گام 1 - مقابله با شوك فرهنگي ناشي از مسافرت خارج از كشور

مقابله با شوك فرهنگي ناشي از مسافرت خارج از كشور

با فکر کردن درباره سلامتی شخصی خود آغاز کنید.

  • خوب بخورید و مقدار زیادی استراحت کنید بطوریکه بدنتان بتواند سالم بماند و هر گونه بیماری ناشی از کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن را دفع کند.
  • تنظیم مجدد برنامه خواب بطوریکه شما بر اساس برنامه ای مبتنی بر زمان محلی به خوابیدن برگردید.
مقابله با شوك فرهنگي ناشي از مسافرت خارج از كشور

به اشیایی که زمان حضور شما در خارج از کشور را یادآوری می کند نگاه کرده یا از آنها استفاده کنید تا خاطرات سرگرمی و هیجان انگیز را برگرداند.

  • چیزهای کم هزینه از سفرهایتان در اطراف خانه تان نمایش دهید. اینها می تواند شامل مواردی از قبیل مجسمه ها، قالیچه ها، نمایش های جدول یا برخی چیزها به سادگی زینت کریسمسی که شما روی درخت خود آویزان می کنید، باشد.
  • مواردی مانند روسری، سنجاق یا سایر تزئیناتی که باعث یادآوری سفر خارجی شما می شود، بپوشید.
  • در مطرح کردن آیتم یا آیتم هایی که می پوشید یا نمایش می دهید در یک مکالمه مردد نباشید. این بهانه ای به شما خواهد داد تا درباره زمانی که خارج از کشور بودید گپ بزنید و همچنین بینش مفید در خصوص این سفر به اشتراک گزارید که این عمل ممکن است به فردی که با او صحبت می کنید کمک کند تا با هر احساس آرزوی برگشتن به آن کشور همدلی کند.
مقابله با شوك فرهنگي ناشي از مسافرت خارج از كشور

اگر فکر می کنید برای کاستن فشار سفر و تنظیم مجدد خود نیاز به زمان دارید، با خانواده خود صادق باشید.

  • هنگامی که جشن ورود به خانه ممکن است برای افراد میزبان هیجان انگیز باشد، ولی ممکن است برای کسی که در مرکز توجهات قرار دارد طاقت فرسا باشد. پس احتیاط کنید اگر افراد خانواده خواستند جشن بزرگی را به افتخار برگشت شما به خانه بگیرند. در عوض چیزی را در عرض یک یا دو هفته مانده به برگشتتان به خانه یا چیزی کوچکتر یا در سطح خودمانی تر پیشنهاد دهید بطوریکه شما را دستپاچه نکند.
  • احساسات خود را با افراد نزدیک در خانواده یا دوستان به اشتراک بگذارید و توضیح دهید که چرا احساسات را دارید. یک مکالمه داشته باشید و ببینید آن فرد چه توصیه ای دارد، و حداقل احساسات و دردل های خود را با کسی که به او اهمیت قائلید و مورد اعتماد شماست در میان بگذارید.
مقابله با شوك فرهنگي ناشي از مسافرت خارج از كشور

در خصوص برنامه تان واقع بین باشید.

قبل از برنامه ریزی وقت ملاقات های بیش از حد با دوستان، برای استراحت تان وقت بگذارید و در آن شرکت کنید.

مقابله با شوك فرهنگي ناشي از مسافرت خارج از كشور

از چیزهایی که بهنگام دور بودن از خانه دلتنگشان بودید لذت ببرید.

 یک دوش آب گرم گرفته، در خوابیدن در رختخواب خودتان افراط کنید و غذاهای مورد علاقه تان را بخورید. از همه اینها به عنوان ابزاری استفاده کنید تا به شما کمک کند قدر بودن در خانه را بدانید.