ورود به سایت

ثبت نام در سایت

Registration confirmation will be e-mailed to you.

فراموشی رمز

11 − 2 =

بستن
بستن

چگونه از زندگی مشترک لذت ببریم؟

چگونه از زندگی مشترک لذت ببریم؟

1

ارسطو می گوید: «اگر از مردم بپرسیم عالی ترین خوبی قابل دسترس چه چیزی است؟ خواهند گفت: شادی و لذت بردن از زندگی.» بسیاری از مردم می دانند لذت بردن و شادی چیست، اما نمی دانند چگونه باید به آن دست یابند؛ نمی دانند چگونه باید به دنبالش بروند. روانشناسان و پژوهشگران تحقیقات بسیاری درباره لذت بردن از زندگی و شادی، انجام داده اند و معتقدند می توان با راهکارهایی سطح رضایت و لذت از زندگی را بالا برد. در این مقاله قصد داریم برخی از این راهکارهای سودمند را به شما معرفی کنیم.

در دنیای پر اضطراب و سراسر استرس زای امروز، آرامش و راحتی خیال و لذت بردن از زندگی، نعمتی است که بسیاری آرزوی آن را دارند. اما برای رسیدن به آرامش فقط آرزو کافی نیست، بلکه باید قدم پیش نهاد و کاری کرد. تحقیقات مختلف آشکار ساخته اند افراد به صورت آگاهانه و از پیش تدبیر شده می توانند نشاط و شادابی خود را افزایش دهند. انچه در پی می آید برخی تکنیک های روان شناختی است که ضمن کمک به رفع تشویش و نگرانی، آرامش ، نشاط و شادی را در زندگی ما رونق می بخشد.

مطالب مرتبط


گام 1 - رفتارمان نسبت به خودمان

 

1

1- فرد فعالي باشيم.

برای شاد بودن نیازمند فعالیت هستیم و در واقع شاد بودن و لذت بردن از زندگی نیازمند انرژی است و نمی توان با بی تحرکی و نشستن در یک جا و فقط با فعالیت ذهنی، از زندگی لذت برد. رد میان انواع فعالیت ها سعی کنید فعالیت هایی را انتخاب کنید که برای شما لذت بخش هستند و هر روز، زمانی هر چند کوتاه را به این فعالیت ها اختصاص دهید . فعالیت های جسمانی، گروهی، تازه و جدید، بیشتر از سایر فعالیت ها برای شما شادی خواهند آورد. تعطیلات نوروز که در پیش رو است، فرصت خوبی برای تمرین این راهکار است.

2- خلاق باشید و زندگی خود تنوع دهید.

سعی کنید در همه بخش های زندگی خود تنوع و تغییر را بگنجانید تا از روزمرگی فاصله بگیرید. می توانید با کمی خلاقیت امور مختلف زندگی را به شیوه های متنوعی پیش ببرید و در هر کدام از این شیوه ها، چیزهای بسیاری یاد بگیرید و تجربیات متنوعی کسب کنید. مثلا اگر هر روز به سرکار می روید، می توانید برای رفتن به سرکار مسیرهای مختلف را امتحان کنید تا دچار روزمرگی در این زمینه نشوید؛ یا در نوع پوشش خود تغییر ایجاد کنید.

3. برای اهداف زندگی خود برنامه داشته باشید.

برای زندگی خود اهدافی را ترسیم و با استفاده از مدیریت زمان برای رسیدن به هر یک از این اهداف برنامه ریزی کنید. با این کار می توانید کارهای خود را به موقع انجام دهید و از تعویق امور بپرهیزید و در نهایت هنگامی که به هدفی می رسید احساس موفقیت و رضایت از خود و زندگی تان داشته باشید. داشتن اهداف، بیشتر برنامه ها و امور زندگی انسان را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین اهداف بلندمدت و کوتاه مدت خود را معین کنید. اهداف به شما انگیزه می دهند و شیوه های خوب زندگی را برای تان ترسیم می کنند.

4.انتظارات خود را واقع بین کنید.

کاغذی بردارید و انواع و سطح انتظار و توقع از خود، آینده و زندگی تان را بنویسید و بدانید انتظارات و توقعات خیلی بالا، معمولاً به ناکامی می انجامد و انتطارات خیلی پایین نیز باعث ملال و خستگی می شود، اما توقعات سطح معتدل، منطقی و دست یافتنی تر، بیشتر به نتایج دلخواه و مطلوب منجر می شود. بنابراین با کاهش سطح توقعات و مهار آرزوهای بلندپروازانه، بهتر می توان به شادمانی دست یافت. این جمله را نیز مدنظر داشته باشید که افراد شاد به آن چه می خواهند می رسند، چرا که انها چیزهایی را طلب می کنند که توانایی به دست اوردن آن را دارند.

در زندگی خود نظم ایجاد کیند.

زندگی بدون نظم و برنامه ، یک زندگی شلوغ و بی سر و سامان است. افراد بی نظم بطور سرسام آوری با انواع مشکلات روبه رو می شوند که موجب ایجاد استرس و ناراحتی در انها می شود. کسالت، درماندگی، تشویق و اضطراب حاصل یک زندگی بی برنامه است . براین اساس تا می توانید شکل واضحی به زندگی خود بدهید . برای خود برنامه مشخصی داشته باشید . این کار باعث می شود در پایان هر روز، احساس رهایی کنید و در نهایت لذت از زندگی خود را افزایش دهید.

گام 2 - رفتارمان نسبت به همسرمان

1

هدفی مشترک را در نظر بگیرید.
با هم‌فکری برای خود و همسرتان، هدف مشترکی
داشته باشید و برای رسیدن به آن، یکدیگر را کمک کنید.

اطلاعات مطلب

دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین علوم و دانش برای شما گردآوری میشه

آخرین های آیا میدانید

از همه جا براتون مطلب داریم لطفا کلیک کنید

مطالب برگزیده

موضوعات مهم سایت

مطالب محبوب