور امنیت ملی کاخ سفید» همچنان ادامه دارد و تحلیل‌ها و گزارش‌های مختلفی درباره ریشه این برکناری جنجالی منتشر می‌شود. رسانه‌های آمریکایی در گزارش‌هایی، تمایل ترامپ برای عقبگرد از تحریم‌های ایران با هدف آغاز مذاکرات با تهران را دلیل اصلی اخراج جان بولتون از کاخ سفید توصیف کرده‌اند.

چگونه شب ها خواب راحتی داشته باشیم؟

چگونه شب ها خواب راحتی داشته باشیم؟

اگر شب ها خواب تان نمی برد و نمی توانید براحتی و سریع بخوابید و شب ها خواب راحتی ندارید قبلا از مراجعه به دکتر و مصرف دارو این موارد کلیدی را رعایت کنید تا یک خواب شیرین و راحت داشته باشید.

در این پست از ویکی چجور شما عزیزان را با نکات کلیدی راحت خوابیدن آشنا خواهیم کرد.

مطالب مرتبط


گام 1 - نکات کلیدی برای خواب راحت

نکات کلیدی برای خواب راحت

سعی کنید هیچ وقت در اتاق خیلی گرم نخوابید. زیرا گرما مانع به خواب رفتن راحت شما می شود. لازم به ذکر است که بهترین دما برای اتاق، دمای ما بین 20°c الی25°cدرجه سیلسیوس می باشد که میانگین ۲۳°c درجه سیلسیوس بهترین دما برای اتاق است.

نکات کلیدی برای خواب راحت

سعی کنید همیشه در یک زمان و ساعت معین و مشخص به خواب بروید زیرا در این صورت ساعت خواب بدن شما تنظیم می شود و سر یک ساعت معین شما براحتی می توانید بخوابید.

نکات کلیدی برای خواب راحت

هیچ وقت قبلا از خواب الکل ، سیگار و قهوه مصرف نکنید. زیرا مصرف این موارد باعث اختلال در سیستم بدن و همچنین اختلال در خواب می شود.

نکات کلیدی برای خواب راحت

نوشیدن شیر گرم همراه با عسل قبل از خواب به داشتن خواب راحت کمک می کند.

نکات کلیدی برای خواب راحت

هیچگاه در تخت خواب و موقع خوابیدن با گوشی و تبلت و… کار نکنید. تحقیقات نشان داده اشعه آبی ساطع از صفحه گوشی مخرب ترین رنگ نور است و موجب بی خوابی می شود این اشعه جلوی تولید ملاتونین هورمن تنظیم کننده چرخه خواب را می گیرد.

نکات کلیدی برای خواب راحت

برای داشتن خواب راحت در صورت داشتن کمردرد از بالش اورتوپدی استفاده کنید.

نکات کلیدی برای خواب راحت

هیپگاه قبلا از خواب غذاهای سنگین پرچرب و پرکالری مصزف نکنید.

همچنین هیچ گاه گرسنه به رختخواب نروید بلکه یک غذای سبک برای وعده شام مصرف کنید عوارض گرسنه خوابیدن اختلال در خواب، امکان افزایش وزن، افت انرژی، از دست دادن توده انرژی و بد اخلاق شدن می باشد.

نکات کلیدی برای خواب راحت

برای داشتن خواب راحت می توانید هندوانه مصرف کنید.زیرا مصرف این میوه بدلیل داشتن کولین نوعی ویتامین ب موجب تنظیم ساعت بدن می شود. همچنین مصرف یک لیوان آب آلبالو بدون قند صبح ناشتا باعث خواب راحت در شب می شود.

نکات کلیدی برای خواب راحت

اگر بی خوابی دارید و نمی توانید به راحتی بخواب بروید نخود بخورید. نخود سرشار از ویتامین ب۶ می باشد که موجب یک خواب راحت می شود.

گام 2 - زمان خواب استاندارد برای گروه های سنی مختلف

زمان خواب استاندارد برای گروه های سنی مختلف

 زمان خواب استاندارد برای گروه های سنی مختلف :

1. نوزادان 1 تا 3 ماهه : 14 الی 17  ساعت در شبانه روز

2. نوزادان 4 تا 11 ماهه : 12 الی 15 ساعت در شبانه روز

3. کودکان 1 تا 2 ساله : 11 الی 14 ساعت در شبانه روز

4. کودکان 3 تا 5 ساله : 10 الی 13 ساعت در شبانه روز

5. کودکان 6 تا 13 ساله : 9 الی 11 ساعت در شبانه روز

6. نوجوانان 14 تا 17 ساله : 8 الی 10 ساعت در شبانه روز

7. جوانان 18 تا 25 ساله : 7 الی 9 ساعت در شبانه روز

8. بزرگسالان 26 تا 64 ساله : 7 الی 9 ساعت در شبانه روز

9. سالمندان 65 ساله به بالا : 7 الی 8 ساعت در شبانه روز

اطلاعات مطلب

  • سلامت
  • 336 بازدید
  • (5 votes, average: 5٫00 out of 5)
    Loading...
  • آخرین ویرایش توسط : مهدی هاتفی نیا - پنج‌شنبه, 13 جولای 17, 6:16 ب.ظ
  • ویکی چجور

دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب


تازه‌ترین جزئیات از ساخت داروی “درمان تومور مغزی” توسط متخصصان ایرانی; رئیس مرکز تحقیقات صرع دانشگاه مونستر آلمان تازه‌ترین جزئیات از ساخت داروی “درمان تومور مغزی” توسط متخصصان ایرانی با عنوان “نانودارو کورکومین” را تشریح کرد. پروفسور علی ‌گرجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در استان تهران، در پاسخ به این سؤال که نانوداروی کورکومین چگونه می‌تواند با تومور مغزی مبارزه کند، اظهار داشت: نانوداروی کورکومین که ماده اصلی آن زردچوبه است برای درمان سرطان مغز به‌کار می‌رود و حتی در علم قدیم و طب سنتی زردچوبه داروی ضدالتهاب معرفی شده و در تحقیقات زیادی که روی سلول‌های سرطانی مختلف انجام شده است ثابت شد زردچوبه نه‌فقط برای سرطان مغز بلکه در درمان سرطان‌های دیگر مانند سرطان پستان و سرطان روده هم مؤثر است.

خبرگزاری فارس: رابطه‌بازان و مفسدان در آینده کشور هیچ جایی ندارند; رئیس قوه قضائیه در مراسم تشییع شهدا، گفت: خون شهدا این نظام را تضمین کرده است، آینده از آنِ متقین است و پولداران و رابطه‌بازان و مستکبران و مفسدان در آینده هیچ جایی ندارند.