گام 1 - رژیم های کاهش وزن

رژیم های کاهش وزن

از آنجا که پوست انسان به بافت های زیرین می چسبد، هر تغییری در بافت های زیر پوست،بر حالت آن تاثیر می گذارد.

رژیم های کاهش وزن

زمانی که فرد چاق می شود پوست مانند لاستیک کش می آید و زمانی که از چربی بدن خود کم می کنید ، جمع می شود اما این حالت لاستیکی همیشگی نیست و با افزایش سن کم می شود ، به ان معنی که با چاق شدن کش می آید اما با کم شدن وزن به سادگی به حالت اول خود برنمی گردد و چروک می شود.

رژیم های کاهش وزن

در حقیقت بعد از 35- 30 سالگی است که از انعطاف پذیری آن کم می شود و پوست مهلت بیشتری می خواهد تا خود را با بافت های زیرین هماهنگ کند.

رژیم های کاهش وزن

در سنین بالاتر ممکن است بعد از کاهش وزن  و رسیدن به وزن طبیعی ، روی پوست فرد چروک هایی ظاهر  شود که هر چند به مرور زمان کم می شوند اما ممکن است تعدادی از آنها باقی بماند.

رژیم های کاهش وزن

این مطلب بهانه خوبی است برای آنهایی که به افزایش وزن مبتلا هستند  تا بتوانند لااقل نگرانی از چروک شدن پوست را دلیلی بر کم نکردن وزن خود ذکر کنند ، اما این چروک ها اکثرا آنهایی هستند که فرد به هر حال با رسیدن به این سن ، در صورتش ظاهر می شود ولی به دلیل زیر سازی قوی ، با چربی مخفی شده بودند.

تاثیر تغییرات وزن و کاهش وزن در صورتیکه برنامه ای علمی تنظیم شده باشد ، کم یا ناچیز است مگر اینکه از روش های غیر متعارف و رژیم های نامناسب برای کاهش وزن استفاده شود .

گام 2 - رژیم های سخت و غیر علمی

رژیم های سخت و غیر علمی

در طول رژیم ، بخصوص رژیم هایی مانند رژیم بستنی و شیرینی ، در برنامه ی غذایی خود میوه و سبزیجات کافی در نظر بگیرید ، تا بدن دچار کمبود ویتامین نشود.

رژیم های سخت و غیر علمی

زمانیکه خوردن غذا برای کم کردن کالری های مصرفی در طی روز محدود می شود ، معمولا ویتامین کمتری به بدن می رسد و این مشکل زمانی که رژیم غیر علمی و سخت و با محدودیت شدید باشد ، شدید تر هم می شود.

رژیم های سخت و غیر علمی

بخصوص رژیم هایی مانند رژیم بستنی و شیرینی که در آنها فقط به محدودیت کالری اندیشیده شده است ، نه نیاز های بدن ، می توانند لطمه های جبران ناپذیری به سلامتی فرد وارد کنند.

رژیم های سخت و غیر علمی

اگر از مشکلات دیگر این رژیم ها ، مانند پوکی استخوان ، ریزش مو ، مشکلات عصبی و .. بگذریم ، پوست نیز گاهی متحمل آسیب های جبران ناپذیری از این روش های لاغری می شود.

رژیم های سخت و غیر علمی

به هر حال وجود مکمل های ویتامین و املاح که نیاز های معمول بدن به این مواد ضروری را برطرف کنند ، در هر برنامه غذایی که برای کاهش وزن تنظیم شده باشد ، ضروری است.

گام 3 - کم و زیاد کردن متناوب وزن :

 کم و زیاد کردن متناوب وزن :

این هم از مواردی است که به پوست لطمه های زیادی وارد می کند ، پوست بیچاره تکلیف خود را نمی داند که کش بیاید یا جمع شود . کش آمدن و شل شدن مداوم در اثر چاق یا لاغر شدن حتی به جوان ترین و شاداب ترین پوست ها لطمه می زند ، دائم رژیم گرفتن نیز کار صحیحی نیست و سرانجام منجر به خشک و شل شدن پوست می شود ، زیرا از طرفی کمبود مواد ضروری و از طرف دیگر تنش و اضظراب ناشی از رژیم اثرات منفی خود را بر روی پوست می گذارند.

 کم و زیاد کردن متناوب وزن :

از همان ابتدا اجازه ندهید وزن شما بی رویه بالا رود و اگر هم چنین شد و تصمیم به کاهش وزن گرفتید برای رسیدن به وزن دلخواه مصمم شوید و یک روش علمی و عملی برای این کار انتخاب کنید.

گام 4 - چگونه وزن کم کنیم که به پوست آسیب نرساند؟

چگونه وزن کم کنیم که به پوست آسیب نرساند؟

سرخود هیچ رژیمی نگیرید و از موسسه های غیر معتبر لاغری که امروزه تعدادشان زیاد هم شده است برحذر باشید .

چگونه وزن کم کنیم که به پوست آسیب نرساند؟

با پزشک تغذیه در این مورد مشورت کنید تا نیاز های اساسی بدن شما در زمان کاهش وزن درنظر گرفته شود.

چگونه وزن کم کنیم که به پوست آسیب نرساند؟

برنامه منظم ورزشی را فراموش نکنید.

منبع : کتاب پوست من زیبا بمان .