ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

3 × 4 =

بستن
بستن

چگونه با استفاده از ماساژ درمانی،سردرد را درمان کنیم؟

چگونه با استفاده از ماساژ درمانی،سردرد را درمان کنیم؟

سردرد ها دلایل مختلفی دارند.به خاطر آنفولانزا،مشکلات گوارشی،افسردگی،خستگی چشم،مشکلات سینوسی،تب یونجه و سایر آلرژی ها و اضطراب،سر درد ایجاد می شود.بسیاری از مردم برای درمان سر درد،به قرص و دارو متوسل می شوند،اما روش های پیشنهادی ما باعث توقف سریع درد می شود و در هر کجا به آسانی قابل استفاده است.با ماساژ دادن مراکز بازتابی،نه تنها سردردتان بهبود می یابد ،بلکه دیگر عود نمی کند.بهبود جریان خون

 

مطالب مرتبط


گام 1 - استفاده از مراکز بازتابی دست:

استفاده از مراکز بازتابی دست:

اجازه دهید با مراکز حساس واکنشی دست شروع کنیم که ساده ترین روش در این زمینه است،زیرا مراکز بازتابی در شست دست ها نمایانگر منطقه سر هستند.ابتدا مراکز واکنشی شست ها را ماساژ دهید.با شست دست مقابل،به ماسلژ و فشار دادن قسمت گوشتی شست بپردازید و سپس اطراف شست را با کمک ناخن فشار دهید.

با فشار شدید،دقیقا زیر ناخن شست را ماساژ دهید و مراکز حساس را پیدا کنید.همه ی قسمت های شست را ماساژ دهید.به خاطر داشته باشید که فقط پوست را ماساژ ندهید،بلکه مراکز حساس واکنشی زیر پوست را هم ماساژ دهید.

چنانچه نقطه دردناکی روی شست دستتان پیدا نکردید،شست دست دیگر را ماساژ دهید.وقتی یک نقطه دردناک یافتید،برای چند دقیقه یا تا هنگامی که سردردتان متوقف شود ،آن را ماساژ دهید.با این روش،اکثر سر درد ها درمان می شود.

در صورت ادامه سر درد شست خود را روی قسمت پره مانند دست،بین شست و انگشت اشاره قرار می دهیم و همه ی این قسمت را ماساژ می دهیم و نیشگون می گیریم،این روش را تا محل اتصال استخوان ها به یکدیگر ماساژ می دهیم و مراکز بازتابی حساس را پیدا می کنیم.

اگر سردردتان همچنان ادامه دارد،مراکز بازتابی موجود در مرکز هر دو دست را ماساژ دهید و نقاط حساس را بیابید.

گام 2 - استفاده از مراکز بازتابی پا:

استفاده از مراکز بازتابی پا:

ماساز مراکز بازتابی مربوط به پا اعجاز می کند:زیرا نه تنها برای تسکین سردرد،بلکه برای درمان هر بیماری دیگری مفید است.همخ ی مراکز حساس واکنشیپا را ماساژ دهید و نقاط حساس را پیدا کنید.مراکز بازتابی پا قوی ترین کانون های بدن هستند.هنگام تماشای تلوزیون و گفت و گوی تلفنی نیز می توانید از وسایل ماساژ دهنده پا استفاده کنید.روش موثر دیگر این است که قسمت داخلی دومین انگشت پا را را در جایی که به پا متصل می شود ماساژ و فشار دهید.

گام 3 - از برجستگی کف دست برای فشار بیشتر استفاده کنید:

از برجستگی کف دست برای فشار بیشتر استفاده کنید:

اگر انگشتان شما از قدرت کافی برای ماساژ دادن سر برخوردار نیس می توانید از قسمت برجسته کف دست استفاده کنید(فقط مراقب باشید زیاد فشار ندهید).

علاوه بر این روش، می توانید انگشتان دو دست خود را در پشت سر،در هم فرو ببرید

گام 4 - روش های دیگر برای تسکین درد:

روش های دیگر برای تسکین درد:

احتمالا نیاز به تغییر رژیم غذایی دارید بنابرین،از سبزیجات تازه و میوه بهره بگیرد.از خوردن شکر،شکلات و (در بعضی افراد)قهوه و فراورده های لبنی بپرهیزید.پر خوری نکنید.پیشینیان ما حتی به اندازه یک پرنده هم غذا نمی خوردند و به همین دلیل،بیش از صد سال عمر میکردند.

ادگار کایس،عقیده داشت که برای بهبود جریان خون در مجاری مربوط به سر،باید طوری بنشینید که پشتتان صاف باشد.چانه خود را به حدی جلو بیاورید که با سینه تان تماس پیدا کند.بعد تا حد ممکن سر را به عقب خم کنید.من زنی را می شناسم که روزی صد بار این عمل را انجام می داد تا جایی که مشکل چشم او درمان شد و نیازی به عینک پیدا نکرد.

در آغاز،بیش از پنج بار این تمرین را انجام ندهید(چون ممکن است دچار سردرد شوید).یکی از بهترین روش هایی که باعث تسکین سردرد می شود ،پیاده روی است به خصوص اگر در هوای پاک و سالم انجام شود.در هنگام پیاده روی که حتما باید با کفش مناسب انجام شود،یا اکسیژن بیشتری دریافت می کنند و باعث افزایش جریان خون و برطرف شدن تنش های عصبی می شود.

ورزش هایی چون بدنسازی،پیاده روی و روش هایی چون تنفس عمیق و ماساژ درمانی،همگی راه های موثری برای رهایی از سر درد های عصبی به شمار می روند.

گام 5 - برای آرامش فوری،سر خود را به طرف جلو خم کنید:

برای آرامش فوری،سر خود را به طرف جلو خم کنید:

اکنون می خواهیم روش آسان و سریع دیگری را برای تسکین سر درد به شما بیاموزیم:

سر خود را به جلو خم کنید و با نوک انگشتان و یا برجستگی های بیرونی بند های انگشتان با حرکت چرخشی(دورانی)به آرامی همه ی قسمت های پوست سر را فشار می دهیم.

ماساژ را از قسمت های بالای سر آغاز می کنیم و به مت پایین ادامه می دهیم.چنانچه کانون های بازتابی حساس را یافتید،حدود 15 تا 30 ثانیه روی آن ها کار کنید و بعد حرکت آرام چرخشی را ادامه بدهید.تقریبا سراسر سطح سر را به آرامی ماساژ می دهیم.دستهای خود را از بدن دور کنید و کمی تکان بدهید این روش باعث رفع ناراحتی های ناحیه سر می شود.

این حرکت را دو بار تکرار کنید.

اطلاعات مطلب

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب