بخش 1 - زیر آفتاب نمانید

زیر آفتاب نمانید

زمانبندی برای ماندن در محیط خنک

کولر و ابزارهای خنک کننده وسایلی هستند که شاید تمام منازل آن را نداشته باشند. برنامه ریزی برای رفتن به محیطی که کولر دارد ان هم در وسط ظهر و خنک ماندن در آن محیط بسیار موثر خواهد بود. مکانهایی مانند موارد زیر قابل استفاده خواهند بود:

  • موزه ها
  • کتابخانه ها
  • رستوران ها
  • مکانهای تجاری
زیر آفتاب نمانید

در سایه قرار بگیرید

اگر لازم است در تابستان طول روز بیرون باشید بهترین حالت این است که در سایه قرار گیرید و مقابل تابش مستقیم نور خورشید نباشید. استفاده از چتر، کلاه حصیری یا سایه درختان به این امر کمک میکند. نکته جالب در مورد سایه درختان این است که سایه یک درخت بالغ در طول روز سرمایی به اندازه یک کولر گازی کوچک که 20 ساعت کار کرده تولید می کند.

زیر آفتاب نمانید

وزش نسیم خنک

قرار گرفتن در معرض نسیم خنک به شما کمک میکند تا گرمای تابستان را تحمل نمایید. اگر کنار رودخانه، دریاچه، استخر، دریا یا هر محیطی آبی زندگی میکنید قرار گرفتن در نزدیکی آب شما را در معرض نسیم خنک قرار خواهد داد. اگر در مناطق کوهستانی زندگی می کنید بالای کوه پایه دارای نسیم خنک است. اگر شرایط گفته شده موجود نیست و شما از نسیم به بهره هستید از پنکه یا کولر آبی استفاده نمایید.

بخش 2 - هیدراته شدن صحیح

هیدراته شدن صحیح

 هر 15 دقیقه اب بنوشید

لازم است در هر 15 دقیقه بین 150 تا 300 cc آب بنوشید. تقریبا در هر 15 دقیقه یک لیوان اب بنوشید تا بدن شما هیدراته (مملو از آب) شود. اینگونه بدن شما  در مقابل گرما و بیماری گرمازدگی مقاوم خواهد بود.

بخش 3 - استفاده از لباس راحتی

استفاده از لباس راحتی

استفاده  لباس با رنگ روشن و کلاه

استفاده از لباس و کلاه رنگ روشن سبب انعکاس نور شده و گرمای تابش نور جذب بدنتان نمیشود و نسبت به لباس های تیره تر خنک تر خواهید بود

بخش 4 - به هنگام گرمازدگی سریع عمل کنید

به هنگام گرمازدگی سریع عمل کنید

تشخیص علائم اولیه گرمازدگی

باید با تشخیص علائم گرمازدگی سریعا جهت مداوا دست به کار شد. اما مهم آن است که علائم گرمازدگی را بدانیم. در زیر برخی علائم شایع گرمازدگی را اشاره می کنیم:

  • سرگیجه
  • حالت تهوه
  • گرفتگی عضلات
  • سردرد