ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

15 − 14 =

بستن
بستن

چگونه بهره وری شغلی خود را افزایش دهیم؟

چگونه بهره وری شغلی خود را افزایش دهیم؟

اهمال کاری یعنی تصمیم بگیرید کار یا هدفی که انجام آن به عهده شما است را پشت گوش انداخته یا به تاخیر اندازید.

در نتیجه بازدهی شغلی تان کاهش می یابد.

اگر کارها را در دقیقه ۹۰ انجام می دهید یا مدام مهلت تحویل کارهایتان را افزایش می دهید به احتمال قوی شما یک اهمال کار هستید.

همه انسان ها تمایل به اهمال کاری دارند.

با استفاده از روش های مطمئن زیر می توانید بر این احساس غلبه کنید.

مطالب مرتبط


گام 1 - نحوه ایجاد بهره وری بالا

نحوه ایجاد بهره وری بالا

اولویت بندی وظایف:

ابتدا مهمترین وظیفه را انجام دهید.

وظیفه مهم خود را به خاطر کارهای ساده کنار نگذارید.

اگر کار ساده ای شروع کنید، برای انجام وظایف سنگین تر همیشه بهانه خواهید آورد.

بهره وری خوب همیشه به معنی انجام وظایف بیشتر نیست.

  • ممکن است فقط با انجام یک وظیفه، بگویید روز پر باری داشتید. اما به این شرط که آن وظیفه پر اهمیت ترین کارتان بوده باشد.
  • با انجام کارهای سخت، انرژی می گیرید در نتیجه علاقه بیشتری به ثمر بخشی خواهید داشت.
نحوه ایجاد بهره وری بالا

یک استراحت مهیج داشته باشید:

به جای اینکه زمان استراحت خود را با گشت و گذار در گوشی و اینترنت بگذرانید، 5 تا 10 دقیقه قدم بزنید.

 از دفتر خارج شوید و یک قهوه یا چای بخورید.

هر گاه از لحاظ ذهنی احساس خستگی کردید، می توانید با حرکت دادن بدنتان و نوشیدن آب بیشتر، مغزتان را تحریک کنید.

  • در استراحت های کوتاه از شبکه های اجتماعی دوری کنید. حتی در استراحت های طولانی تر هم به رسانه های اجتماعی نروید، چون باعث حواس پرتی شما می شود.
  • با همکارتان صحبت کنید

بهتر است هر دو ساعت یکبار، استراحت کوتاهی داشته باشید تا تمرکزتان حفظ شود.

نحوه ایجاد بهره وری بالا

انجام چند کار همزمان را ترک کنید:

اکثر افراد فکر می کنند در انجام چند کار همزمان مهارت بالایی دارند.

اما این اخلاق در کار بیشتر از اینکه مفید باشد برایتان مضر خواهد بود.

در اغلب شغل ها باید چند کار را در طول یک مدت زمان مشخص تمام کنید، اما شاید شما این توانایی را ندارید.

تقسیم تمرکز بین چند وظیفه در یک لحظه، تمرکز شما را کاهش داده و کیفیت کارتان را پایین می آورد.

  • تا زمان اتمام یکی از وظایفتان روی آن تمرکز کامل داشته باشید. پس از اتمام آن سراغ وظیفه دیگر بروید. تقسیم وظایف و انجام آن در بازه های زمانی مشخص، بسیار مفید است.
  • مدام ساعت را چک نکنید. در برابر این احساس خود مقاومت کنید و به جای آن روی کارتان متمرکز شوید.
نحوه ایجاد بهره وری بالا

عوامل حواس پرتی دیجیتالی را کاهش دهید:

جامعه امروز ما با شبکه های اجتماعی و تکنولوژی اجین شده؛

وقفه در کار اجتناب نا پذیر است، اما اگر می خواهید بهره وری بالایی داشته باشید، تا جایی که می توانید آنها را کاهش دهید.

گوشی خود را حتی روی ویبره نگذارید و آن را کاملا بی صدا کنید.

تا زمانی که سر کار هستید به شبکه های اجتماعی نروید.

اگر رئیس شرکت متوجه شود که شما در ساعات کاری حساب های آنلاین تان را بررسی می کنید،شما را به چشم یک کارمند حرفه ای نخواهید دید.

  • خیلی ها ادعا می کنند که با گوش دادن به موسیقی بهتر کار می کنند. هرگر در شرکت هدفون نزنید مگر اینکه واقعا کیفیت کار شما بی نقص باشد.
نحوه ایجاد بهره وری بالا

با همکارانی که عامل حواس پرتی شما هستند برخورد کنید:

اگر همکار پر حرفی دارید که وقت شما را تلف می کند، حتما با او صحبت کنید.

برخی اوقات بهتر است با این افراد رک صحبت کنید و حرفتان را بزنید.

برای مثال وقتی یکی از همکاران سعی دارد با شما در رابطه با جایزه اسکار حرف بزند به جای اینکه سر تکان دهید به او بگویید:

  • ببین آقای/خانم ایکس، من باید این گزارش رو تموم کنم، می تونیم یه وقت دیگه در این مورد صحبت کنیم؟
  • میشه موقع دیگه ای در این مورد حرف بزنیم؟ من الان سرم شلوغه...
  • ببخشید، همین الان یه ایده به ذهنم رسیده، قبل از اینکه یادم بره باید بنویسمش، موقع نهار میبینمت.
نحوه ایجاد بهره وری بالا

قهوه بنوشید:

در جامعه ما قهوه رواج چندانی ندارد. اما تحقیقات نشان داده که مصرف روزانه 200 تا 250 میلی گرم کافئین، باعث افزایش تولید سروتونین و دوپامین شده و با بهبود خلق و خو به درمان استرس و افسردگی کمک می کند.

همچنین مصرف کافئین خستگی را رفع کرده و باعث افزایش هوشیاری می شود.

اما مصرف بیش از حد آن منجر به درد معده، استرس، بی خوابی ، بی قراری و کج خلقی می گردد.

نوشیدن روزانه یک فنجان قهوه یا یک بطری نوشابه انرژی زا، برای سلامتی بزرگسالان بی ضرر است.

  • نوشیدن بیش از 4 لیوان قهوه برای سلامتی اغلب افراد مضر است. همچنین نوشیدن قهوه در ساعات پایانی روز ممکن است منجر به بی خوابی و کاهش بازدهی شود.
نحوه ایجاد بهره وری بالا

نهار خود را سبک کنید:

با شکم خالی نمی توان روی کارها تمرکز کرد.

غذا بعد از هضم شدن گلوکز و انرژی مورد نیاز برای فعالیت مغز را تامین می کند.

برخی از غذاها به سرعت گلوکز تولید می کنند اما کمی بعد میزان آنها به شدت کاهش می یابد.

باید از این غذاها اجتناب کنید: ماکارونی، نان، حبوبات، نوشابه گازدار، چیز برگر. به جای اینکه به غذا حمله کنید، قبل از اینکه گرسنکی به شما دست دهد فکری برای آن بکنید.

  • مقداری میوه و سبزیجات با خود ببرید تا به فعالیت مغزتان کمک کند.
  • نهاری سبک بخورید، در حدی که مواد معدنی شما را تامین کند نه اینکه شکم شما را پر کند.

گام 2 - کارها را جمع بندی کنید تا در روز بعد عملکرد بهتری داشته باشید

کارها را جمع بندی کنید تا در روز بعد عملکرد بهتری داشته باشید

قبل از خواب، وظایف روزمره خود را تعیین کنید:

یکی از بهترین روش های افزایش بهره وری شغلی این است که روز خود را با در نظر داشتن وظایف روز بعد به اتمام برسانید.

چند دقیقه ای به کارهای خود بیاندیشید، کدام کارها را تمام کرده اید و چه کارهایی ناتمام مانده اند؟

برای فردای آن روز، لیستی از کارهای روزمره تهیه کنید.

با مرور کارهای فردا، قبل از اینکه به محل کارتان مراجعه کنید، حس موفقیت و سربلندی خواهید کرد.

علاوه بر این، منجر به افزایش انگیزه خود شده اید.

  • لیست وظایف خود را روی کاغذ نوشته و روی میز خود قرار دهید. بهترین راه برای انجام کارها این است که لیست را همیشه در جایی قرار دهید که نسبت به آن اشراف کامل داشته باشید.
کارها را جمع بندی کنید تا در روز بعد عملکرد بهتری داشته باشید

میز کار خود را مرتب کنید:

هرگز محل کار خود را شلوغ و به هم ریخته ترک نکنید.

قبل از خروج از دفتر، حتما هر ریخت و پاشی را سر و سامان دهید.

همچنین چند دقیقه ای را به تمیز کاری و مرتب کردن میز کار اختصاص دهید.

با این کار روز بعد را سر حال تر آغاز خواهید کرد.

در حالی که میز به هم ریخته القا کننده نوعی حس تنبلی است.

 

کارها را جمع بندی کنید تا در روز بعد عملکرد بهتری داشته باشید

تمامی ابزارهای مورد نیاز روز بعد را آماده کنید:

بعد از اینکه لیست وظایف روزمره خود را نوشتید، تمامی ابزارهای مورد نیاز فردا را هم آماده کنید.

مثلا از فایل های مورد نیاز پرینت بگیرید.

در صورتی که صبح روز بعد، در جلسه ای شرکت خواهید کرد، قبل از ترک دفتر حتما یادداشت های لازم برای آن جلسه را مطالعه کنید.

گام 3 - ایجاد بهره وری در خانه

ایجاد بهره وری در خانه

مراقب خورد و خوراک خود باشید:

بعد از یک روز کاری طولانی، غذاهای چرب بسیار وسوسه کننده هستند.

قبل از اینکه خوردن را شروع کنید، به بهره وری مورد نظرتان در طول هفته فکر کنید!

به جای خوردن سیب زمینی و استیک، بهتر است ماهی، برنج قهوه ای و بروکلی میل کنید.

برای شام انتخاب های کم چرب زیادی در پیش رو دارید.

ایجاد بهره وری در خانه

مدت زمان نشستن در مقابل صفحه نمایش ها را کم کنید:

وقتی به خانه رسیدید به تلوزیون و فیلم ها حمله نکنید.

چک کردن مداوم فیسبوک و دیگر حساب ها هم کار درستی نیست.

بعد از یک روز سخت و طولانی، اندکی استراحت کردن هیچ ایرادی ندارد؛

اما باید زمان آن را محدود کنید. به جای آن، زمان خود را با خانواده یا خواندن کتاب سپری کنید.

  • با دوستانتان یک بازی رو میزی انجام دهید. با کاهش مدت زمان استفاده از تلوزیون یا گوشی، علاوه بر اینکه خواب راحت تری خواهید داشت، در طول روز احساس بهتری به شما دست خواهد داد.
ایجاد بهره وری در خانه

ایمیل های کاری را چک نکنید:

وقتی در خانه هستید زیاد نگران کارتان نباشید.

وقتی در خانه هستید دیگر باید به خودتان زمان اختصاص دهید نه به کارتان.

انجام اندکی از کارها در خانه هیچ ایرادی ندارد، به شرطی که بیش از حد نگران کارهای دفتر و مسئولیت های سنگین خود نباشید.

  • وقتی در تخت خواب دراز می کشید، دیگر ایمیل های کاری را چک نکنید. این کار را صبح هم می توانید انجام دهید.
ایجاد بهره وری در خانه

صبحانه همیشه باید مقوی باشد:

برای صبحانه هرگز از کیک یا هر چیز دیگری که میزان قند و شکر بالایی دارد استفاده نکنید.

برخی از غذاها انرژی مورد نیاز مغز برای افزایش تمرکز و افزایش بهره وری مفید هستند.

می توانید برای صبحانه از این گزینه ها استفاده کنید:

  • تخم مرغ
  • موز
  • ماست
  • توت فرنگی
ایجاد بهره وری در خانه

قبل از کار، نرمش کنید:

این کار باعث می شود قبل از شروع روز کاری، بهره وری خود را تا حدودی افزایش داده باشید.

نیاز نیست تمرین سنگینی انجام دهید، تنها با 20 دقیقه دویدن یا شنا می توانید بدن خود را از خواب بیدار کرده و برای روز آماده شوید.

  • با تمرین بعد از کار، می توانید از سلامتی بیشتری هم برخوردار شوید.

اطلاعات مطلب

  • روانشناسی
  • 176 بازدید
  • blankblankblankblankblank (2 votes, average: 5٫00 out of 5)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : فخر کامبیز - یکشنبه, 06 اکتبر 19, 2:40 ب.ظ

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب