ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

سه × دو =

بستن
بستن

چگونه به صورت صحیح دراز و نشست را انجام دهیم.

چگونه به صورت صحیح دراز و نشست را انجام دهیم.

امروزه داشتن بدنی سلام در عصر ماشینی و کم تحرکی یکی از دغدغه های اصلی بشر بشمار می رود.

اما عواملی همچون نبودن اوقات فراغت ، دغدغه زیاد ، کم بودن امکانات و مشکلات مشابه باعث شده تا شدیدا از ورزش دور شده و به صورت به کم شدن فاصله مدت فرسودگی خود نزدیک شویم.

از این رو برخی ورزش های خانگی که در عین حال ساده و بسیار پر سود هستند و تقریبا تمام افراد با هر نوع مشکلاتی می توانند این ورزش ها را انجام دهند جایگاه ویژه ای در بین مردم به دست آورده است.

یکی از این ورزش ها که اهمیت فراوانی دارد دراز و نشست هستش.

در ادامه به شیوه صحیح انجام این ورزش می پردازیم.

 

 

مطالب مرتبط


گام 1 - فواید دراز و نشست

 

درازنشست از جمله ورزش هایی است که نیاز به تجهیزات و هزینه های اضافی ندارد از رو یکی از فواید دراز و نشست می توان به بدون هزینه ورزش کردن اشاره کرد.

از دیگر فواید دراز و نشست می توان به تقویت عضلات شکم که باعث سفت شدن عضلات شکم می شود اشاره کرد.

یکی دیگر از مزایای دراز و نشست راحتی انجام فعالیت های فیزیکی روزانه است به این صورت که کارشناسان معتقدن با انجام صحیح و منظم این ورزش فعالیت های فیزیکی انسان پس از مدتی در طول روز برای او بسیار راحت خواهد شد.

از جمله مزایای دیگر این ورزش استقامت، تعادل و استیل بدنتان را بهبود خواهد بخشید.

گام 2 - انجام صحیح دراز و نشست

 

مانند تصویر به پشت دراز بکشید، زانوهایتان را خم کنید و کف پاهایتان را روی زمین قرار دهید.

derazneshast1

تذکر: روی زمین سفت دراز نکشید چون باعث می شود در پایین کمرتان احساس درد کنید، پس بهتر است بر روی یک زیر انداز نرم و یا بر روی فرش دراز بکشید.

 

مانند شکل دست‌هایتان را بصورت ضربدر بر روی سینه‌ بگذارید، دست چپ بر روی شانه‌ی راست و دست راست بر روی شانه‌ی چپ.

روشم دوم نیز می‌توانید دستانتان را در پشت گوشتان نگه دارید.

dastzarbdar

تذکر: دستان خود را پشت سرتان قلاب نکنید، این کار باعث فشار آوردن به گردنتان خواهد شد و عوارضی چون گردن درد را به دنبال خواهد داشت.

 

شکم خود را به حالت منقبض شدن در بیاورید و تصور کنید که می‌خواهید ناف خود را به سمت ستون فقراتتان بکشید

این کار باعث می شود هیچ قوسی در کمر و هیچ فضای خالی بین گودی کمرتان و زمین  وجود نداشته باشد.

 

قسمت سر و شانه و قفسه‌ی سینه‌ خود را به بالا یعنی به سمت زانوها بلند کنید تا فقط باسن و کف پاهایتان بر روی زمین باقی بماند.

هنگامی که بالا می‌آیید، با استفاده از قدرت شکمتان هوای داخل بدن خود را بیرون دهید.

گردن خود را کشیده نگاه دارید و به سقف نگاه کنید.

44444
تذکر 1 : به هیچ عنوان چانه را به قفسه سینه خود نچسبانید، تصور کنید که یک پرتغال بین چانه و قفسه سینه‌ی شما وجود دارد

تذکر 2 :برای اعمال فوق اصلا از حرکات سریع استفاده نکنید با آرامش و تمرکز این کارها را انجام دهید.

 

این عمل را نسبت به توانایی خود به تعداد مشخص تکرار کنید.

هر بار که دوباره پایین می‌آیید تا بدنتان را به کف بچسبانید تنفس کنید.

شکم تان را منقبض نگاه دارید و بلافاصله دوباره به سمت زانوهایتان بلند شوید.

به همین سادگی شما میتوانید این ورزش مفید را هر روز نسبت به توانایی خود انجام داده و به صورت مرتب و یکنواخت تعداد حرکات خود را افزایش دهید.

اطلاعات مطلب

  • نرمش
  • 1,290 بازدید
  • blankblankblankblankblank (3 votes, average: 5,00 out of 5)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : فخر کامبیز - پنج‌شنبه, 20 آوریل 17, 12:57 ب.ظ
  • ورزش دراز و نشست

دیدگاه کاربران

  1. blank
    ali.hananian - 2017/03/02 - 2:38 ب.ظ
  2. blank
    طناز مهدی نژاد - 2019/08/16 - 11:24 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب