گام 1 - تحرک داشته باشید.

تحرک داشته باشید.

زمان خود را به طور موثر صرف کنید. شاید شما فردی هستید که دوست دارد “Star Trek” را در پس زمینه بازی کنید، اما اطمینان حاصل کنید که زمان زیادی را صرف تماشای تلویزیون یا نگاه کردن به سقف نمی کنید. ممکن است ناراحت باشید که تمام وقت در صندلی خود نشسته باشید، گاهی اوقات می توانید پیاده روی کوتاه مدت داشته باشید و خودتان را مجبور به این کار کنید.

گام 2 - فقط شروع کنید.

فقط شروع کنید.

فقط شروع کنید، حتی اگر مطمئن نیستید که چه کاری انجام دهید. شروع کار، سخت ترین گام است، و هنگامی که شروع به کار می کنید، به احتمال زیاد به پایان می رسد.

گام 3 - اولویت بندی.

اولویت بندی.

ابتدا مهمترین چیزها را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که آنها انجام خواهند شد، حتی اگر بدانید که زمان لازم برای انجام کاری را ندارید.

گام 4 - شروع کارهای مهم از صبح.

شروع کارهای مهم از صبح.

شروع کنید روزتان را با کارهایی که باید ابتدای صبح انجام شوند این به معنی این است که نیم ساعت زود تر از خواب بیدار شوید تا با صبحانه خوردن و لباس پوشیدن وقتتان را هدر نکنید.و شب هم نیم ساعت زود به رختخواب بروید تا بهداشت فردی و تعویض لباس وقتتان را نگیرد.

گام 5 - صبحانه بخورید.

صبحانه بخورید.

صبحانه خوب بخورید این وعده غذایی بسیار مهم است و انرژی صبح خود را فراهم می کنید.

صبحانه بخورید.

یک چک لیست ایجاد کنید که به شما کمک می کند که به یاد داشته باشید چه چیزی از خانه گرفته و چه چیزی را هر روز به خانه بازگردانید.

این می تواند یک لیست نوشته شده برای شروع باشد و همانطور که خودتان را با آن آشنا می کنید، یک چک لیست ذهنی ایجاد می کنید. قبل از رفتن به کار یا از محل کار، مدرسه، فعالیت ها و غیره، از این چک لیست استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه چیز از قبیل کیف،، کیف پول، کوله پشتی، تجهیزات ورزشی و یادداشت ها را دارید.

صبحانه بخورید.

کشف کنید که چگونه می توانید بیشترین بازدهی را داشته باشید.بعضی از مردم دوست دارند قبل از پایان کار بر روی پروژه کار کنند .افراد به شکست های زیادی نیاز دارند. برخی از جلسات طولانی را ترجیح می دهند و برخی ها هم ترجیح می دهند جلسات متمرکز و کوتاه باشند.

صبحانه بخورید.

با در نظر گرفتن تعادل ، درک خود را از زمان تغییر دهید. اگر بیش از حد بر روی یک چیز تمرکز کنید، یک پروژه یا یک نفر ممکن است زمان شروع به ناپدید شدن بر شما داشته باشد. اگر چندین پروژه داشته باشید که در یک زمان کار می کنید، احتمالا چندین وظیفه برای مقابله با هر روز دارید، پس زمان خود را صرف یکی کنید و سپس یک زمان دیگر را صرف دیگری کنید. این امر مهم است اگر شما گیر کرده و نمی دانید که برای انجام این کار چه کاری انجام دهید. اگر بیدار شوید و بعدا باز گردید، ممکن است بتوانید چیزهایی را که قبلا از دست داده اید را ببینید. استعدادهای خود، وقت و منافع خود را به طور گسترده تر گسترش دهید با این حال به یاد داشته باشید نباید از تعهدات فراتر بروید.

صبحانه بخورید.

برای انجام کارهای خانگی عجله نکنید، حدود یک ساعت استراحت کنید. یک فنجان قهوه یا یک میان وعده را آماده کنید و سپس زمانی که زمان آرامش شما به راحتی حل شد ، شروع به انجام چیزهای دیگر کنید. کار، کارهای خانه، شستشو، شام، تکالیف و غیره همه از استراحت و نوآوری شما بهره مند خواهند شد.

صبحانه بخورید.

در نهایت کارها و فعالیت امروز را انجام دادید، شروع به آماده شدن برای به رختخواب رفتن  کنید. اگر فرزند دارید، آنها را به رختخواب ببرید شما می خواهید به خوبی برای روز بعد استراحت کنید.

صبحانه بخورید.

هنگامی که یک کار را انجام دادید یا به اهداف خود رسیدید پاداش خود را به دست آورید. پاداش می تواند چیزی ساده مثلا یک میان وعده کوچک یا راه رفتن در اطراف محله باشد.