ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

3 × 2 =

بستن
بستن

چگونه بدن خود را برای یک بازی فوتبال گرم کنیم؟

چگونه بدن خود را برای یک بازی فوتبال گرم کنیم؟

هیچگاه بدون گرم کردن اولیه بدن اقدام به بازی فوتبال نکنید.قبل از انجام بازی باید خون به آزادی در تمام قسمت های بدن و عضلات گردش داشته باشد و عضلات گرم شده باشند.

مطالب مرتبط


گام 1 - گرم کردن

گرم کردن

دویدن و انجام تمرینات کششی قبل از انجام بازی فوتبال از ضروریات است.شما میتوانید ابتدا تمام عرض زمین بازی را به آرامی بدوید و بگردید.سپس دویدن از یک طرف را انجام دهید و در فواصل این کارها میتوانید زانوهای خودرا بالا بیاورید یا کف پای خود را از پشت به سمت بالا بیاورید.شما به تدریج میتوانید سرعت خودرا بالا برده و در آخر نیز با سرعت زیاد طول زمین را طی نمایید.

گام 2 - تمرینات کششی

تمرینات کششی

تمرین کششی:

در بین دویدنهایی که انجام می دهید باید تعدادی تمرین کششی هم انجام دهید.هر چند انجام تمرینات کششی برای کودکان اهمیت زیادی ندارد،اما بهتر است که کودکان از همین حالا به انجام این تمرینات عادت کنند.
چهار گروه از عضلات که باید روی آنها کار کنیم عبارتنداز:عضلات ساق پا،عضلات کشاله ران،عضلات جلوی ران و عضلات پشت ران.

تمرینات کششی

عضلات ساق پا:
برای تقویت عضلات ساق پا باید یک پای خود را جلو و پای دیگر را عقب بگذارید.سپس پای جلویی را خم کرده و پای عقبی را صاف نگه دارید.بعد هر دو دست خود را روی زانوی جلویی گذاشته و فشار دهید.برای هر پا باید حدود 10 تا 15 ثانیه زمان صرف کنید.

تمرینات کششی

عضلات جلوی ران:
روی یک پا بایستید و مواظب باشید که تعادلتان را از دست ندهید.سپس پای دیگرتان را با دست گرفته و به سمت بالا و پشت بکشید این کار را زیاد سخت انجام ندهید.بلکه فقط آنقدر پا را بکشید که احساس کنید که عضلات کشیده شده اند.

تمرینات کششی

عضلات پشت ران:
یک پای خود را مستقیم در جلو قرار داده و پاشنه پا را روی زمین بگذارید زانوی پای دیگر را خم کرده و در عقب بگذارید انگشتان پای جلویی خود را با دست گرفته و به سمت عقب و به طرف خودتان بکشید.

تمرینات کششی

عضلات کشاله ران:

عضلات کشاله ران با ایستادن در حالی که یک پایتان را به خارج برده و پای دیگرتان مستقیم است و سپس خم شده و با دست پایی را که در قسمت خارج قرار دارد را لمس میکنید تقویت میشوند.

گام 3 - گرم کردن در پایان بازی(سرد کردن)

وقتی بازی تمام میشود خیلی راحت است که در یک گوشه بنشینیم و استراحت کنیم اما این کار صحیحی نیست به همان طریقی که قبل از بازی اقدام به گرم کردن خود نمودید لازم است که بعد از بازی هم خودرا گرم کنید و تمرینات کششی را در رختکن انجام دهید.
گرم کردن بدن در آخر تمرین(سرد کردن)همانند گرم کردن در اول تمرین دارای اهمیت زیادی می باشد.

اطلاعات مطلب

  • نرمش
  • 2,805 بازدید
  • blankblankblankblankblank (3 votes, average: 5٫00 out of 5)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : مهدی هاتفی نیا - یکشنبه, 24 دسامبر 17, 7:56 ق.ظ
  • کتاب مهارتهای مایکل اوون

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب