گام 1 - تشخیص احساسات شما

تشخیص احساسات شما

از منبع و علت ناراحتی خود بیاموزید. احساسات واقعی خود را در اختیار دارید و به همین دلیل آنها را در اختیار دارید. سعی کنید خودتان را درک کنید. وقتی این احساسات ناخوشایند شروع شد از خود بپرسید که آیا یک یا چند رویداد وجود داشت که موجب شد که این احساس را احساس کنید؟ آیا ناراحتی شما مربوط به یک فرد، مانند یک شریک یا چند نفر، مانند والدین یا خانواده شما است؟

  • شناخت ریشه ناراحتی به شما کمک می کند که در مورد چگونگی ان غلبه کنید. به عنوان مثال، اگر احساس ناراحتی میکنید زیرا کسی که به شما نزدیک است، شما را ناامید می کند راه حل شما ممکن است انتظارات شما را نسبت به افراد تغییر دهد. بدیهی است، شما نمیتوانید دیگران را تغییر دهید، بنابراین وضوح این است که خودتان را عوض کنید یا یاد بگیرید که آنچه اتفاق می افتد را قبول کنید.
تشخیص احساسات شما

نقش خود را در عصبانیت بشناسید. گاهی اوقات، ما از دیگران خشمگین هستیم؛ زیرا ما ناراحت هستیم که خودمان را به اندازه کافی آسیب پذیر کرده ایم تا صدمه ببینیم. عمیق تر از آن ممکن است احساس غرور و یا خجالت برایمان دست دهد که ما به نحوی این وضعیت را نمی بینیم. ما احساس خشم می کنیم که کسی را که به ما صدمه می زند،به آن اعتماد می کنیم. به معنای دیگر، ما خودمان را برای انسان بودن عصبانی می کنیم.

  • همانطور که یک نقل قول به روشنی بیان می کند، “خشم و ناراحتی مانند سم است و منتظر مرگ فرد دیگری است”. شما توانایی یا حرکت را از خشم و یا ماندن در این محل تلخ ترجیح می دهید قدرت خود را می شناسید و اجتناب نکنید همه افراد که را شما سرزنش می کنند ببخشید.
تشخیص احساسات شما

 سوال: آیا احساس شما حسادت است یا حق؟ احساس اینکه شما باید دارای چه چیزی دیگری باشد، چه سطحی یا ذاتی، می تواند منجر به احساسات تلخ شود. اگر شما از کسی عصبانی هستید زیرا آنها چیزی دارند که مایل به آن بودند، پس از آن این احساسات را بر روی این شخص بیفایده است. شما باید با آنچه که احساس می کنید در زندگی خود فاقد شرایط باشد تا بتوانید بر این نوع خشم غلبه کنید.

  • یک نمونه از حسادت که منجر به ناراحتی می شود . عصبانی شدن به یک همکار است که برای ارتقاء شغلی با او رقابت می کنید،. شاید شما احساس کردید که شما حق ارتقاء را دارید زیرا شما مدت بیشتری کار کرده اید.
تشخیص احساسات شما

احساس کنید که چه احساسی دارید. خشم و نفرت احساسات قوی هستند. اغلب ما می توانیم خودمان را با تظاهر به اینکه این احساسات وجود ندارد قول بزنیم یا تلاش می کنیم تا آنها را از بین ببریم، می توانیم بیشتر آسیب برسانیم و نارضایتی اتفاق می افتد، زیرا احساسات ما در مورد وضعیتی که داریم در حال اجرا است، بنابراین ما باید احساساتمان را به منظور بهبودی بپذیریم.

  • مردم خشم را نشان می دهند، زیرا نشان می دهد که عصبانیت نسبت به افشای احساس رضایت، ناامیدی، حسادت، اشتباه یا آسیب رساندن به آن آسان تر است.
  • یک لحظه به خودتان نگاه کنید و نه تنها به آنچه که برای شما اتفاق افتاده فکر کنید، بلکه واقعا همه احساساتی که همراه با این وضعیت هستند احساس می کنید. اگر شما  احساس ناامیدی کنید درد و یا سردرگمی خود را درک کنید این احساسات را دور نکنید. تنها با این احساس واقعا احساس می کنید که می توانید از نو شروع کنید.
تشخیص احساسات شما

 با یک دوست یا فرد مورد اعتماد صحبت کنید. کسی را پیدا کنید که می توانید با او صحبت کنید و بگویید که چه اتفاقی افتاده که خیلی شما را ناراحت کرده. صحبت کردن در مورد احساسات شما با دیگران می تواند به شما کمک کند که وضعیت را به صورت عینی تر ببینید. فرد دیگری ممکن است بتواند الگوهایی را در رفتار شما ببیند که در آن چه اتفاقی افتاده است، مفید بوده و به شما کمک می کند راه حلی برای پیش کشیدن طغیان کنید. 

گام 2 - رها کردن غم و اندوه

رها کردن غم و اندوه

شخصیت هایی را که به شما صدمه می زنند، دوری کنید. این ممکن است آخرین چیزی است که شما می خواهید انجام دهید، اما تلاش برای به رسمیت شناختن ویژگی های خوب در مورد فردی که به شما آسیب می زند مفید است. انسانها اشتباه می کنند و هیچ انسانی بد نیست. هر کس داراي کيفيت خوبي است که بايد برجسته شود کسانی که در این شخص هستند را دنبال کنید.

رها کردن غم و اندوه

بخشیدن . زخم ها ناشی از آن چیز هایی که مورد توجه ما قرار می گیرند می توانند تاثیر ماندگار داشته باشند. انتخاب کنید که فردی را که به شما آسیب زده است را ببخشید. بخشش به معنای این نیست که شما باید این شخص را در زندگی خود نگه دارید. این نیز به این معنی نیست که شما باید آنچه را که اتفاق افتاده فراموش کنید. بخشش فقط به این معنی است که شما تصمیم می گیرید این شخص را از خشم خود آزاد کنید و این احساسات منفی را که شما برگزار کرده اید را آزاد کنید. بخشش باعث می شود شما یک فرد بهتر باشید.

رها کردن غم و اندوه

درک معنوی را دنبال کنید اگر فردی روحانی هستید، سعی کنید معنی را در موقعیتی که شما متحمل شده اید پیدا کنید. آیا این اتفاق برای شما رخ داد تا شما بتوانید دیگران را شاهد باشید؟ آیا مشکل شما ممکن است منبع الهام و یا تشویق دیگران باشد؟ علاوه بر این، بسته به باورهای شما، ممکن است به سلامت معنوی شما آسیب برساند تا تردید نسبت به دیگری داشته باشد. دعا کنید، تفکر کنید، یا با مشاور روحانی در مورد حرکت به سوی خشونت صحبت کنید.

رها کردن غم و اندوه

حرفه ای را ببینید. اگر در معرض درد و عذاب وجدان هستید، ممکن است نیاز به کمک یک متخصص بهداشت و روان داشته  باشید. تداوم خشم و انزجار می تواند سلامت روحی، جسمی و احساسی شما را تحت تأثیر قرار دهد. شما ممکن است نیاز به درمان برای مدیریت خشم یا تکنیک های رفتاری شناختی  داشته باشید.