ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

3 × 2 =

بستن
بستن

چگونه سیگار را ترک کنیم

چگونه سیگار را ترک کنیم

 

6dd0a47a-7ea8-426e-8ad5-daed5b067936_cx2_cy3_cw99_mw1024_s_n_r1

 

سیگار کشیدن برای سلامتی مضر است. این جمله یکی از رایج‌ترین جملاتی است که در دنیا به کار می‌رود. بسیاری از افراد سیگاری هر روز سعی می‌کنند تا دیگر لب به سیگار نزنند، اما این کار به آن سادگی‌ها هم که بنظر می‌رسد نیست، مخصوصاً اگر به آن معتاد شده باشید. نیکوتین موجود در سیگار ، باعث خواهد شد تا تعادل مواد شیمیایی مغز شما تغییر کند، به ویژه در مورد دو ماده‌ی شیمیایی دوپامین و نورآدرنالین. این تغییرات، خلق و خو و سطح غلظت خون شما را دچار دگرگونی خواهد کرد، به همین جهت برایتان لذت بخش خواهد بود.

نیکوتین برای اعمال این تغییرات مستقیماً وارد مغز شما خواهد شد. همین اتفاقات، اعتیاد آور است، چرا که هر چه بیشتر سیگار بکشید، مغزتان بیشتر درگیر این تغییرات خواهد شد، بنابراین برای بدست آوردن همان تأثیر باید بیشتر سیگار بکشید. همان‌طور که از عنوان این مطلب پیداست، در این راهنما نکاتی برای ترک سیگار برایتان جمع آوری کرده‌ایم.

مطالب مرتبط


گام 1 - تاریخ بگذارید

تاریخ بگذارید

زمان مشخصی را در نظر بگیرید تا به یکباره سیگار را کنار بگذارید، آنهم برای همیشه! البته برای اینکار به اراده‌ای قوی احتیاج دارید. با این وجود نباید اجازه دهید تا تبدیل به هوسی همیشگی شود. تا زمانی که مهلت دارید، مصرف خود را به تدریج کاهش دهید. با این روش میزان مورد نیاز بدنتان به نیکوتین را کاهش خواهید داد

گام 2 - به همه از برنامه تان بگویید

اگرچه ممکن است این کار بی‌اهمیت بنظر برسد، اما نقشی بسیار حیاتی را در برنامه‌ی ترک سیگار شما بازی می‌کند. زمانی که شما موضوعی را با دیگران در میان می‌گزارید، برای انجام آن تلاش مضاعفی خواهید ورزید. برخی آن کار را انجام خواهند داد چرا که دوست ندارند مسخره شوند، برخی هم انجام می‌دهند چرا که تمایل دارند سر حرفشان بایستند. بهرحال دلیلش هرچه که باشد، شما را برای این کار کمک خواهد کرد

گام 3 - خوش بین باشید و از سیگاری ها مدتی دور باشید

خوش بین باشید و از سیگاری ها مدتی دور باشید

ممکن است بیش از حد وسوسه شوید تا یک پک سیگار بکشید، اما با آن مبارزه کنید. حتی یک پک کوچک که کاملاً بی ضرر به نظر می‌رسد، ذهنیت شما را به شدت تغییر خواهد داد. شما که چنین چیزی نمی‌خواهید،‌ نه؟ چشمانتان را باز نگاه دارید و به تأثیرات بلند مدت تصمیم هایتان در مورد ترک سیگار فکر کنید.

تا جایی که می‌توانید بین سیگاری‌ها نباشید، چرا که ممکن است در برابر فشار اجتماعی تسلیم شده یا بسادگی برای یک پک سیگار وسوسه شوید. درباره‌ی برنامه‌ی خود با دوستانتان گفتگو کنید و از آن‌ها بخواهید که در برابرشما سیگار نکشند.

گام 4 - نخ های سیگار را با چیز دیگری عوض کنید

برای بسیاری از انسان‌ها، کشیدن یک نخ سیگار پس از صرف غذا در حد مرگ مهم است! از آن جلوگیری کنید. سعی کنید این عادت را با چیزی سالم جایگزین کنید. مثلا یک میوه، آبمیوه، یا حتی یک آدامس. هر چیزی بجز سیگار

گام 5 - رژیم غذایی و ورزش را فراموش نکنید

رژیم غذایی و ورزش را فراموش نکنید

 

بله، این مورد هم از اهمیتی برخوردار است. برخی از ترک کنندگان، تمایل پیدا می‌کنند تا کمی بر وزنشان بیفزایند، هرچند خیلی کم. اما ممکن است انگیزه‌ی خود را از دست بدهند و دوباره به سیگار کشیدن روی بیاورند. برای اینکه چنین اتفاقی نیفتد، به یک رژیم غذایی سالم بچسبید. ورزش کنید و غذاهای سالم بخورید چرا که ورزش هم برای سلامتی شما مفید است و هم قسمتی از زمان شما را پر میکند و حتی فکر شما را از سیگار دور میکند 

در نهایت، آن چیزی که بیش از موارد دیگر اهمیت دارد استقامت شماست. هیچ معلمی بهتر از خودتان نیست. تنها شما می‌توانید خودتان را برای چیزهای خوب و بد تغییر دهید. این انتخاب شماست. انتخاب کنید و رهایش نکنید

اطلاعات مطلب

  • سلامت
  • 679 بازدید
  • blankblankblankblankblank (6 votes, average: 5٫00 out of 5)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : میثم سلمانی رضائی - سه‌شنبه, 04 اکتبر 16, 6:37 ق.ظ

دیدگاه کاربران

  1. علی محمودزاده
    علی محمودزاده - 2016/10/05 - 10:37 ب.ظ
  2. armin
    armin - 2016/10/07 - 10:54 ق.ظ
  3. امیر فتحی
    امیر فتحی - 2016/10/24 - 10:19 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب