ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

چهار + 6 =

بستن
بستن

چگونه برای رسیدن به موفقیت بر خستگی و کسالت غلبه کنیم؟؟؟

چگونه برای رسیدن به موفقیت بر خستگی و کسالت غلبه کنیم؟؟؟

نقطه مقابل عملکرد کامل شما در کار و زندگی، ساعاتی از روز است که به کلی از پا افتاده اید و وضعیت چندان خوب و مناسبی برای انجام کاری ندارید. ایا تا بحال در دل گفته اید: ” خیلی از پا افتاده ام، بعدا این کار را انجام خواهم داد.” این گفته مؤید این نکته است که به محدوده خستگی مفرط گام نهاده اید. خستگی در ظاهر بهانه ای طبیعی برای سستی و بی حالی است و تکرار بیش از حد آن به الگوی ناتوانی و عدم لیاقت فردی می انجامد.

مطالب مرتبط


گام 1 - آب فراوان بنوشید.

آب فراوان بنوشید.

وقتی حس می کنید که خستگی بر شما غالب است، دو یا سه لیوان آب بنوشید و پس از پانزده دقیقه این فرایند را ادامه دهید. لبریز کردن بدن از آب، سیستم لنفاوی را به فعالیت واداشته و سموم بدن، از جمله اسیدلاکتیک، را که عامل عمده خستگی است با فشار بیرون می راند، به طوری که پس از گذشت پنج دقیقه، تاثیر شفابخش این فرآیند را تجربه خواهید کرد. از یک لیوان آب کاری ساخته نیست اما نوشیدن چند لیوان آب تاثیر قابل ملاحظه ای برجا می گذارد.

گام 2 - از عملیات ورزشی سریع استفاده کنید.

از عملیات ورزشی سریع استفاده کنید.

ده بار و در خلال ده ثانیه درجا بالا و پایین بپرید. حرکات سریع ورزش ضربات قلب را که در اثر خستگی به شدت کاهش یافته، به سرعت افزایش می دهد.

گام 3 - غدد آدرنال خود را تحریک کنید.

غدد آدرنال خود را تحریک کنید.

نقطه ای در کف دست شما وجود دارد که با بیست تا سی ثانیه مالش، غدد آدرنال را تحریک کرده و ماده آدرنالین را در سیستم بدن ترشح و توزیع می کند و نشاط و سرزندگی را به ارمغان می آورد. این نقطه تقریبا دو و نیم سانتیمتر پایین تر از قاعده بلندترین انگشت هر دست قرار دارد. این نقطه بخشی از استخوان بوده و موجب برآمدگی کف دست می شود. انگشت شصت خود را بر این برآمدگی بگذارید و به مدت بیست تا سی ثانیه، به گونه ای نسبتا سخت و با حرکتی مدور آن را مالش دهید.

همین کار را در مورد دست دیگر خود انجام دهید تا ظرف یک دقیقه شاهد احساس نشاط و نیرومندی مجدد خود باشید. به هنگام خستگی و یا خواب آلودگی و یا پس از خواب عمیق و یا سبک، از این تمرین غفلت نورزید.

گام 4 - برای رفع خستگی، از خواب کوتاه و سبک استفاده کنید.

برای رفع خستگی، از خواب کوتاه و سبک استفاده کنید.

با اختصاص پانزده تا بیست دقیقه از وقت هر روز به خوابی سبک، ذهن و جسم عملا شارژ شده و توانایی های خود را باز می یابد.

اطلاعات مطلب

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب