ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

18 − شانزده =

بستن
بستن

چگونه سوخت و ساز بدن را زیاد کنیم؟

چگونه سوخت و ساز بدن را زیاد کنیم؟

مقدار خواب شما تأثیر زیادی روی اندازه‌ی دور کمرتان دارد. تحقیقات نشان داده‌اند کمبود خواب می‌تواند هورمون‌های گرسنگی را اشتباهاً ارسال کند. این یعنی مشکل شما با سلول‌های چربی دو برابر می‌شود: شما بیشتر از حد نیاز می‌خورید و اضافه‌وزن در اندام شما نمودار می‌گردد.

مطالب مرتبط


گام 1 -

blank

زودتر بیدار شوید
کمی زودتر بیدار شده و در ابتدا صبحانه بخورید، قهوه در صبحانه‌ی شما جایی ندارد. با نخوردن صبحانه شما اولین شانس روز خود برای افزایش سوخت‌وساز را ازدست‌داده‌اید. سپس ورزش کنید. حتی یک پیاده‌روی ۲۰ دقیقه‌ای تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد.

 

فعال باشید
شاید ورزش روزانه برای شما غیرممکن به نظر برسد، اما شما می‌توانید و باید این کار را بکنید. ورزش‌های قلبی عروقی ( پیاده‌روی، شنا، ایروبیک، دو ) محرک سوخت‌وساز بدن هستند، به سوزاندن کالری کمک می‌کنند و حتی موقتاً اشتهای شما را کاهش می‌دهند. وزنه‌برداری نیز برای شما ضروری است. زیرا حجم بافت‌های بدن و ماهیچه‌ها را بالا می‌برد و نتیجه‌ی آن سوزاندن کالری بیشتر است. هرچه بافت ماهیچه‌ای شما بیشتر باشد کالری بیشتری می‌سوزانید.

 

blank

تمام روز بخورید
سه وعده‌ی بزرگ غذایی در روز را فراموش کنید. به‌جای آن سراغ وعده‌های غذایی کوچک‌تر یا میان وعده‌های سالم باشید. روزانه ۵ تا ۶ وعده‌غذای کوچک بخورید تا انرژی بدن شما حفظ شود. با این کار سوخت‌وساز بدن افزایش‌یافته و قدرت مغز بالا می‌رود. نخوردن غذا باعث می‌شود سوخت‌وساز بدن کند شده و به علت کمبود غذا کالری ذخیره شود.

 

آب بخورید
اگر بدن آب کافی نداشته باشد عددی که ترازو نشان می‌دهد درست نیست. با دریافت نکردن آب کافی شما در خطر افزایش وزن قرار می‌گیرید. کم‌آبی می‌تواند باعث شود مغز فکر کند شما گرسنه‌اید، بنابراین بجای دریافت آب کافی به دنبال هر خوراکی‌ای که نزدیک شماست می‌روید.

blank

غذاهای تند بخورید
افزایش میزان تندی هر وعده‌ی غذایی چیزی فراتر از افزودن طعم است. غذاهای تند مانند فلفل تند و ادویه‌ها دمای بدن را بالا می‌برند. دمای بدن و سوخت‌وساز با هم ارتباط مستقیم دارند: همزمان با سوزاندن انرژی در بدن، گرما آزاد می‌شود.

 

کلسیم مصرف کنید
تحقیقات نشان می‌دهند کلسیم، یک ماده‌ی معدنی ضروری، می‌تواند میزان درصد سوخت‌وساز بدن را افزایش دهد که این یعنی زیادشدن کاهش وزن. یک رژیم غذایی با کلسیم زیاد و کالری کم سوخت چربی در بدن را افزایش می‌دهد. دوستداران لبنیات کمتر مبتلا به سندروم سوخت‌وساز می‌شوند، سندرومی که با بالا رفتن فشارخون، کلسترول و تری گلیسیرید، عدم کنترل بدن بر قند خون و چاقی شکم همراه است – همه‌ی این فاکتورها خطر بیماری‌های قلبی و دیابت را بالا می‌برند.

اطلاعات مطلب

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب