ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

چهار + 6 =

بستن
بستن

چگونه در ماشین بدون کمر درد بنشینیم؟

چگونه در ماشین بدون کمر درد بنشینیم؟

خیلی از مردم میترسند که به مدت طولانی در ماشین بنشینند.چون میتواند یک تجربه ی خیلی دردناک و ناخوشایندی باشد در صورتیکه راحت و ریلکس نباشید.دانستن اینکه چطور در ماشین بشینید که کمر درد نداشته باشید جواب هوشمندانه ای است برای مسافرت با ماشین که ارز آن لذت ببرید و به شما اطمینان میدهد که در طول سفر ،شغلتان  یا تعطیلات  که میخواهید با ماشین رانندگی طولانی مدت داشته باشید کمر دردی نخواهید داشت.

مطالب مرتبط


گام 1 - مراحل و اقدامات

مراحل و اقدامات

به یکباره و به حالت خمیده روی صندلی ماشین ننشینید.

اگر شما چنین کاری کنید ،ممکن است به خودتان آسیب برسانید.حالت خمیده به شدت به کمر شما صدمه میزند به ویژه موقعی که به مدت طولانی این کار ادامه داشته باشد.

مراحل و اقدامات

سوار شده و موقع نشستن از قسنت تحتانی خود کمک بگیرید.

اول از همه قسمت تحتانی پاهای خود را داخل ماشین قرار دهید بعد از آن بقیه اعضای بدن را داخل کنید.پس در این حالت شما از قسمت باسن نشسته اید و راحت هستید. وبه عبارتی فشاری به طرف ستون فقرات و دیگر قسمت ها وارد نمیشود.

مراحل و اقدامات

از یک پتوی کوچک ،تی شرت یا چیزی نرم مشلبه آ؛ن برای محافظت از کمر خود استفاده کنید.

این موارد بصورت صاف و درست تا قسمت بالایی ستون فقرات قرار دهید.بستگی به نحوه ی نشستن شما ،نسبت به اینکه از کدام یک از موارد بالا استفاده میکنید متفاوت خواهد بود.بنابراین حتما این روش را تجربه کنید.خیلی مهم است که به طور کامل و درست کل کمر و پشت شما و درست اطراف قفسه سینه شما را بپوشاند تا محافظت کامل صورت گیرد.

میتوانید از یک محافظ نازک استفاده کنید.

.اگر شما با هریک از موارد بالا که به آنها اشاره شد(پتو و..) راحت نباشید از یک چیز نازکتر استفاده کنید.می توانید از دو تا روبالشی استفاده کنید که آنها را پشت خود قرار دهید.شما باید احساس کنید که ستون فقرات شما محافظت میشوند و شانه های شما راحت و بدون دردند.این کمک ها باعث می شود که حالت طبیعی داشته باشید و اگر متوجه شدید که گردن ،شانه ها و کمرتان راحت و بدون درد است ،می توانید در محل کار نیز از آن استفاده کنید. اجازه دهید که ران های شما کاملا سوار بر پاهایتان شده (تا حالت درستی پیدا کنند) بعد آماده ی رفتن شوید.

کمر خود را صاف نگه دارید.

به وسیله ای که خودتان انتخاب می کنید تا از آن برای قرار دادن در پشت کمرتان استفاده کنید تکیه دهید.طوری آن را مثل زین اسب تا کنید که استخوان لگن را بپوشاند.توجه کنید که حالت درست نشستن را ادامه دهید ودر حالت خود تغییری ایجاد نکنید و سپس از زیرسری استفاده کنید.

مراحل و اقدامات

با توجه به اندازه پاهایتان صندلی را جلو یا عقب بکشید.

فاصله ی درست یکی از موارد مهمی است که حالت خوب شما را رقم می زند . پاهای شما باید کاملا آزاد بوده تا بهتر عمل کنید،بطوریکه دردسری برای شما ایجاد نکند.هر چند که شما باید از این وسیله ( دکمه ی تنظیم صندلی ) برای نگه داشتن صندلی و تنظیم آن استفاده کنید.

مرکز ستون فقرات شما باید با قسمت پشت صندلی تماس داشته باشد.اگر رانندگی می کنید نخست این حالت را برای خود ایجاد کنید، پس از آن صندلی را هل داده تا زانوهای خم شده شما بتواند به راحتی با پدال ها درگیر شود.

شانه های خود را در برابر صندلی فشار دهید( محکم بگیرید).کمی زاویه دار بنشینید تا آرنج شما بتواند خم شده و فرمان را به راحتی لمس کنید.

صندلی باید به اندازه کافی تنظیم شود تا حالت پاهای شما در حالت طبیعی قرار گیرد.بررسی کنید که به راحتی می توانید بیرون از ماشین را ببینید و تمام اشیا قابل رویت باشند.اگر شما بلند قد هستید کمی سخت میشود.بنابراین از شیب چرخ ها برای تنظیم خود استفاده کنید تا حالت راحتی پیدا کنید.

اگر پشتی های صندلی ماشین بتوانند خم شوند آن را طوری تنظیم کنید که پاهای شما احساس ناراحتی نکنند زمانیکه به پدالها فشار وارد میکنید.اگر این قسمت صندلی را تنظیم کنید خیلی احتمال دارد که قسمت پشتی خود صندلی را هم تنظیم کنید.اگر پشتی ها قابل تنظیم باشند به اندازه ی دو یا سه انگشت فاصله و شکافی قرار دهید  و عرض آنها بین پشت زانوها  و صندلی شما باشد.

اگر شما وسیله ی تنظیم کننده ای که در پشت صندلی ماشین های امروزی تعبیه شده استن را دارا باشید برای راحتی و آرامش خود آن را تنظیم کنید.

این یک حالت صحیح و کارآمد است که باعث می شود ستون فقرات شما در حالت طبیعی محافظت شود.

مراحل و اقدامات

محافظ پشت سری (زیر سری) خود را به صورت صحیح تنظیم کنید.

پشت سری ها اغلب برای بیشتر افراد خوشایند و راحت نیستند.شما باید یاد بگیرید که سر خود را برای استراحت و راحتی روی آن قرار دهید و خیلی زود گردن شما احساس راحتی و آرامش را خواهد کرد.شاید برای شما عجیب و ناملموس باشد که سر خود را در این حالت قرار دهید.اگر آن را انجام دهید و ترک نکنید به موقع خواهید فهمید که چه احساسی دارید.

قسمت بالای زیر سری متعلق به سطح قرارگیری چشم ها می باشد که ترجیحا کمی بالاتر فرض شده است که تقریبا هم سطح بالای  سرشما قرار دارد. آنها تقریبا باید به اندازه دو سانتی متر در قسمت در قسمت سر شما تنظیم شده و قرار گیرند.این حالت موثر و مفیدی است. در صورتیکه اگر این وسیله  به اندازه کافی به طرف بالا تنظیم شوند میتوانند در برابر ضربات و صدمات یک تصادف از شما محافظت کند.

مراقب باشید:

زمانی می رسد که شما به طور نا خوداگاه به حالت قبلی و نادرست نشستن خود برگردید.هر چند که با دقت و هوشیاری شما زمان زیادی طول نمی کشد که به حالت صحیح برگردید و به حالت بدی که عادت کرده بودید سقوط نکنید (قرار نگیرید).

اطلاعات مطلب

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب