ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

3 × 2 =

بستن
بستن

چگونه تغذیه مان را بهبود بخشیم؟

چگونه تغذیه مان را بهبود بخشیم؟

تلاش برای حفظ تغذیه خوب و تناسب اندام همچنان برای بسیاری از افراد یک چالش محسوب می‌شود. گاهی به دلیل کمبود وقت، زمانی برای خرید مواد غذایی مناسب و آماده کردن وعده‌ی غذایی خوب نداریم. ولی چند گام کوچک و ساده وجود دارند که هرکسی می‌تواند با رعایت آنها به سمت سلامت بهتر حرکت کند. این چگونه ۹ گام برای بهبود عادات غذایی و رژیم تغذیه به شما پیشنهاد می‌کند تا به سمت تغذیه‌ی سالم حرکت کنید.

مطالب مرتبط


گام 1 -

blank

با صبحانه آغاز کنید.
همه می‌دانند که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است. چراکه صبحانه مثل کاتالیزوری عمل می‌کند که سوخت و ساز ما را طی 24 ساعت آینده به راه می‌اندازد. ولی انتخاب صبحانه‌ی مناسب هم مهم است. مثلا می توانید به جای کیکهای پر کالری از یک تخم مرغ یا یک ساندویج سبک و مقوی استفاده کنید.

blank

نمک کنسرو را کم کنید.
با وجود اینکه سبزیجات کنسرو شده مانند ذرت یا نخودفرنگی همان مواد مغذی سبزیجات تازه را حفظ می‌کنند اما چیز اضافه‌ای در آن‌ها وجود دارد که چندان برای سلامتی مناسب نیست. سبزیجات کنسرو شده 6 تا 8 برابر بیشتر از سبزیجات تازه سدیم دارند. محتویات کنسرو را توی آب بریزید و بعد از مدتی آبکش کنید تا میزان سدیم موجود در آنها را کاهش دهید.

blank

حساب کالری‌ها را داشته باشید
وقتی که سرتان شلوغ است و برنامه‌ی روزانه‌ی شما پر شده‌است، حفظ تغذیه مناسب با وجود کمبود وقت کار راحتی نیست. بنابراین، مهم است که حواستان به میزان کالری دریافتی باشد. آیا می‌دانستید حدود 3500 کالری در هر 500 گرم چربی وجود دارد؟ برای کم کردن هر نیم کیلو وزن، باید 500 کالری از رژیم تغذیه روزانه خود کم کنید.

blank

آب را فراموش نکنید
همه جا می‌شنوید که باید آب زیادی بنوشید. این یکی از راحت‌ترین کارهاییست که برای بهبود تغذیه می‌توانیم انجام دهیم. بسیاری از افراد روزانه به میزان کافی آب نمی‌نوشند. به گفته‌ی پزشکان برای داشتن حدودی از میزان آب لازم، به ازای هر دو کیلوگرم وزنتان، حدود 28 گرم آب در روز لازم است. به یاد داشته باشید که ما از طریق نوشیدنی‌هایی مانند چای و قهوه هم آب دریافت می‌کنیم پس هنگام محاسبه‌ی میزان آب دریافتی آنها را هم در نظر داشته باشید.

blank

کالری‌های نوشیدنی‌ها را فراموش نکنید
گاهی خیلی راحت فراموش می‌کنیم که نوشیدنی‌های ما علاوه بر طعم خوب، چیزهای دیگری هم دارند. بعنوان مثال 700 سی‌سی نوشیدنی گازدار حدود 100 کالری دارد. پزشکان توصیه می‌کنند که برای کنترل بهتر دریافت کالری روزانه، حساب کالری‌هایی که می‌نوشید را داشته باشید. برای اینکه نیازی به حفظ کردن چیزی نداشته باشید، در تمام طول روز آب بنوشید و به همراه شام یک لیوان کوچک از نوشیدنی دلخواهتان را میل کنید.

blank

حواستان به شکر باشد
شکر در مواد غذایی بسیاری تحت نام‌های مختلف موجود است، بنابراین شناختن آن‌ها مهم است. شکر تحت هر اسمی که باشد شکر است، گول نخورید! بعضی کارخانه‌ها ممکن است در محصولاتشان عصاره‌ی ذرت غنی از فروکتوز را با شکر جایگزین کنند اما بازهم کالری‌های اضافی از آن محصول حذف نمی‌شود. همیشه برچسب‌های مربوط به میزان کالری دریافتی در هر وعده را بخوانید.

اطلاعات مطلب

  • سلامت
  • 305 بازدید
  • blankblankblankblankblank (No Ratings Yet)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : ناهید لاهرودی - شنبه, 23 جولای 16, 6:26 ق.ظ

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب