ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

شش + هجده =

بستن
بستن

چگونه بر بی حوصلگی غلبه کنیم؟

چگونه بر بی حوصلگی غلبه کنیم؟

16

بی‌حوصلگی هنگامی روی می‌دهد که ما دیگر به اطرافیان، اشیای پیرامون خود و فعالیت‌های روزمره خود علاقه‌مند نبوده و از آن‌ها لذت نمی‌بریم. بی‌حوصلگی در واقع فقدان تنوع و انگیزش در زندگی است…

یکی از خصوصیات انسان، تنوع‌طلبی و نیاز به تغییر مداوم در شکل و نوع محرکات بیرونی است. سازگاری حسی سبب می‌شود ما از فعالیت‌های تکراری به ستوه آییم. سازگاری حسی یعنی: کاهش حساسیت حواس، زمانی که در معرض مداوم یک عامل محرک ثابت و تغییرناپذیر قرار می‌گیرند. مثلا پس از خرید یک تلفن همراه نو شوق و ذوق فراوانی داریم اما پس از گذشت یکی دو ماه همان تلفن همراه برایمان تکراری و ملال‌آور می‌شود.

مطالب مرتبط


گام 1 - براي غلبه بر بي‌حوصلگي در زندگي از اين راهكارها سود بريد:

 

سعي كنيد هر از چند گاهي در زندگي خود تغييراتي هر چند جزيي ايجاد كنيد.

بيكاري و فقدان فعاليت يك عامل مهم در ايجاد بي‌حوصلگي است. دست به كار شويد، با نشستن و به نقطه‌اي خيره شدن چيزي عوض نمي‌شود. برخيزيد و خودتان را با كاري مشغول سازيد.

 

 حس پوچي و اين باور كه زندگي، شغل و فعاليت‌هاي شما بي‌معني هستند، مي‌تواند شما را تا مرز خودكشي پيش برد. شما نبايد زندگي خود را يك دايره بي‌پايان و هدف بدانيد. اين وظيفه خود شماست كه به زندگي خود معنا بخشيد.

 هر روز يك چيز جديد ياد بگيريد و به علم خود بيفزاييد.

 

خود را به چالش بكشانيد. به فعاليتي دست بزنيد كه در شما استرس ملايمي ايجاد مي‌كند. مانند برد و باخت (در بازي، ورزش) و يا پذيرش ايده‌هاي جديد.

 به ياد داشته باشيد كه هيچ چيز كسالت‌بار و خسته‌كننده نيست، بلكه اين ذهن بي‌حوصله شماست كه همه چيز را كسل‌كننده مي‌بيند. بي‌حوصلگي يك امر نسبي و دروني است. افكار خود را تغيير دهيد تا احساسات شما نيز تغيير يابند.

 

حس كنجكاوي خود را برانگيزيد. نسبت به پيرامون خود بي‌تفاوت نباشيد. سعي كنيد از همه چيز سر در بياوريد. البته به غير از مسايل شخصي ديگران.

 خيال‌پردازي كنيد. خيال‌پردازي بيش از حد سبب دور افتادن شما از واقعيت‌ها و حقايق مي‌شود، اما از تخيل خود مي‌توانيد در رفع بي‌حوصلگي كمك بگيريد. خيال‌پردازي كنيد و به آرزوهاي خود دست يابيد.

 

تكرار فعاليت‌هاي روزمره و يا از روي عادت، بسيار خسته‌كننده است. بنابراين ديگر ايده‌ها، گزينه‌ها و احتمالات را هم انتخاب كنيد. مثلا هر روز براي صبحانه چاي شيرين نخوريد، يك روز هم قهوه و يا شير بخوريد و يا هر روز سر يك ساعت فعاليت خاصي را انجام ندهيد. هر از گاهي طرز لباس پوشيدن و يا مدل موي خود را تغيير دهيد.
 تكراري نباشيد.

اطلاعات مطلب

  • ارتباط اجتماعی
  • 336 بازدید
  • (2 votes, average: 5٫00 out of 5)
    Loading...
  • آخرین ویرایش توسط : فخر کامبیز - دوشنبه, ۰۴ اردیبهشت ۹۶, ۸:۴۳ ق.ظ

دیدگاه کاربران

  1. Avatar
    سونیا نصیری فرد - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵ - ۸:۴۹ ب.ظ
  2. Avatar
    حجت شایا - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۹:۱۳ ق.ظ
  3. طناز مهدی نژاد
    طناز مهدی نژاد - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۳:۴۷ ب.ظ
  4. سبا فتحی
    سبا فتحی - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۵:۵۵ ب.ظ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب تصادفی پر بازدید