ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

15 − 14 =

بستن
بستن

چگونه با ماساژ درمانی، درد استخوان مچ را بهبود ببخشیم؟

چگونه با ماساژ درمانی، درد استخوان مچ را بهبود ببخشیم؟

aid424735-728px-give-yourself-a-hand-massage-step-3

cts  میتواند یک بیماری بسیار دردناک باشد که در اثر فشار و ضربه و حرکات تکراری مچ دست بوجود می آید. این بیماری هنگامی که تاندون های مچ دچار ورم میشود و عصب مدین را که از cts در مچ و نوک های انگشتان میگذرد، تحت فشار قرار میگیرد، پدید می آید. ژون تاندون ها در اثر کار زیاد ورم میکنند، عصبی که شست و اگشتان را کنترل میکند، تحت فشار قرار میگیرد و ضعیف میشود. وقتی اعصاب ضعیف تر میشوند، از عملکرد واقعی خود باز میماند و باعث احساس سوزش دردناک (سوزن سوزن شدن و کرختی) میشود. اولین روشی که باید بکار ببندید، شل کردن درست و مچ است. مرکزی که به شبکه یعصبی پست معده مربوط است، در نقطه مرکزی هر دست بیابید. از دست دیگر خود استفاده کنید و آن را بدور انگشتان دست دیگر حلقه کنید و شست دست راروی نقطه مرکزی (کانون شبکه عصبی پشت معده که از جمله مراکز بازتابی برای آرام سازی شبکه اعصاب است) بگذارید وقتی این مرکز را فشار میدهید و نیشگون میگیرید، آرامشی در سراسر بدن خود احساس میکنید که به کاهش درد cts کمک میکند. با فشار دادن این مرکز، هوا را نیز به آرامی به درون شش ها ببرید و نفس را تا ۷ شماره نگه دارید. اکنون به آرامی، فشار روی دست را کاهش دهید و همزمان هوا را به آرامی از ریه ها خارج کنید. چنانچه دست شما ورم کرده و زخمی شده باشد، بهتر است از مرکز بازتابی شبکه عصبی که در پا قرار دارد استفاده کنید.

مطالب مرتبط


گام 1 - مراکز حساس واکنشی برای تسکین درد:

مراکز حساس واکنشی برای تسکین درد:

اطراف مچ، مابین دست و ساعد را ماساژ میدهیم تا مجراهای درون زردپی ها را برای گردش خون بهتر باز کنیم. اگر مچ دست دست خود را تا کنیم، نقطه بازتابی را در قسمت مچ و عقب ساعد پیدا خواهید کرد. این محل در وسط تا خوردگی قرار دارد و همزمان میتوانید از جلو و عقب فشار دهید. به کمک این روش، خون سرشار از اکسیژن از سراسر تاندون ها (زردپی ها) برای کمک به رفع ورم، جریان پیدا میکند. و همزمان باعث حرکت مایعات نرم کننده از سراسر رباط های مچ برای رفع درد میشوند. اکنون حدود 7 سانتیمتر بالای مچ به یک مرکز بازتابی دیگر میرسیم. این مرکز را میتوانید با قرار دادن 3 انگشت از مچ دست به سمت آرنج پیدا کنید قسمت جلو و پشت این محل را میتوانید همزمان فشار دهید. تا 7 ثانیه نگه دارید؛ سپس 7 ثانیه رها کنید (این حرکت را چند بار در روز یعنی حدود 10 بار انجام دهید). برای به جریان افتادن کامل خون، مچ هر دو دست راست و چپ را ماساژ دهید. در طول سال درمان cts دریافتیم که هرقدر بالای ساعد و اطراف پشت آن، از جمله اطراف شانه ها  و گردن را بیشتر ماساژ دهیم، در رسیدن به درمان کامل و قطعی موفق تر خواهیم بود.

دست خود را بالا ببرید در قسمت انتهای لبه ی بیرونی شانه یک نقطه تو خالی را احساس خواهید کرد. این نقطه را حدود 7 ثانیه فشار دهید با یک حرکت فشاری و چرخشی به سمت بالا از جمله گردن، ماساژ را ادامه دهید. برای رفع گرفتگی (اسپاسم) شانه ها بایدقسمت رو و پایین سومین و چهارمین مرکز حساس واکنشی در طول ستون فقرات و نیز دقیقا بالای استخوان شانه را ماساژ دهید. شما همچنین میتوانید مرکز بازتابی بین شست و انگشت اشاره را (در قسمت پره مانند) فشار و ماساژ دهید. برای مدت یک تا 2 دقیقه این محل را با حرکات نیشگون وار و ایجاد فشار ماساژ دهید. در صورت نیاز تکرار کنید. این مرکز، همچنین برای کمک به افرادی که دچار دردهای ناشی از رماتیسم مفصلی هستند، فوق العاده موثر است.

