ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

یازده + هفده =

بستن
بستن

چگونه با ورزش پوستی شفاف داشته باشیم ؟

چگونه با ورزش پوستی شفاف داشته باشیم ؟

ورزش یکی از دوستان خوب پوست است و موجب بهبود گردش خون ، تقویت عضلات ، تعادل هورمونی ، تغذیه بهتر پوست و دفع مواد زائد و سمی از طریق تعریق می شود.به دلیل بهبود گردش خون ،مواد ضروری ای که پوست برای سلامت خود به آنها احتیاج دارد مانند پروتئین ها ،ویتامین ها و املاح و اکسیژن راحت تر در اختیارش قرار می گیرد در این قسمت توضیحات مختصری در مرورد ورزش و روش اجرای آن را ارائه می دهیم.

مطالب مرتبط


گام 1 - اثرات ورزش بر پوست :

 اثرات ورزش بر پوست :

ورزش مداوم باعث می شود تمام مراحل پیری پوست که شامل شل شدن و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست نیز می شود ،دیرتر و کندتر انجام می شود و ضمنا پوست خسته و ناسالم را بازسازی می کند .

 اثرات ورزش بر پوست :

پوست افرادی که ورزش می کنند دارای کلاژن بیشتری است . ورزش مرطوب کننده ای طبیعی است ، زیرا غدد ترشح عرق را به فعالیت وا می دارد و در عین حال منافذ پوست را تمیز می کند.

 اثرات ورزش بر پوست :

اگر به پوست افرادی که به طور منظم ورزش می کنند توجه کنید می بینید اکثر آنها پوست شفاف ،رو شن و لطیفی دارند .

 اثرات ورزش بر پوست :

قهرمانان و ورزشکاران حرفه ای به علت نوع تغذیه و داروهایی که استفاده می کنند ممکن است پوستشان خراب شود اما ورزش سالم بیش از آنچه شما فکرمی کنید بر پوستشان تاثیر گذار خواهد بود و زمانی واقعا این موضوع برایتان روشن می شود که ورزش را جزو برنامه روزانه زندگی خود قرار دهید.

 اثرات ورزش بر پوست :

ورزش هایی مانند پیاده روی ، دوچرخه سواری ،شنا ، دو ، تمرین  با وزنه ، حرکات کششی ، اروبیک یا رقص همگی ، ورزش های مناسبی هستند  مهم این است که شما به ورزش دلخواه خود بپردازید و به آن علاقمند باشید تا این برنامه تداوم داشته باشد.

 اثرات ورزش بر پوست :

در صورتیکه برنامه ورزشی شما در هوای آزاد و در روز انجام می شود ضد آفتاب را فراموش نکنید.

 اثرات ورزش بر پوست :

بعد از تمرین حتما دوش بگیرید تا چربی مواد سمی و دفعی ناشی از تعریق از پوست شسته شود.

گام 2 - ورزش برای صورت :

ورزش برای صورت :

افرادی که اخم می کنند یا در زمان خندیدن و حرف زدن حالت خاصی به خود می گیرند با مرور زمان خطوطی روی پوستشان ظاهر می شود.

ورزش برای صورت :

البته این امر نباید موجب این شود که دیگر لبخند یا حرف نزنیم ، اما وقتی کار یا مطالعه می کنیم باید عادت کنیم تا عضلات خود را کنترل کنیم و ناخوداگاه آنها را منقبض نکنیم.

ورزش برای صورت :

اما عضلات گردن و چانه فرق می کنند و می توان آنها را ورزش داد تا از بروز چین و غبغب افتاده پیشگیری کرد ، حرکاتی که برای تقویت عضلات  گردن و چانه می توان انجام داد را در گام بعد نشان می دهیم.

گام 3 - روش اجرا :

روش اجرا :

 

  1. دست ها را در جلوی پیشانی قرار دهید و گردن را به جلو خم کنید و همزمان با فشار دست ها به عقب ،در مقابل حرکت گردن ، مقاومتی جزئی ایجاد کنید .در زمان برگشت به حالت اول،سر در مقابل فشار دست به سمت عقب مقاومت می کند توجه کنید سر را فقط تا جایی که به حالت مستقیم خود برگردد عقب ببرید نه بیشتر ، پس از انجام پانزده بار حرکت بعدی را انجام دهید .

    2.یک دست را در یک طرف سر خود قرار دهید و با انقباض عضلات گردن ، سر را به همان سمت خم کنید وهمزمان با فشار دست ها ، در مقابل حرکت گردن ،مقاومتی جزیی ایجاد کنید.

    3.حرکت شمار 2 را برای طرف مقابل تکرار کنید .

روش اجرا :

دست ها را پشت سر قلاب کنید . سر را کمی به عقب خم کنید و همزمان با فشار دست ها به جلو ، مقاومت اندکی در مقابل حرکت گردن ایجاد کنید ، در زمان برگشت سر به حالت اول ، عضلات گردن در مقابل فشار دست به جلو مقاومت می کنند.

منبع: کتاب پوست من زیبا بمان

اطلاعات مطلب

  • پوست و مو
  • 472 بازدید
  • blankblankblankblankblank (4 votes, average: 5,00 out of 5)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : مهدی هاتفی نیا - جمعه, 22 دسامبر 17, 11:55 ق.ظ
  • ویکی چجوری

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب