ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

18 − شانزده =

بستن
بستن

چگونه با وجود پسوریازیس، خوب بخوابید؟

چگونه با وجود پسوریازیس، خوب بخوابید؟

وقتی صحبت از بیماری پسوریازیس می شود، بیشتر در مورد کنار آمدن با مشکل خارش و التهاب پوست مطالبی ارائه می شوند. اما برای خیلی از آنهایی که با این بیماری درگیرند، خواب شبانه معمولا یک معضل است. ۳۰ درصد از این افراد که بیماری شان در حد متوسط تا شدید است، زمان خواب و در رختخواب بودن واقعا همراه با دلهره و ناراحتی است.

مطالب مرتبط


گام 1 -

موقع خواب کنترل بسیار کمی روی خودتان دارید. بنابراین شاید بتوانید در طول بیداری در برابر خارش پوستتان در اثر بیماری پسوریازیس مقاومت کنید، اما در خواب ممکن است ناخودآگاه پوست قرمز و ملتهب تان را با خاراندن زخم کنید. در نتیجه مانند خیلی از بیماران دیگر، ممکن است وقتی از خواب بیدار شوید، با لکه های خونی یا پوسته های سفید روی ملافه تان مواجه گردید.

بیماران دچار پسوریازیس با مصرف آنتی هیستامین تا حدود زیادی می توانند از شدت خارش ها کم کنند. برخی آنتی هیستامین ها اثرات آرامبخشی هم دارند و به خواب کمک می کنند

غیر از این اتفاقات ممکن است واکنشی به نام " کوبنر " ایجاد شود که در آن پوست آسیب دیده تبدیل به پینه هایی از پسوریازیس می شود. پدیده کوبنر در بسیاری از بیماری های پوستی رخ می دهد.

در کنار همه این موارد نداشتن خواب کافی، استرس ایجاد می کند که خودش عاملی موثر در تشدید پسوریازیس است، زیرا بدن خودش را در خواب ترمیم می نماید.

به عبارتی دیگر، این چرخه ی معیوب می تواند واقعا زجرآور باشد. چون استرسی که تولید می شود می تواند علائم این بیماری را تشدید نماید و وخیم تر شدن این بیماری هم خودش مشکلات خواب را پیچیده تر می کند و باز هم استرس بیشتر و ....

نکاتی برای خواب بهتر

اگر مبتلا به پسوریازیس هستید و با خوابیدن مشکل دارید، این چند نکته برای تان مفید است:

1- هنگام خواب دستکش نخی بپوشید.

غیر از دستکش می توانید از هر چیزی که بین ناخن ها و محل خارش مانعی ایجاد می کند استفاده نمایید، مثل یک جفت جوراب.

2- بدترین نواحی را بپوشانید.

پوشاندن نواحی مبتلا با یک کرم مرطوب کننده قوی و پنهان کردنشان در یک کیسه پلاستیکی نه تنها مانع خاراندنشان می شود، بلکه صبح روز بعد هنگام حمام کردن راحت تر می توانید پوسته ها را بزدایید، چون پوست تان نرم تر شده است.

3- آنتی هیستامین مصرف کنید.

بیماران دچار پسوریازیس با مصرف آنتی هیستامین تا حدود زیادی می توانند از شدت خارش ها کم کنند. برخی آنتی هیستامین ها اثرات آرامبخشی هم دارند و به خواب کمک می کنند. هر چند خوب نیست که به این داروها وابسته شوید، اما استفاده گاه به گاه این داروها زمانی که در طول شب این علائم کلافه کننده و زجرآور می شوند، کاملا قابل قبول است. البته قبل از مصرف این داروها، با پزشک تان مشورت کنید.

4- الکل ننوشید.

مصرف زیاد الکل، تشدید کننده این بیماری است و مصرف الکل در ساعات پایانی شب می تواند در طول شب بیدارتان نگه دارد و مانع خوابتان شود.

5- از کافئین پرهیز کنید.

کافئین همان طور که در چای و قهوه است، می تواند در کاکائو و نوشابه سیاه هم باشد. اثرات تحریک کننده آن بیدار نگه تان می دارد.

6- ساعت خواب و بیداری منظم داشته باشید.

این اقدام ساده که معمولا راهکاری است برای خواب بهتر، به بدن تان کمک می کند بدن تان روال منظم خوابش را یاد بگیرد و علائمی که درگیرشان هستید کمتر ناراحت تان کنند.

اطلاعات مطلب

  • سلامت
  • 334 بازدید
  • blankblankblankblankblank (No Ratings Yet)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : ناهید لاهرودی - چهارشنبه, 27 جولای 16, 5:25 ق.ظ
  • سلامت تبیان

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب