ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

3 × 3 =

بستن
بستن

چگونه بفهمیم کودک اضافه وزن دارد یا نه؟

چگونه بفهمیم کودک اضافه وزن دارد یا نه؟

آموزش فهمیدن اینکه کودک اضافه وزن دارد یا نه

همیشه به راحتی می‌توان تشخیص داد که آیا کودک شما اضافه‌وزن دارد یا نه.

در طول زمان، تغییرات بدن می‌تواند به یک بخش طبیعی از رشد به نظر برسد.

به طور معمول، مردم در درک این که آیا فرزند آن‌ها اضافه‌وزن دارد، خیلی خوب نیستند.

درک کودکان از وزن خودشان نیز اغلب اشتباه است. چندین روش وجود دارد که می توانید

برای اندازه گیری دقیق وزن کودک خود استفاده کنید. اگر فرزند شما دچار اضافه وزن است 

اقدامات زیادی برای بهبود سلامتی آنها انجام می شود.

مطالب مرتبط


گام 1 - اندازه گیری چربی بدن

اندازه گیری چربی بدن

1-نسبت وزن به قد فرزندتان (یا شاخص توده بدنی) را مشخص کنید.

شاخص توده بدنی (BMI) از نظر سن و جنس خاص است ، بنابراین اغلب به آن BMI-for-age گفته می شود.

برای اندازه گیری وزن کودک از یک مقیاس BMI استفاده کنید.

سپس ، قد کودک خود را با نوار اندازه گیری کنید.از فرزندتان بخواهید در برابر دیوار بایستد

بالای سر کودک را با مداد علامت گذاری کنید و قد را با یک اندازه گیری نوار اندازه بگیرید.

در آخر ، وزن کودک را به ازای هر کیلوگرم بر حسب قد خود در متر مربع تقسیم کنید.

 

 

 

اندازه گیری چربی بدن

2-از پزشک خود بخواهید که دور کمر فرزند شما را اندازه گیری کند.

پزشک شما چربی اطراف شکم کودک شما را اندازه گیری می کند.

آنها دور کمر طبیعی را که بین پایینترین دنده و بالای استخوان لگن قرار دارد ، اندازه می گیرند.

این روش ارزان و نسبتاً دقیق است. با این حال ، برخی پزشکان ممکن است

نتوانند به شما بگویند که آیا کودک شما به تنهایی از این اطلاعات اضافه وزن دارد یا نه.

اندازه گیری چربی بدن

3-از پزشک خود بخواهید نسبت دور کمر به لگن کودک شما را اندازه گیری کند.

پزشک شما چاقی شکمی فرزند شما را اندازه گیری می کند.

آنها دور کمر فرزند شما و سپس باسن آنها را اندازه گیری می کنند.

آنها سپس کمر فرزند شما را با اندازه گیری لگن تقسیم می کنند. دو مکان وجود دارد

که احتمالاً پزشک شما می تواند اشتباهی اندازه گیری کند اما باید بتواند این کار را با دقت انجام دهد.

اندازه گیری چربی بدن

4-اندازه گیری ضخامت پوست را درخواست کنید.

پزشک شما برای اندازه گیری ضخامت چربی در قسمت های مختلف بدن از دستگاه کولیس استفاده می کند.

آنها ممکن است تنه ، ران ها ، جلو و عقب بازو و سپس زیر تیغه شانه را اندازه گیری کنند.

سپس پزشکان از معادله ای برای پیش بینی درصد کل چربی بدن استفاده می کنند.

این یک روش سریع و آسان است ، که بی خطر و ارزان است. با این حال ، به اندازه روش های دیگر دقیق نیست.

اندازه گیری چربی بدن

5-از پزشک خود بخواهید تست امپدانس بیوالکتریکی را انجام دهد.

پزشک شما یک جریان الکتریکی ایمن را از طریق بدن کودک شما ارسال می کند.

جریان فعلی با مقاومت بیشتری در عبور چربی از آب و ماهیچه مواجه است.

پزشک شما از معادله ای برای اندازه گیری درصد چربی بدن استفاده می کند.

مناسب ، بی خطر و نسبتاً ارزان است. این به نسبتاً طبیعی آب بدن به چربی متکی است 

اما این ممکن است در طول بیماری یا در غیر این صورت تغییر کند. به اندازه برخی روش های دیگر دقیق نیست.

نکته1: پزشک شما ممکن است از یک یا چند روش برای اندازه گیری چربی بدن

در کنار شاخص توده بدنی ، برای تعیین میزان اضافه وزن فرزند شما استفاده کند.

اندازه گیری چربی بدن

6-با دکتر خود در مورد الگوهای جدید صحبت کنید.

نگاه به الگوی رشد, از جمله وزن, مهم‌تر از نگاه کردن به یک مقدار است.

نگاه کردن به اینکه چگونه وزن در طول زمان تغییر کرده‌است می‌تواند زمانی بسیار مهم باشد که تعیین کنید آیا کودک شما اضافه‌وزن دارد یا خیر.

برخی عوامل مانند ورود به بلوغ می‌توانند بر این باور که آیا کودک شما در یک وزن سالم است یا خیر.

پزشک شما می‌تواند از اندازه‌گیری‌های قبلی برای تعیین این که آیا کودک شما ممکن است در خطر اضافه‌وزن باشد, نگاهی داشته باشد.

گام 2 - در مورد وزن و سلامتی با فرزندتان صحبت کنید

در مورد وزن و سلامتی با فرزندتان صحبت کنید

1-در مورد عادات غذایی سالم با فرزند خود صحبت کنید.

شما باید بر داشتن گفتگوی خوش بینانه و آموزنده در مورد عادات غذایی سالم مانند بخش های نسبتاً کوچک و متنوع تمرکز کنید.

در طول مکالمه ، باید عشق و پشتیبانی خود را برقرار کنید.

مطمئن شوید که آنها می دانند که این تقصیر آنها نیست و چاقی مسئله پیچیده ای است.

از کلماتی مانند حریص ، چربی یا تنبلی خودداری کنید که باعث عزت نفس می شود.

نکته1: اگر کودک زیر 9 سال سن ندارد ، در کل در رژیم غذایی خانواده تغییراتی ایجاد کنید.

لازم نیست با فرزند خود صحبت کنید. در عوض ، آنچه را که خانواده می خورد تغییر دهید.

نکته2: اگر فرزند شما 10 ساله یا بزرگتر است ، ممکن است بخواهید مستقیماً در مورد غذا و وزن با آنها صحبت کنید.

آنها احتمالاً در حال حاضر در مورد این موضوعات خواهند اندیشید ، بنابراین اکنون زمان گفتگو آزاد است.

با این حال ، شما هنوز هم باید به عنوان یک خانواده ، حتی برای فرزندان بزرگتر ، تغییراتی ایجاد کنید.

در مورد وزن و سلامتی با فرزندتان صحبت کنید

2-فرزند خود را بخاطر داشتن غذای سالم و انتخاب سبک زندگی ستایش کنید.

اگر می بینید فرزندتان در حال تصمیم گیری در مورد غذای خوب مانند

اتمام شام سالم یا پرش از میان وعده های شیرین است ، باید ستایش کنید.

آنها را تشویق کنید که به انتخاب های غذایی عاقلانه ادامه دهند.

نکته1: به عنوان مثال ، اگر می بینید کودکتان برای نهار یک سالاد سالم درست می کند 

ممکن است بگویید:"به نظر سالم و خوشمزه است. این بسیار جالب است که می دانید

دستور العمل هایی را که برای شما مفید است فهمیدید. شما باید به من یاد دهید که چگونه آن را درست کنم".

در مورد وزن و سلامتی با فرزندتان صحبت کنید

3-از انتقاد از ظاهر کودک خود اجتناب کنید.

اگر متوجه وزن کودک خود شدید و می‌خواهید چیزی بگویید

بهتر است از گفتن چیزهای منفی به فرزندتان اجتناب کنید.

در مورد وزن و سلامتی با فرزندتان صحبت کنید

4-بر انتخاب‌ها و عادات، به جای نگاه کردن به اعداد روی یک مقیاس تمرکز کنید.

انتقاد و یا ناراحتی در مورد وزن یا ظاهر فرزندتان به سلامت روانی آن‌ها اثر می گذارد و ممکن است

منجر به نگرش "چاقی و طرز فکر بد" شود. به جای آن درباره عادات خوب صحبت کنید.

دقت کنید که افراد در هر اندازه می‌توانند انتخاب‌های خوبی داشته باشند و از سلامتی خود مراقبت کنند.

در مورد وزن و سلامتی با فرزندتان صحبت کنید

5-در مورد دستور العمل های سالم و انتخاب مواد غذایی با کودک خود صحبت کنید.

می توانید هنگام تهیه دستور العمل های خانگی یا بازدید از فروشگاه های مواد غذایی

در مورد وزن و سلامتی با فرزند خود صحبت کنید. در طول این مکالمات ، سعی کنید

کودک خود را در انتخاب غذای سالم توانمند کنید.

نکته1: در مورد تهیه غذا با فرزند خود صحبت کنید. به عنوان مثال ، ممکن است

شما آنها را به فروشگاه مواد غذایی ببرید و در مورد گزینه های مختلف برای وعده های غذایی هفتگی صحبت کنید.

نکته2: در مورد دستور العمل های سالم با فرزند خود صحبت کنید.

از فرزند خود بپرسید "فکر می کنید چگونه می توانیم این دستور العمل را کمی سالم تر کنیم؟"

اگر مسئله را از این طریق مطرح کنید ، تمرکز را از بدن آنها به یک دستور العمل معمول تغییر می دهید.

در مورد وزن و سلامتی با فرزندتان صحبت کنید

6-برای گفتگو در مورد اهمیت یک رژیم غذایی سالم از مقالات یا اخبار استفاده کنید.

اگر مقاله ژورنالی راجع به یک دستور العمل یا رژیم غذایی سالم می بینید ، می توانید

از این مقاله به عنوان فرصتی برای صحبت با فرزندتان در مورد عادات غذایی سالم استفاده کنید.

گام 3 - انتخاب سالم به عنوان یک خانواده

انتخاب سالم به عنوان یک خانواده

1-یک برنامه غذایی جدید خانوادگی را شروع کنید.

اولویت دادن به خوردن غذای خانگی. شما باید هدف خود را برای خوردن

کالری کمتر و کاهش موارد ناسالم مانند نمک و چربیها تقویت کنید.

شما همچنین باید هدف خود را برای افزایش تعداد میوه و سبزیجات در برنامه خانواده خود قرار دهید.

نکته1: میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و غلات کامل را به فرزندان خود بدهید.

کودکانی که میوه ، سبزیجات ، غلات سبوس دار و حبوبات می خورند ، سالم تر رشد کرده

و طولانی تر زندگی می کنند. رژیم غذایی خود را بر اساس غذاهای گیاهی بر خلاف محصولات حیوانی تنظیم کنید.

نکته2: در حالی که شما نمی خواهید تأکید بر روی محصولات حیوانی باشد ، هنوز هم مهم است

که پروتئین های لاغر را در رژیم غذایی خانواده خود قرار دهید. برش های بدون چربی گوشت

(مانند گوشت سفید ، مرغ بدون پوست) را تهیه کنید و محصولات لبنی کم چربی را انتخاب کنید.

نکته3: اگر به برنامه ریزی یک رژیم غذایی سالم برای کودک و خانواده خود نیاز دارید با پزشک یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید.

انتخاب سالم به عنوان یک خانواده

2-برای بهبود وعده های غذایی خانواده ، تمام خانواده را درگیر کنید.

دلایل چاقی دوران کودکی شامل رژیم های غذایی نامناسب با چربی های اشباع بیش از حد ، و صرفاً غذای زیاد است.

برای برخی ، یک جزء ژنتیکی یا متابولیک نیز در پشت چاقی آنها وجود دارد.

وقتی برنامه غذایی جدید خانوادگی را تعیین کردید ، باید همه را درگیر تغییرات کنید.

نکته1: ایجاد تغییرات در زمانی که همه درگیر هستند

از جمله شما ، و وقتی همه اهمیت تغییر رژیم را درک می کنند

ساده تر خواهد بود. تغییر عادت های قدیمی سخت است 

بنابراین تا زمانی که عادات جدید و سالم تر احساس عادی شوند ، با آن سازگار باشید.

نکته2: منصف باشید کودک خود را تحت الشعاع استانداردهای سختگیرانه قرار ندهید.

انتخاب سالم به عنوان یک خانواده

3-میان وعده های شیرین را حذف کنید.

میان وعده های شکر در مدارس و بسیاری از خانه ها به طور گسترده ای موجود است.

کاهش مصرف قند در دوران کودکی منجر به مزایای عمده سلامتی از جمله کاهش چاقی می شود.

نکته1: مراقب خرید آب میوه باشید. برخی از آب میوه ها مقدار زیادی شکر اضافه شده دارند

که انتخاب مناسبی نیست.در صورت وجود به دنبال 100٪ آب میوه طبیعی باشید.

انتخاب سالم به عنوان یک خانواده

4-فعالیت های جدید خانوادگی را شروع کنید که کل خانواده را در بیرون از خانه فعالیت کنند.

درگیر شدن تمام خانواده در یک سبک زندگی سالم شرایطی را فراهم می کند

که فرزندان شما در بزرگسالان سالم رشد پیدا کنند.

فعالیت را به عنوان یک خانواده یا برای گروههای کوچکتر تشویق کنید.

به عنوان مثال ، شاید دوست دارید دخترتان را هر روز بعد از نهار برای پیاده روی بیرون ببرید.

  • از پارک محلی یا استخر دیدن کنید.
  • رقص موسیقی.
  • پیاده روی در اطراف محله.
  • برای دوچرخه سواری خانوادگی بروید.
  • ورزش هایی در حیاط خلوت انجام دهید.
انتخاب سالم به عنوان یک خانواده

5-انواع ورزش هایی را که فرزندانتان در واقع از آن لذت می برند پیدا کنید.

کودکان مختلف دارای سلایق مختلف هستند و هدف شما این نیست

که آنها را به هر برنامه تمرینی که ایجاد کرده اید مجبور کنید بلکه یک نوع ورزش سرگرم کننده و سالم را پیدا کنید.

نکته1: کودکان برون گرا ممکن است ورزش های گروهی را ترجیح دهند

در حالی که کودکان درونگرا ممکن است فعالیت های یک به یک یا فردی را دوست داشته باشند.

نکته2: برخی از بچه ها بازی بدون اینکه ردیابی چه کسی برنده شود بازی را سرگرم کننده تر می دانند.

نکته3: کودکان ، به ویژه کودکان سنگین ، ممکن است در ورزش های سازمان یافته مورد آزار و اذیت قرار گیرند.

اگر فرزند شما اوقات فراغت دارد ، ممکن است در کل از ورزش کردن متنفر باشد. به فرزند خود گوش فرا دهید

و اگر گفت که مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند یا می خواهند ترک کنند ، آنها را جدی بگیرید.

انتخاب سالم به عنوان یک خانواده

6-بازی هایی بخرید که شامل فعالیت بدنی باشد.

کودکان عاشق بازی کردن هستند ، بنابراین اگر بتوانید اسباب بازی هایی را پیدا کنید

که آنها را به حرکت در می آورد ، می توانند ورزش سرگرم کننده زیادی داشته باشند.

هر دو فرصت در فضای باز و سرپوشیده را در نظر بگیرید. اگر منابع مالی دارید ، سعی کنید چیزهایی مانند این را خریداری کنید:

  • بازی های ویدئویی
  • خطوط هوایی داخل ساختمان
  • توپ برای ورزش (کیک بال ، بسکتبال ، بیس بال و خفاش ها ؛ فروشگاه ها توپ های رنگارنگ ارزان قیمت را برای ورزش های مختلف می فروشند)
  • اسکوتر یا اسکیت (با تجهیزات ایمنی مناسب)
انتخاب سالم به عنوان یک خانواده

7-یک سبک زندگی سالم را برای فرزندان خود الگو بگیرید.

فرزندان شما راه شما را دنبال می کنند.

شما برای آنها در زندگی الگویی هستید ، بنابراین باید مراقب سلامتی خود باشید.

انتخاب سالم به عنوان یک خانواده

8-یک برنامه ورزش روزانه را با فرزندان خود شروع کنید.

کودکانی که مرتباً ورزش می کنند ، تمایل دارند که از نظر دانشگاهی عملکرد بهتری داشته و استرس کمتری داشته باشند.

نکته1: اگر علاقه مند هستند فرزندان خود را در تیم های ورزشی ثبت نام کنید.

نکته2: فرزندان خود را برای درس شنا ثبت نام کنید.

اطلاعات مطلب

  • پزشکی
  • 20 بازدید
  • blankblankblankblankblank (No Ratings Yet)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : فخر کامبیز - دوشنبه, 02 مارس 20, 6:04 ب.ظ

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب