ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

سه × سه =

بستن
بستن

چگونه برای تسریع رشد مو از یک رژیم غذایی پیروی کنیم

چگونه برای تسریع رشد مو از یک رژیم غذایی پیروی کنیم

داشتن موهای سالم و بلند، یکی از نشانه های زیبایی، سر زندگی و جوانی است. اگر دل نگران رشد موهایتان هستید یا اینکه به سادگی می خواهید آثار یک کوتاه کردن فاجعه بار مو را از بین ببرید، با به کار گیری اطلاعاتی که در مراحل این چگونه وجود دارد، می توانید به رشد سریع تر موهایتان کمک کنید.

هر روز به میزان متعادلی پروتئین مصرف کنید. پروتئین برای رشد مو ضروری است. فقط مطمئن شوید که مقداری که می خورید به اندازه است.

مو عمدتاً از کراتین تشکیل شده که یک پروتئین ساخته شده از آمینو اسید هاست. برای رشد موهای جدید، بدن تان باید آمینو اسید بیشتری تولید کند که این کار فقط با مصرف پروتئین بیشتر انجام می شود. از آنجا که مو برای رشد بیشتر به این مواد نیاز دارد، مصرف بیشتر آنها، گاهی اوقات می تواند آن مقدار اضافی مواد مغذی را به بدن تان برساند و حتی باعث افزایش رشد موها شود.

منابع پروتئینی سالم، شامل گوشت بدون چربی، ماهی، تخم مرغ، دانه ها، حبوبات و محصولات سویا است. مطمئن شوید که در رژیم روزانه تان به اندازه کافی پروتئین وجود دارد، چرا که پروتئین به معنی واقعی کلمه، به بدن تان بلوک های ساختمانی، برای رشد موهای جدید می دهد.

۲

از خوردن مقدار کافی آهن و روی مطمئن شوید. کمبود آهن و روی می تواند علاوه بر بیماری هایی مانند کم خونی، باعث ضعیف شدن و حتی ریزش موها شود.

آهن برای انتقال اکسیژن به سلول های بدن (از جمله فولیکول های مو) ضروری است و کمک می کند که بدن تان از پروتئین برای ساخت موهای قوی استفاده کند. آهن از منابع حیوانی از قبیل گوشت بدون چربی، مرغ و تخم مرغ به راحتی توسط بدن جذب می شود، اما منابع گیاهی خوب شامل لوبیا، عدس، توفو (توفو یا پنیر لوبیا، غذایی است که با افزودن مواد انعقاد دهنده به شیر سویا بدست می آید و سپس با فشار، آن را به قالب‌های سفید نرم تبدیل می‌کنند. خاستگاه توفو چین است و جزء بسیاری از غذاهای شرق و جنوب شرقی آسیاست) و دانه های سویا است.
روی به رشد بدن و ترمیم نسوجی از قبیل مو کمک می کند و غدد چربی اطراف مو را حفظ می کند تا کارشان را به درستی انجام دهند. می توانید روی مورد نیاز تان را با خوردن کره بادام زمینی، گوشت بدون چربی، صدف، مرغ و تخم مرغ، تخم کدو و یا نخود تأمین کنید.

 

اگر کمبود روی یا آهن دارید، ممکن است نیاز به مکمل هایی داشته باشید که باید زیر نظر متخصص آنها را مصرف کنید. اما بسیاری از مردم می توانند با خوردن مواد غذایی ای که در بالا نام برده شد، یا با مصرف غلات غنی مانند گندم، جو، برنج، ذرت، نان و پاستا، آهن و روی مورد نیازشان را تأمین کنند.

۳

چربی را از رژیم غذایی تان حذف نکنید. چربی های سالم برای رشد مو ضروری هستند. بدون وجود چربی در رژیم غذایی، بدن تان نمی تواند سلامت موها را حفظ کند.
چربی همچنین برای بدن خیلی مهم است، زیرا به جذب ویتامین های ضروری برای رشد مو، مانند ویتامین های A، D، E و K کمک می کند.
سطح چربی رژیم غذایی تان را محدود کنید و روی چربی های اشباع نشده و اسید های چرب مانند امگا ۳ تمرکز کنید.

۴

اطمینان حاصل کنید که هر روز به میزان توصیه شده، ویتامین C مصرف می کنید. کمبود ویتامین C می تواند باعث خشک و کدر و ضعیف شدن موها شود که موها را مستعد شکنندگی می کند.

بخوانید:  چگونه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم
 

بدن شما برای ساخت کلاژن – که یک فیبر ضروری برای ساخت سلول جدید مو است – از ویتامین C استفاده می کند. بدون ویتامین C بدن تان به سختی می تواند آهن جذب کند. پس این ویتامین از دو جهت مهم است و باید اطمینان حاصل کنید که هر روز به مقدار کافی ویتامین C – به ویژه درترکیب با غذاهای سرشار از آهن – دریافت می کنید.
منابع خوب ویتامین C عبارتند از مرکبات، آناناس، توت فرنگی، گواوا (میوه ای گرمسیری شبیه گلابی) کلم بروکلی، کلم پیچ و فلفل.

۵

برای جلوگیری از ریزش موها، ویتامین B مصرف کنید. مکمل های ویتامین B، در میان کسانی که می خواهند رشد موهایشان را سرعت ببخشند، طرفداران قابل توجهی پیدا کرده اند.
اگر چه شواهد علمی کمی وجود دارد که افزایش مصرف ویتامین های B از قبیل ریبوفلاوین و بیوتین باعث داشتن موهایی سالم تر می شود، اما کمبود این ویتامین ها می تواند منجر به ریزش و یا نازک شدن تار موها شود. اما قبل از استفاده از هر گونه مکمل برای درمان ریزش مو با پزشک مشورت کنید؛ چرا که ریزش مو می تواند دلیل دیگری به جز کمبود ویتامین B داشته باشد.
منابع خوب برای ویتامین B عبارتند از غذاهای دریایی، اسفناج، بلغور جو دو سر و سایر غلات سبوس دار، محصولات سویا، لبنیات کم چرب، گوشت بدون چربی، موز، عدس، سیب زمینی (با پوست)، نخود فرنگی، چغندر، کلم بروکلی و کنگر فرنگی.

بخوانید:  چگونه بدون کمردرد در ماشین بنشینیم
 
۶

انتظارات واقع بینانه در مورد تغییرات رژیم غذایی تان داشته باشید. چیزی که می خورید، روی قسمتی از موهایتان که در حال حاضر رشد کرده، تأثیری نمی گذارد. اما روی موهای جدیدی که رشد می کنند تأثیر خواهد گذاشت. مشاهده اثرات رژیم غذایی روی مو، ممکن است تا ۶ ماه طول بکشد. اگر چه با تغییر رژیم غذایی، شروع اثر گذاری آن روی رشد موها ممکن است سریع تر آغاز شود.

نکات و هشدارها

حتماً به مقدار کافی آب بنوشید. این برای رشد سالم موها خیلی مهم است.
وقتی موها سالم هستند، در هر زمان حدود ۹۰ درصد آنها در حال رشد و ۱۰ درصد دیگر در حال استراحت هستند. بعد از چند ماه استراحت، موهای سالم به طور طبیعی می ریزند تا فضا برای رشد موهای جدید باز شود. وقتی موهای جدید شروع به رشد می کنند، موهای سالم در هر ماه حدود ۱٫۲ سانت رشد می کنند.

مطالب مرتبط


اطلاعات مطلب

  • سلامت
  • 266 بازدید
  • blankblankblankblankblank (No Ratings Yet)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : ناهید لاهرودی - سه‌شنبه, 26 جولای 16, 8:34 ق.ظ

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب