ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

3 × 5 =

بستن
بستن

چگونه در والیبال سرویس بزنیم؟

چگونه در والیبال سرویس بزنیم؟

آموزش زدن سرویس در والیبال

با عرض سلام و خوش آمد گویی به تمامی کاربران سایت ویکی چجور، امیدوارم همیشه شاد و موفق باشید.

در این مقاله قصد داریم به شما نحوه سرویس زدن در والیبال آموزش دهیم.!

آیا می خواهید در والیبال سرویس یزنید اما چون نمی توانید آن را به سایر اعضای تیم میسپارید؟ پس مراحل زیر را دنبال کنید.

سخنی با مخاطب

اگر مخاطب جدید ویکی چجور هستید ضمن خوش آمد گویی خدمتتان میرسانیم که این وب سایت یک دانشنامه مهارت محور است.

به صورت رایگان در اختیار تمام هم میهنان عزیزمان قرار گرفته است.

لطفا در قسمت کامنت پایین صفحه هر گونه انتقاد یا پیشنهاد خود را جهت بهتر شدن کیفیت این مطلب ارائه نمایید.

تمام هدف وب سایت و مدیران آن ارائه آموزشی مفید است.

لذا چنانچه از دید شما زاویه ای از این رسالت وجود دارد لطفا از ما دریغ نفرمایید.

چگونه ها را از ما بخواهید

ویکی چجور

پایگاه تخصصی چکونگی انجام کار

مطالب مرتبط


گام 1 - انجام یک سرویس زیردستی اساسی

1-در حالت آماده باش قرار بگیرید:

پاهایتان را در عرض شانه از یکدیگر قرار دهید ، اما در حالت ایستاده قرار بگیرید.

• شما باید بتوانید بدون ترس از افتادن ، در این موقعیت به جلو و عقب بروید ، زیرا این بهترین حالت ممکن است.

• اطمینان حاصل کنید که پاهای شما روی زمین قراردارد و روی انگشتان پا نایستید.

• شما با انداختن وزن خود به پای عقب ، شروع خواهید کرد ، ضمن اینکه پای جلوی خود را به طور کامل در زمین حفظ می کنید.

 

2-توپ را بردارید:

 شما باید توپ را در دست غیراصلی خود نگه دارید (همان دستی که با آن نمی نویسید) ، با دست دیگر در سمت خود قرار دارد.

  • توپ را در جلوی بدن ، بالای باسن و درست زیر کمر نگه دارید.
  • توپ را خیلی دور از تنه خود نگه ندارید ، در غیر این صورت شما نمی توانید آن را با دست مخالف خود بزنید.
  • توپ را خیلی محکم نگیرید ، بلکه طوری بگیرید که با استفاده از انگشتان دست خود روی کف دست قرار بگیرد تا از افتادن آن جلوگیری کند.

 

blank

3-وضعیت خود را بررسی کنید.


قسمت بالای بدن و شانه های شما باید کمی به جلو خم شود ، و شما باید همیشه چشم خود را روی توپ نگه دارید.

 

blank

با دست دیگر خود مشت کنید.

دست خود را ببندید ، انگشتان دست خود را ببندید و انگشت شست خود را در کناره بگیرید.

blank

بازوی خود را بچرخانید.

با استفاده از دست خود ، با مشت بسته ، بازوی خود را با حرکتی آویزگونه بچرخانید تا به توپ ضربه بزنید.

  • بازوی خود را با کف دست خود به سمت بالا و انگشت شست خود را به سمت بیرون بچرخانید.
  • قبل از چرخش ، بازوی خود را خیلی بلند نکنید. آن را در همان مسیری که باید به جلو بروید، حرکت دهید. به عنوان مثال ، اگر مجبور هستید بازوی خود را نیم پا به جلو بپیچید ، فقط بازوی خود را نیم پا پشت موقعیت شروع خود ،  بچرخانید.
  • کمی از وزن خود را از عقب ، به جلو منتقل کنید .

blank

به توپ ضربه بزنید:

توپ را  درست در زیر مرکز ،هدف قرار دهید ، به طوری که آن را کمی به سمت بالا و بالای تور حرکت دهد.

  • قبل از برقراری تماس دست با  توپ، توپ را به شکلی نوسانی رها کنید.
  • چرخش توپ را دنبال کنی.  با حرکت توپ سریعاً بازوی خود را نگه ندارید ، بلکه اجازه دهید تا به جلو حرکت کند تا  ضربه شما قدرت بیشتری داشته باشد.
  • تمام مدتی که طول میکشد تا دست با توپ ارتباط برقرار کند، چشمان خود را از توپ برندارید.

blank

گام 2 - اجرای سرویس شناور پایین به بالا

1-پاهای خود را در موقعیت مناسب قرار دهید.

پاها باید به اندازه عرض شانه با هم فاصله داشته باشند ، و همین طور پای غالب شما در جلو قرار بگیرد.

  • زمانی که میخواهید سرویس بزنید ، پا و بدن را مستقیماً در یک امتداد قرار دهید. این باعث می شود بدن شما بالاتر رفته و بیشترین نیرو را برای سرویس زدن در اختیار خواهید داشت.
  • باید فشار وزن خود را روی پای عقب خود وارد کنید.

blank

2-بازو را به صورت عمود بر بدن خود بکشید:

 شما توپ را با دست دوم خود نگه دارید - همان دستی که با آن نمی نویسید- به این دستتان ، دست قفسه هم گفته می شود.

 

blank

3-برای پرتاب توپ آماده شوید:

 شما می توانید از دست قفسه خود برای بلند کردن توپ از بالای سر خود استفاده کنید ، آن را 12-18 اینچ (30.5-45.7 سانتی متر) به بالا پرتاب کنید.

  • توپ را نزدیک به سطح چشم یا  هنگامی که بازوی شما به طور کامل باز شده است ، پرتاب کنید.
  • مطمئن باشید که توپ را به صورت مستقیم پرتاب می کنید ، زیرا پرتاب به کناره ها باعث می شود مجبور شوید به سمت توپ حرکت کنید و ضربه خود را خارج از حالت تعادل واردکنید.
  • سعی نکنید که توپ  را به تنهایی پرتاب کنید ، بلکه در حرکتی، با فشار وارد کردن به توپ ،آن را بلند کنید. این کار  به جلوگیری از پرتاب بیش از حد توپ کمک خواهد کرد.
  • آماده شوید تا توپ را بزنید. آرنج خود را به عقب برگردانید تا در هوا درست بالای گوش خود قرار گیرد.
  • تصور کنید که برای رسیدن به توپ باید یا یک رشته کمان ، پیکان را بکشید. این در مورد چگونگی خم شدن آرنج شما قبل از ضربه است.
  • وقتی توپ به بالاترین نقطه خود رسید ، به سمت جلو حرکت کنید تا به آن ضربه بزنید. از گشتاور بازو و نیم تنه خود استفاده کنید تا استحکام به ضربه شما اضافه شود.

blank

4-توپ رو بزنید:

دست خود را باز نگه دارید و با پاشنه کف دست خود ضربه بزنید ، یا آن را به صورت نیم مشت ببندید.

  • برای ضربه زدن به آن ، از یک ضربه مشت استفاده کنید و نوسان خود را درست پس از برقراری تماس با توپ متوقف کنید.
  • بر خلاف یک سرویس زیر دست ، بعد از زدن توپ شما آن را دنبال نخواهید کرد.
  • با دست خود به جلو فشار بیاورید تا بتوانید همانطور که برای یک سرویس شناور مد نظر است ، با کمی چرخش و یا بدون هیچ چرخشی به توپ ضربه بزنید.

blank

گام 3 - انجام سرویس چرخشی بالادستی

1-در موقعیت مناسب قرار بگیرید:

 از همان موقعیت آماده ای استفاده کنید که برای یک سرویس شناور بالادستی استفاده می کردید ، به اندازه عرض شانه  پاها از هم جدا و کمی رازآلود باشید.

  • وزن شما باید روی پای عقب تکیه داده شود و بدن شما کمی به جلو خم شود.
  • برای پرتاب توپ بازوی قفسه خود را به شکل عمود بر بدن خود نگه دارید.
  • بازوی ضربه خود را به عقب بکشید و آرنج را تا سمت پشت خود بکشید ، در حدود سطح چشم.

blank

2-توپ را بزنید:

همانند سرویس شناور ، توپ را به سمت هوا پرتاب کنید ، اما حداقل، توپ را 18 اینچ (45.7 سانتی متر) از بالای نقطه شروع  پرتاب کنید.

  • حتماً آن را مستقیم پرتاب کنید ، نه به کناره ها ، تا بتوانید ضربه ای متعادل داشته باشید.
  • اگرچه توپ  را برای سرویس چرخشی بالادستی کمی بالاتر از سرویس شناور می اندازید ، اما آن را خیلی زیاد پرتاب نکنید. چرا که احتمالاً شما، زمان ضربه زدن به آن را بیش از حد / کمتر از حد ارزیابی خواهید کرد ، که منجر به برخورد نامتعادل می شود.

blank

3-بازوی خود را به عقب برگردانید:

همانند حالت ضربه شناور ، با آرنج بالای گوش و پشت سر خود ، از همان پوزیشن استفاده کنید.

blank

4-با بازوی خود به جلو بپیچید تا به توپ ضربه بزنید:

 به جای اینکه همانند یک سرویس شناور به توپ ضربه بزنید ، با یک دست باز به پایین توپ ضربه بزند.

  • در حالی که می چرخید ، توپ در امتداد شانه چرخش خواهد یافت تا از شما دور شود.
  • مچ دست خود را به سمت پایین بکشید به طوری که انگشتان دست شما به سمت زمین قرار بگیرد. این کار را به عنوان ضربه به توپ انجام دهید تا آن را به جلو سوق دهید.
  • کل راه خود را با بازوی خود در این سرویس دنبال کنید ، به طوری که دست شما خیلی پایین تر از جایی که توپ در ابتدا آنجا بود متوقف خواهد شد.
  • شما ضربه نهایی را با انتقال وزن خود به پای جلو خواهید زد.

blank

گام 4 - انجام سرویس پرشی

1-مطمئن شوید که آماده هستید:

 سرویس پرشی پیشرفته ترین سرویس هاست و فقط در صورتی می توانید انجام دهید که از توانایی خود در انجام یکسری کارهای دیگر اطمینان داشته باشید:

 

blank

2-خود را در فاصله خوبی از خط قرار دهید:

اگر در حال بازی در زمین هستید ، سرویس پرشی باید از خارج از خط انجام شود ، اگرچه بعد از پرش می توانید داخل زمین شوید.

blank

3-در وضعیت آماده قرار بگیرید:

عرض شانه پاهای خود را به طور جدااز هم و کمی رو به جلو،به سمت غیر هدف قرار دهید.

  • شما چند قدم رو به جلو خواهید برداشت ، بنابراین مطمئن باشید که موضع شما برای انجام این کار راحت باشد.
  • توپ را در دست قفسه خود نگه دارید ، و آماده کنید تا بازوی ضربه خود را برای گردش بکشید.

blank

4-قدم های خود را رو به جلو بردارید:

 دو قدم به جلو بروید ، از پای چپ خود شروع کنید.

  • قدم های بزرگ و عریضی برنخواهید داشت ، زیرا وقتی می خواهید ضربه بزنید ، تعادل شما را از بین می‌برد.
  • برای تمرین می توانید این مراحل را به آرامی انجام دهید ، اما در جریان یک بازی باید این مراحل را پشت سر هم انجام دهید.

 

blank

5-به توپ ضربه بزنید:

 در آغاز گام سوم خود رو به جلو ، توپ را با دست قفسه خود به ارتفاع 12 تا 18 اینچ (30.5-45.7 سانتی متر) پرتاب کنید.

  • توپ را مستقیماً در جلوی خود پرتاب کنید ، نه به سمت های کنار ،تا بدین صورت شانس خود را برای هدف قرار دادن مرکز و زدن بهترین سرویس بهبود بخشید.
  • حتما توپ را کمی به جلو پرتاب کنید و نه مستقیماً بالای سر تان. دلیل این امر این است که شما با پرش خود به جلو حرکت خواهید کرد و نمی خواهید مجبور شوید تا دوباره به هدف خود برسید.

blank

6-انجام پرش و حرکت رو به جلو:

 بازوی خود را در همان زمان برگردانید. شما می خواهید این پرش تا حد ممکن قدرتمند باشد و باحرکت خود ضربه بزنید.

  • بازوی خود را به سمت بالا و عقب بکشید ، به صورتی که آرنج درست بالای گوش باشد.
  • از حرکت خود استفاده کنید تا با  فشار آوردن  به موقع  به بدن در زمان زدن ضربه،  استفاده کنید. شما می خواهید قبل از اینکه ضربه خود را بزنید ، توپ در مقابل چشمان شما قرار داشته باشد.

blank

7-به توپ ضربه بزنید:

شما می توانید هر کدام از دو سرویس شناور یا سرویس چرخشی را با استفاده از تکنیک های یکسان انتخاب کنید البته به جز حرکت در هوا.

 برای سرویس شناور ، بازوی خود را به عقب برگردانید و با کف دست باز مانند پانچ به جلو فشار دهید. به دلیل پرش شما باید توپ را دنبال کنید.

  • برای انجام سرویس پرشی ، توپ را به سمت پایین بکشید و مچ دست خود را در این روند بچرخانید. به دلیل پرش باید توپ را دنبال کنید.

 

blank

اطلاعات مطلب

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب