گام 1 - از خوردن غذاهایی که برای توازن باکتری های روده مضر است، پرهیز کنید

از خوردن غذاهایی که برای توازن باکتری های روده مضر است، پرهیز کنید

از غذاهای فرآوری شده، پرهیز کنید:

غذاهایی که بیش از اندازه فرآوری شده باشند، طبیعتاً ارزش غذایی کمتری دارند؛

در نتیجه ممکن است میزان باکتری های مفید را به شدت کاهش دهند.

علاوه بر این، مواد غذایی و پروبیوتیک آنها از بین می رود.

این مواد برای برخورداری از روده ای سالم، ضروری هستند.

همچنین، مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری شده، منجر به التهاب روده می شود.

  • علاقه مند کردن بچه ها به غذاهای فرآوری نشده، یا غذاهایی با رنگ طبیعی کار دشواری است. چرا که اغلب کودکان شیفته رنگ و مزه غذاهای فرآوری شده هستند.
  • سعی کنید به آرامی مصرف غذاهای فرآوری شده را از سبد غذایی کودکان حذف کنید. برای مثال اجازه دهید که کودک برای شام ماکارونی یا ناگت مرغ بخورد، اما به او بگویید که قبل از غذا باید یک سیب یا موز هم بخورد.
از خوردن غذاهایی که برای توازن باکتری های روده مضر است، پرهیز کنید

به کودکان آب تسویه شده بدهید:

اگر در شهر های بزرگ زندگی می کنید، حتما در آب آشامیدنی شما کلر وجود دارد.

کلر می تواند باکتری های مضر موجود در آب شهری را از بین ببرد.

و این یعنی می تواند باکتری های مفید داخل روده را هم نابود کند.

سعی کنید به کودکان آب فیلتر شده بدهید.

فیلتر مورد نظر باید با کیفیت بوده و برای تسویه آب از روش کربن اکتیو استفاده کند.

تنها در این صورت بیشتر کلر های موجود در آب از بین میرد.

همچنین باکتری های مفید روده در آن حفظ خواهد شد.

  • فیلتر های کربن اکتیو را می توان از فروشگاه های لوازم خانگی یا، تصفیه آب تهیه کرد.
  • همچنین می توانید از بطری های آب معدنی هم استفاده کنید.
از خوردن غذاهایی که برای توازن باکتری های روده مضر است، پرهیز کنید

روی غذاهای طبیعی و ارگانیک تمرکز کنید و از مواد غذایی که دستکاری ژنتیکی در آنها رخ داده، پرهیز کنید:

معمولا غذاهای دستکاری شده، سم پاشی هم می شوند.

در نتیجه وقتی این مواد وارد بدن می شوند، می توانند به باکتری های سالم آسیب رسانده و سیستم گوارشی کودکان و بزرگسالان را به خطر بیاندازند.

برای اجتناب از این امر، سعی کنید از مواد غذایی ارگانیکی که آفت کش هایی مثل گلیفوسات به آن زده نشده، استفاده کنید.

هر گز روی بسته بندی مواد غذایی مهر “آفت کشی شده با گلیفوسات” را نخواهید دید!

به همین دلیل بهتر است تا جایی که می توانید مواد غذایی طبیعی پیدا کنید.

  • ذرت، سویا و روغن کانولا از جمله مواد غذایی متداول در جدول غذاهای مهندسی ژنتیکی شده هستند.

گام 2 - به کودکان خود پروبیوتیک و پربیوتیک بدهید

به کودکان خود پروبیوتیک و پربیوتیک بدهید

غذاهای غنی از پروبیوتیک:

پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای دارند که برای تناسب بین باکتری های روده کودکان مفید است.

لبنیات از لحاظ پروبیوتیک بسیار غنی هستند؛

سعی کنید حتما در برنامه غذایی روزانه کودک، ماست و شیر قرار داده و از پنیر های رسیده مثل پنیر چدار و گودا استفاده کنید.

  • پروبیوتیک در غذاهای تخمیر شده هم وجود دارد. اگر کودک شما زیاد روی نوع غذا حساس نیست، سعی کنید از غذاهایی که در آن سرکه سیب ریخته شده، استفاده کنید. مثل: کلم ترش، تمپه یا کفیر.

گام 3 - حفظ باکتری های مضر از روده کودک

حفظ باکتری های مضر از روده کودک

اجاره دهید فرزندتان در هوای آزاد بازی کرده و کثیف شود:

بازی کردن در هوای آزاد و کثیف و گلی شدن شاید با سلامت و مفید بودن، متناقض به نظر برسد. اگر کودکان از سنین پایین تر در معرض باکتری ها و جرم های طبیعی قرار بگیرند، علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدنشان،  باکتری های مفید سیستم گوارشی آنها هم بیشتر خواهد شد. کودک باید مرتب استحمام کند، اما نباید نسبت به پاکسازی بیست و چهار ساعته جرم ها وسواس به خرج دهید.

  • اجازه ندهید فرزندتان دست هایش را با صابون آنتی باکتریال بشورد. این صابون ها همراه با باکتری های مضر، باکتری های مفید روده را هم از بین می برند.