ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

3 × 2 =

بستن
بستن

چگونه با تنهایی در شب کنار بیاییم

چگونه با تنهایی در شب کنار بیاییم

شب هنگام در خانه تنها بودن میتواند کسل کننده و گاها هم ترسناک باشد. ممکن شما همیشه در خانه تنها باشید. ممکن است همسر طلاق گرفته یا همسر فوت کرده ای داشته باشید یا به علت کار یا ادامه تحصیل تنها زندگی میکنید. به حر حال فرقی ندارد باید تنهایی و ترس حاصل از آنرا شبانگاهان کنترل کنیم. اگربه فکرسلامت، سرگرمی، ارتباط با افراد دیگر باشید خواهید توانست به تنهایی در شب چیره شوید. ۸-)  😉  😀  😆 

مطالب مرتبط


قسمت 1 - مراقبت از خود

مراقبت از خود

خودتان را سر گرم کنید. برای غلبه بر حس تنهایی مخصوصا تنهایی در شب، باید راهی جهت سرگرم کردن خود بیابید. اگر مورد انتخابی شما برای سرگرمی مورد علاقه شما باشد زمان به جای پر شدن از احساس تنهایی پر از شور و هیجان و شادی خواهد بود. به عنوان مثال موارد زیر را میتوان به عنوان فعالیت های سرگرم کننده در نظر گرفت:

  • مطالعه
  • تماشای تلویزیون
  • گوش دادن به موزیک
  • نوشتن و...
مراقبت از خود

مقابله با تنها خوابیدن.

ممکن است شما با تنها خوابیدن مشکل داشته باشید، این میتواند به علت احساس تنهایی، از دست دادن شریک زندگی، یا ترس و یا سر و صدا باشد. برای غلبه بر تنها خوابیدن و مشکلات مربوط به آن تلویزیون، تبلت، گوشی یا کامپیوتر را یک ساعت قبل از خواب ببندید، تا برای خوابیدن آماده باشید. همچنین با انجام کارهای زیر راحت تر خواهید خوابید:

  • پرهیز از کافئین، الکل و غذا قبل از خواب
  • پرهیز از فعالیت های استرس زا مانند تمرین یا ورزش قبل از خواب
  • کم بودن روشنایی و نور اتاق
  • پخش موسیقی ملایم
  • خنک بودن اتاق
  • استفاده از تخت یا رخت خواب راحت و نرم
مراقبت از خود

ایجاد یک برنامه مشخص.

ایجاد یک برنامه مشخص و ساخت یافته در عصر باعث خواهد شد که شب به جای احساس تنهایی احساس رضایت و اغنا کنید.

  • برای مثال، اگر عصر ساعت 5 از سر کار برمی گردید، میتوانید برای استراحت، تمرین و ورزش، روابط اجتماعی و برخی دلخوشیهای فردی زمانبندی کنید.
مراقبت از خود

برای خودتان غذا باب میل پخت کنید.

زمانی که تنها هستید به نظر میرسد شام درست کردن و غذا خوردن اتلاف زمان است. اما در واقع پخت غذا و به تبع آن باز شدن اشتها و میل آن چنان که روزانه اتفاق بیفتد و شما با آن سرگرم شوید از احساس تنهایی جلوگیری خواهد کرد.

  • به عنوان مثال در یک وعده شام غذای خانوادگی که قبلا همگی علاقه به میل آنرا داشتید را تبخ نمایید و به هنگام میل آن از خاطره های آن لذت ببرید.
مراقبت از خود

مرور خاطرات و مسائل مثبت در ذهن.

به جای مرور خاطرات یا علت های تنهایی که باعث تشدید تنهایی در ذهن شما میشود، به مسائل مثبت فکر کنید تا تحمل ذهنی شما بالا رود همینطور باعث مثبت شدن حالات تنهایی گردد، برای مثال مرور موارد زیر:

  • تنهایی میتونم هر آهنگ یا برنامه تلویزونی که دلم می خواهد گوش بدهم.
  • تنهایی هر موقه که دلم بخواهد می توانم به مرتب یا تمیز کردن بپردازم.
  • تنهایی میتونم دکور منزلم را آنطور که دوس دارم بچینم.
  • می توانم محیطی بی صدا برای برای استراحت و شارژ شدن داشته باشم.

 

مراقبت از خود

تشخیص و در آغوش گرفتن احساس تنهایی

مطمئنا تنها بودن دلیلی به تنهایی نیست. اما به هنگام تنها بودن ریشه یابی تنهایی حائز اهمیت است. دانستن این نکته که چرا تنها هستیم میتواند ما را به آن شرایط راحت تر وفق دهد. اگر طلاق گرفته ایم یا بیوه شده ایم یا هر مورد دیگر با شرح دادن چرایی و دلیل تنها بودن میتوانیم قدری راحت تر با آن روبه رو شویم. مطالعه مجله، قدم زدن با دوستان و مصاحبت با دوست مورد اعتماد می تواند این موارد را در ما تسکین دهد.

قسمت 2 - خودمان را در امان نگه داریم

خودمان را در امان نگه داریم

اطمینان از امنیت.

اگر میترسید که شب را تنها بمانید، به این دلیل که مشکل پزشکی سراغتان بیاید، یا اتفاقی بیفتد، باید کارهای لازم را انجام دهید تا با حصول اطمینان از راه کارهای اتفاقات ترس را از خود دور کنیم، در این قسمت لیستی از کارهای پیش گیرانه نشان داده میشود:

  • قفل کردن تمام درها و پنجره ها قبل از خواب
  • مسیر فرار از پله اضطراری به هنگام وقوع آتش را مرور کنیم
  • یک هشدار یا زنگ اخبار بخریم
  • کلاس های دفاع شخصی برویم
  • تعیین فردی که به هنگام وقوع ضررورت با او در تماس باشیم
خودمان را در امان نگه داریم

غلبه بر ترس.

معمولا پروراندن داستان و سناریوهای ترسناک در ذهن به هنگام تنها بودن درخانه وشب باعث ایجاد ترس در آدمی میشود. در این واقع ممکن است تمام چراغ ها را روشن نگه دارید، تلوزیون را با صدا بلند باز کنید، از دوستتان بخواهید تا پایان شب پیش شما باشد یا به طور وسواسی به چک کردن قفل بودن در و پنجره ها بپردازید! این گونه رفتارها بدتر باعث انگیزش و تحریک ترس در شما می شود، به جای موارد ذکر شده باید کارهای زیر را انجام داد:

  • پرهیز از دعوت کسی برای ماندن پیش شما
  • پیدا کردن مشاء و دلیل صداهای ناراحت کننده شما
  • استفاده از گوش گیر برای حذف صداهای آزار دهنده
  • رفتن پیش مشاور در صورتی که ترس بر شما غلبه می کند
خودمان را در امان نگه داریم

دوستی با همسایگان.

ایجاد ارتباط با همسایگان باعث خواهد شد تا بیگانگان متوجه روابط شما شده و بدانند که چشم آنها شما را میبیند! دوستی با همسایگان برای بهبود روابط اجتماعی نیز خوب است. شما میتوانید افراد تنهای دیگر را نیز بیابید و با آنها سیستمی ایجاد کنید که در بازه های مشخصی از هم خبر دار گردید.

خودمان را در امان نگه داریم

کی به کمک نیاز داریم.

با تمام صحبتهایی که در مقابله با احساس تنهایی نمودیم تا بتوانیم تنها زندگی کنیم، گاهی اوقات تنها زندگی کردن سبب ایجاد خطر می شود لذا اگر والدین یا خویشاوند یا دوست مورد اعتماد داریم باید با آنها زندگی کنیم و تنها ماندن را رها کنیم، در مواقع زیر لازم است که به تنها ماندن پایان دهیم:

  • مشکل در مصرف داروها
  • مشکل در پرداخت قبوض
  • مشکل در استحمام
  • مشکل در تعادل و سر پا ایستادن
  • مشکل در تمیز نگه داشتن خانه
  • مشکل در خارج شدن از منزل جهت ارتباط با افراد

قسمت 3 - ارتباط با دیگران

ارتباط با دیگران

حضوراجتماعی منظم.

برای ملاقات دوستان یا احیاء روابط اجتماعی حتما با دوستان خود قرار بگذارید و برای این کار زمانبندی منظم داشته باشید. این امرباعث میشود روابط شما را بهبود بخشیده و ارتباطاتتان را حفظ کنید. اگر در قرار ملاقات ها زیاد خودتان را مشغول نگه دارید کمتر فرصت پیدا میکنید که احساس تنهایی کنید!  ;-)  :-D 

 

ارتباط با دیگران

ارتباط اینترنتی و تلفنی.

بسیاری از برنامه های کاربردی و اجتماعی موجود هستند تا شما را از طریق شبکه اینترنتی به دیگران متصل کنند. استفاده از این برنامه ها و حضور در جوامع سبب خواهد شد شما بتوانید با افراد جدیدی ارتباط داشته باشید و آنها را بشناسید و فرصت جدیدی برای خودتان ایجاد کمنید

اطلاعات مطلب

  • ارتباط اجتماعی
  • 6,526 بازدید
  • blankblankblankblankblank (47 votes, average: 4٫81 out of 5)
    blankLoading...
  • آخرین ویرایش توسط : فخر کامبیز - چهارشنبه, 07 آگوست 19, 12:26 ق.ظ
  • wikihow

دیدگاه کاربران

  1. Avatar
    مهدی - 2016/12/22 - 1:56 ب.ظ
  2. Avatar
    محسن - 2016/12/25 - 9:19 ق.ظ
  3. هادی خانزاده
    هادی خانزاده - 2016/12/26 - 2:07 ب.ظ
  4. Avatar
  5. Avatar
    فرهاد - 2016/12/26 - 2:35 ب.ظ
  6. Avatar
    مسعود - 2016/12/26 - 2:39 ب.ظ
  7. Avatar
    محمودی - 2016/12/26 - 3:00 ب.ظ
  8. Avatar
    رزیتا بهاری - 2017/04/08 - 12:58 ب.ظ
  9. Avatar
    سمانه س - 2017/07/23 - 10:20 ب.ظ
  10. Avatar
    سمانه س - 2017/07/23 - 10:34 ب.ظ
  11. Avatar
    سمانه س - 2017/07/23 - 11:04 ب.ظ
  12. Avatar
    مرضیه ک - 2017/11/25 - 10:05 ق.ظ
  13. Avatar
    سالن آرایش عروس سعادت آباد - 2017/12/18 - 5:25 ق.ظ
  14. Avatar
    رضا - 2018/05/14 - 3:12 ب.ظ
  15. Avatar
    Mahdiyeh farajikia - 2018/05/24 - 6:26 ب.ظ
  16. Avatar
    مهری پورآقایی - 2018/06/04 - 12:40 ق.ظ
  17. Avatar
    سونیا نصیری فرد - 2018/06/17 - 9:45 ب.ظ
  18. Avatar
    امیدمحمدزاده - 2018/06/18 - 9:21 ق.ظ
  19. Avatar
    حامد قاسمی - 2018/12/25 - 1:45 ب.ظ
  20. Avatar
    آتلیه عکس کودک - 2019/01/07 - 2:16 ب.ظ
  21. Avatar
    آتلیه عروس - 2019/01/07 - 2:17 ب.ظ
    • دانشمند پاسخگو
      دانشمند پاسخگو - 2019/01/09 - 4:57 ب.ظ
  22. Avatar
    اختر ملک پور - 2019/01/21 - 10:42 ب.ظ
  23. Avatar
    محسن مطلق بین - 2019/04/22 - 1:03 ب.ظ
  24. Avatar
    سپیده نوری - 2019/05/23 - 9:26 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب