گام 1 - مراقبت از سلامتی خود

مراقبت از سلامتی خود

داشتن تغذیه ی سالم
داشتن تغذیه صحیح برای سالم بودن و سالم ماندن بسیار ضروری است. اما این امر بدین معنی نیست که غذاها و خوراکی های غیر مفید و تنقلات مورد علاقه ی خود را کاملا کنار بگذارید. گاهی اوقات می توانید تنقلات و فست فودهای مورد علاقه خود را بخورید, اما باید بیشتر غذا ها و خوراکی هاژ مصرفی تان شامل تغذیه سالم باشد. لیستی از مواد مغذی و تغذیه ی سالم برای خود تهیه کنید, مقدار مصرف خود در هر روز را مشخص نمایید و سعی کنید بر اساس لیست پیش روید تا این امر به یک عادت در زندگی روزمره تان تبدبل شود. در لیست خود حتما آب, میوه و سبزیجات به مقدار زیاد لحاظ کنید.

مراقبت از سلامتی خود

خواب کافی

به اندازه ی کافی بخوابید داشتن حداقل 8 ساعت خواب عمیق و آرام برای بدن ضروری است. خواب کافی به سلامتی و شادابی بدن منجر می شود.

مراقبت از سلامتی خود

داشتن تناسب اندام
برای سالم بودن و برخورداری از بدن قوی و شاداب حتما ورزش کنید و یا حداقل ۳۰ دقیقه درروز پیاده روی داشته باشید. حتی اگر فقط قبل از خواب حرکات کششی انجام دهژد و چند نفس عمیق بکشید, صبح رز بعد احساس شادابی و نشاط خواهید داشت. ورزش علاوه بر سلامت جسم, باعث سلامت روح و روان نیز می شود.

مراقبت از سلامتی خود

مراقبت از لثه و دندان ها
حدالامکان هر ۳ ماه یکبار مسواک خود را عوض کنید. بعد از هر وعده ی غذایی مسواک بزنید. اگر دارای لب های خشک هستید, از ویتامین ها و کرم های مخصوص لب استفاده کنید.

مراقبت از سلامتی خود

شستن دست ها
دستهایتان را به طور مرتب با آب و صابون بشویید. شستن مرتب دست ها، باکتری ها و ویروس های مخرب را از بین می برد. تماس دست های کثیف با پوست صورت باعث جوش زدن پوست خواهد شد.

مراقبت از سلامتی خود

رعایت کردن بهداشت
اگر در دوره ی عادت ماهیانه هستید، بهداشت را رعایت کنید، پد بهداشتی را مرتبا عوض کنید، دوش های سریع و چند دقیقه ای بگیرید، از خوردن و نوشیدن چیزهای سرد و خنک و ترش خودداری کنید، حدالامکان بیشتر استراحت کنید و به سلامتی خود اهمیت دهید.

مراقبت از سلامتی خود

نکشیدن سیگار و قلیان
حتما شنیده اید که سیگار، قلیان و مشروبات و متعلقات آن برای بدن ضرر دارد. این قبیل مواد علاوه بر تخریب جسم و بدن, روح و روان و ظاهرتان را نیز از بین می برد. سیگار و مخلفات آن عوارض بسیار بدی روی پوست دارد، باعث می شود پوست خراب شود، پیرتر و زشت تر به نظر برسید، بوی بدی بدهید، دندان هایتان خراب شود و لبخندتان زیبایی خود را از دست بدهد و اندام های داخلی تان ذره ذره از بین برود. اگر سیگاری نیستید، به هیچ عنوان حتی برای تفنن و از روی کنجکاوی به سراغش نروید، زیرا ترک کردن آن بسیار سخت می باشد. در صورت سیگاری بودن سعی کنید کم کم و به تدریج آن را ترک کنید تا شادابی و روحیه خود را به دست آورید. از سیگار و متعلقات مربوط به آن دوری کنید و در این موارد با هیچ کس حتی دوست صمیمی خود رودروایسی نداشته باشید.

مراقبت از سلامتی خود

نوشیدن آب زیاد
همواره و در هر زمان یک بطری آب همراه خود داشته باشید تا سالم بمانید. آب برای کلیه قسمت های بدن حیاتی و مفید است اما متاسفانه بسیاری از مردم آب کافی نمی نوشند.

گام 2 - مراقبت از ظاهر و پوست

مراقبت از ظاهر و پوست

دوش گرفتن
به طور مرتب حمام کنید و دوش بگیرید. از ژل و صابون با اسانس های دلخواه خود برای استحمام استفاده کنید.