گام 2 - جلوگیری از بروز CTS:

جلوگیری از بروز CTS:

مدیران کارآمد خوب میدانند که اگر کارمندان آنها از آرامش و آسایش برخوردار باشند، بازده بیشتری خواهند داشت. بهترین درمان cts مراقبت های پیشگیرانه است. هنگام کار کردن، سعی کنید ساعتی یکبار حدود یک یا 2 دقیقه، مچ های خود را حرکت دهید. چنانچه نشسته اید، پشت خود را صاف نگهدارید و پاهای خود را روی هم نیندازید. در این حالت، گردش خون بهتر انجام خواهد شد. اگر ایستاده اید کمی بنشینید و سعی کنید تمرین های زیر را انجام بدهید.

بالا بردن دست:

در صورتیکه در قسمت مچ دست خود احساس سوزش میکنید که به طرف انگشتان کشیده میشود و یا اگر در اثر خواب رفتن و کرخی دست ها بیدار میشوید، دست خود را بالا ببرید تا درد ار بین برود. در صورت ورم کردن بافت نرم مچ، استفاده از این روش سودمند خواهد بود.

روشی برای تقویت انگشتان:

انگشتان دست خود را همچون چتری باز کنید و بعد به تدریج، آنها را یکی یکی خم کنید تا مشتی بسازید. از انگشت کوچک خود شروع کنید. اکنون دست خود را مجددا باز کنید و 7بار تکرار کنید. هر دست را با قدرت تکان دهید تا خون بیشتری در آن جریان پیدا کند این تمرین را همچنین میتوانیدبا استفاده از یک توپ کوچک انجام دهید.

گام 3 - از بین بردن ورم و درد در تاندون ها (زردپی):

از بین بردن ورم و درد در تاندون ها (زردپی):

دست راست خود را زیر انگشتان دست چپ قرار دهید. همه انگشتان دست چپ را با آرامی تا حد امکان روی مچ دست چپ تا کنید. بعد رها کنید، 7بار این حرکات را انجام دهید، سپس دست ها را عوض کنید. معمولا دست ها و انگشتان در حالت عادی روبه جلو هستند. این تمرین به شما آرامش میبخشد و مجراها را برای گردش خون بهتر باز میکن.

ایجاد کشش در ساعد:

در حالی که پشت خود را صاف نگه داشته اید، روی صندلی بنشینید. دست های خود را کنار پاهای خود بگذارید، کف دست ها را روی نشیمنگاه صندلی پهن کنید و شست خود را به طرف بیرون قرار دهید و انگشتان را طوری قرار دهید که گویی بطرف پشت اشاره دارد (بطرف عقب صندلی). اکنون به آرامی، قسمت بالا تنه ی خود را به عقب خم کنید تا ساعد شما کشیده شود (دردناک است؛ بنابراین، بیش از حد تاندون ها (زردپی ها) را نکشید). کف دست ها را به حالت پهنی روی صندلی نگهدارید. تا 7 ثانیه بشمارید؛ سپس رها کنید این روش را دوباره انجام دهید.

رهایی از تنش:

برای رهایی از تنش، بایستید و دست ها را روی میز بصورت باز پهن کنید و در حالیکه کف دست ها بطرف پایین قرار دارد و انگشت ها به بیرون از بدن شما اشاره میکنند، بازوهای خود را صاف نگهدارید. بالا تنه خود را به سمت جلو خم کنید و به آرامی دست های خود را روی سطح میز فشار دهید. انگشتان و مچ را بکشید و تا 7ثانیه نگهدارید و سپس این روش را تکرار کنید.

استفاده از یک آتل:

ساعد خود را برای مهار کردن مچ برای افزایش جریان خون، در یک آتل قرار دهید. اگر دست خود را به طرف بالا برگردانید؛ بطوریکه مچ خم نشود، خون میتواند آزادانه تر جریان پیدا کند.

گام 4 - درمان با ویتامین ب 6:

درمان با ویتامین ب 6:

مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه 50تا 200 میلی گرم ویتامین ب6 به مدت 3تا4 ماه باعث تسکین cts (درد ناشی از استخوان مچ) میشود. دکتر 'جان الیز' از اهالی تگزاس، معتقد است که این ویتامین، ورم تاندون ها را که باعث فشار روی عصب مدین میشود، کاهش میدهد و به تولید طبیعی کورتیزون در بدن کمک میکند. او ادعا میکند که طی28سال طبابت، فقط 5بیمار او پس از مصرف روزانه ویتامین ب6 نیاز به جراحی پیدا کردند. شما میتوانید روزانه، به غذای طبیعی خود، مواد غذایی زیر را که سرشار از ویتامین ب6 است اضافه کنید:

مخمر آب جو، سبوس غلات، برنج قهوه ای، نان و مواد غذایی حاوی گندم، عسل غنی شده، یونجه، جوانه گندم، دانه های آفتاب گردان، گوشت ماهی تن، لوبیا، جو دوسر، جوجه، موز، شیره چغندر و ...

اطلاعات مطلب

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب